اخبار داغ

رییس اداره هواشناسی گرمی:

میزان بارش شهرستان گرمی در سال زراعی جاری 212 میلیمتر است

میزان بارش شهرستان گرمی در سال زراعی جاری 212 میلیمتر است
رییس اداره هواشناسی گرمی، گفت: مجموع بارندگی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک شهرستان مغان از آغاز سال زراعی به مقدار 211.4 میلیمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعیسی خانکشی‌زاده، رییس اداره هواشناسی گرمی در گفتگو با خبرنگار سیفار با اشاره به میزان بارندگی در سال زراعی جاری، اظهار کرد: مجموع بارندگی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک شهرستان مغان از آغاز سال زراعی (ابتدای مهرماه 94) تا 9 فروردین 95 به مقدار 211.4 میلیمتر می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 28 درصد معادل 81 میلیمتر کاهش نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار,

وی افزود: میانگین دراز مدت بارندگی ایستگاه هواشناسی گرمی در دوره مشابه 200.3 میلیمتر می‌باشد که مقدار بارش سال زراعی جاری نسبت به آن 6 درصد و معادل 11.1 میلیمتر فزایش دارد.

,

خانکشی‌زاده ادامه داد: میانگین بارندگی سالانه ایستگاه هواشناسی گرمی 333 میلیمتر است که این میانگین برای استان اردبیل 318 میلیمتر می‌باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی صادر شده از پ‍‍ژوهشکده هواشناسی که با همکاری مرکز ملی اقلیم شناسی تهیه شده است میزان بارندگی شهرستان گرمی در سه ماه آینده (فروردین، اردیبهشت، خرداد) بین 90 تا 110 درصد می‌باشد و پیش بینی این میزان بارش براساس توپوگرافی و اقلیم مناطق مختلف شهرستان گرمی متغیر است.

,

 

,

, ,

 

,

وی با تحلیل دما از اول مهر 94 لغایت 29 اسفند 94 و مقایسه آن با سال زراعی گذشته و دوره آماری، گفت: میانگین دمای ایستگاه سینوپتیک گرمی در سال زراعی جاری تاکنون برابر با 9.2 درجه سانتیگراد بـوده کـه نسـبت به سـال زراعی گذشته و دوره آماری بلند مدت 1 درجه سانتیگراد افزایش  دما داشته است و این افزایش دما بویژه برای اسفند94 حدود 4 درجه سانتیگراد و آذرماه 2 درجه  بوده است.

,

رییس اداره هواشناسی گرمی تصریح کرد: براساس پیش بینی پ‍‍ژوهشکده هواشناسی در سه ماه آینده (فروردین، اردیبهشت، خرداد) تغییرات دمای مناطق مختلف شهرستان گرمی بین 5/0+ تا 5/1+ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

,

 

,

, ,

 

,

وی به خدمات ارائه شده در ایام تعطیلات نوروز اشاره و بیان کرد: تهیه و ارسال گزارشات روزانه وضع هوای شهرستان گرمی ساعت به ساعت به تعداد 13  گزارش در هر روز جهت نمایش و انتشار آن در وب‌سایت سازمان هواشناسی کشور و هوانمای مستقر در ستاد سفر استان اردبیل، پاسخ به تماس‌های تلفنی مسافران محترم نوروزی با ارائه پیش بینی وضع هوا  و راهنمایی های لازم درخصوص دستیابی به اطلاعات جاده‌ها، ارائه خدمت ویژه سفر با تهیه گزارشات به موقع  از وضع هوای شهرستان گرمی جهت درج در پایگاه‌های خبری محلی برای آگاهی مسافران نوروزی و برنامه‌ریزی مناسب آنان، راهنمایی مسافران محترم نوروزی با سامانه هواگو به شماره 134 و شماره  33626990 – 045  مرکز پیش بینی هواشناسی استان اردبیل و  وب‌سایت هواشناسی استان اردبیل به نشانی www.ardebilmet.ir  همچنین وب‌سایت سازمان هواشناسی کشور به نشانی www.irimo.ir، همکاری با اداره کل هواشناسی در پیش بینی وضعیت جوی جاده‌ها و گردنه‌های منتهی به استان اردبیل، همکاری با اداره کل در تهیه آمار مقایسه وضعیت بارش و ارایه آن از طریق صدای و سیمای مرکز استان اردبیل و دریافت و فاکس اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی به فرمانداری گرمی و بخشداری‌ها درصورت لزوم را از جمله اقدامات صورت کرفته  در ایام نوروز عنوان کرد.

, www.ardebilmet.ir , www.irimo.ir,

با نفوذ هرچه بیشتر سامانه پرفشار دمای هوای گرمی تا +3 درجه سانتیگراد کاهش یافت که نسبت به دیروز درهمین ساعت 15 درجه کاهش نشان می دهد.

,

این درحالیست که کمینه دمای هوای گرمی در سردترین ساعات صبح امروز 8.4 + درجه سانتیگراد بوده و در گرمترین لحظات بیشینه دمای هوا تا 13 +درجه افزایش یافته بود.

,

وی همچنین به وضعیت دمای هوای گرمی اشاره و گفت: لحظاتی پیش بارش باران آغاز گردید و هم اکنون آسمان گرمی تمام ابری و مه آلود با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف می‌باشد.

,

وی با بیان اینکه سطح جاده‌ها خیس و لغزنده است و بعلت تراکم بخار و هوای مه آلود میدان دید بشدت کاهش یافته است؛ ادامه داد: وزش باد با میانگین سرعت 3 متربرثانیه از سمت جنوب غرب در جریان است.

,

 

,

, ,

 

,

وی اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که بارش‌ها از امشب تقویت و تا ظهر فردا تداوم یابد که بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود.

,

وی مقدار بارندگی اندازه‌گیری و ثبت شده تا ساعت 15:00 امروز را به میزان هفت دهم میلیمتر اعلام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه