اخبار داغ

یادداشت/

روستاها، اولین پایگاه اقتصاد مقاومتی

روستاها، اولین پایگاه اقتصاد مقاومتی
امروز اقتصاد مقاومتی به مطالبه نظام تبدیل شده و باید آن را مورد توجه جدی قرار دهیم.پیرو نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، لازم است که این دستورالعمل را از روستاها بعنوان اولین پایگاه اقتصاد مقاومتی و مهد تولید و خودکفایی آغاز نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز، امروز اقتصاد مقاومتی به مطالبه نظام تبدیل شده و باید آن را مورد توجه جدی قرار دهیم و پیرو نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، لازم است که این دستورالعمل را از روستاها بعنوان اولین پایگاه اقتصاد مقاومتی و مهد تولید و خودکفایی آغاز نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

نگاهی به روند مهاجرتهای چندین ساله روستاییان به شهرها برای کسب امتیازات بیشتر و تسهیلات رفاهی و زندگی رویایی شاهد خالی شدن روستاها از حضور نیروهای فعال و جوان هستیم. روستاهایی که روزگاری مهد تولید و خودکفایی بود امروزه به محلی برای سکونت پیرمردان وپیرزنان تنها تبدیل شده است و تمامی مایحتاج روزانه آنان از نان و شیر گرفته تا گوشت و مرغشان نیز از شهرها وبصورت مصنوعات فراوری شده و کارخانه ای تامین می شود.

,
 
,
 
,
در مورد اقتصاد روستایی می توان گفت اقتصادی است که مسائل روستایی را در سطح روستا مطرح می کند . این سطح از اقتصاد به کلیه فعالیتهای فردی و اجتماعی که در محیط روستا به منظور گذران زندگی و تآمین رفاه مادی روستاییان به وقوع می پیوندد مربوط است . اقتصاد روستایی با اقتصاد کشاورزی وابستگی متقابل دارد و در کل خود جزئی از اقتصاد ملی است . هرگونه تغییر در اقتصاد ملی تغییر در اقتصاد روستایی را سبب می شود .
,
 
,
 
,
طی سالهای اخیر شاهد رشد بی رویه واردات میوه و محصولات کشاورزی هستیم ، اقدامی که ناخواسته و یا تعمدا روستاییان و تولید کنندگان را با چالشهای جدی دراین عرصه مواجه کرده است .
,
 
,
 
,
 
,
روستاهایی که سالهای دورقطب کشاورزی و دامپروری بودند و تمامی مایحتاج خود و روستاها و شهرهای اطراف را تامین می کردند امروز به مصرف کننده های صرف تبدیل شده اند.
,
 
,
 
,
ناگفته پیداست که توجه به روستا و عشایر و حرکت در جهت توانمندسازی آنها موجب کاهش نرخ بیکاری، حاشیه نشینی و افزایش تولید ملی و امنیت مرزها می‌گردد.اگر این اقشار تولید کننده را به فراموشی بسپاریم باید به قاطعیت بگوییم که دیگر روستا و طبیعت زیبایش را تعمدا به نابودی کشانده ایم.
,
 
,
 
,
نیروی انسانی فعال و مولد را اگر از روستاها حذف نماییم دیگر تولید و کشت و زرع معنایی نداشته و کماکان شاهد مصرف گرایی ومرگ تولیدات داخلی و صنعت غذایی " از مزرعه تا سفره " خواهیم بود.
,
 
,
 
,
قطعا لازمه توسعه، داشتن سرمایه انسانی است و باید سرمایه انسانی خود را آموزش داده و بدانیم تا زمانی که مردم به کار و تولید آشنا نباشند اقتصاد و تولید نیز شکوفا نخواهد شد. آموزش و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به روستاییان در جهت رونق کسب و کارهای کشاورزی ، دامداری ، قالی بافی و صنایع تبدیلی و... از جمله اموری است که می تواند دراین سال به تولید بیشتر و اشتغال نیروهای جوان وبیکار کمک نموده و روستاها را از مرگ تدریجی برهاند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/گ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه