اخبار داغ

سکوت بی تدبیرانه مسئولین شهرستانی نسبت به سیل سیستان

سکوت بی تدبیرانه مسئولین شهرستانی نسبت به سیل سیستان
برخی از مسئولین هنوز در سکوت به سر می برند و برخی ها از مصاحبه سر باز می زنند به طوری که هیچ نظر خاصی در رابطه با سیلی که ممکن است خانه های خشتی و گلی حاشیه هامون را به طور کامل از بین ببرد ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ منطقه سیستان هرساله به دلیل بارش های متعدد و آب شدن برف های بر روی کوه های کشور افغانستان شاهد ورود آب به این منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند,

امسال نیز با توجه به آبادانی و بارش های زیادتر نسبت به سال های قبل در این کشور باعث شده است تا کشور افغانستان نتواند این آب را مهار کرده و سرانجام به شکل سیل وارد منطقه سیستان شود.

,

اما هر سیلی نیز میتواند خطرات جانی و مالی در پی داشته باشد که در این بین اقدام سریع توسط مسئولین محلی و اطلاع رسانی دقیق به مردم میتوانند از خطرات ناشی از آن جلوگیری کنند.

,

سکوت برخی از مسئولین در ایامی که واجب است به مردمی که در حاشیه ورود آبها  سکنا گزیده اند اطلاع رسانی شود و یا اقدامی انجام داده تا آب ورودی به خانه های آنها نفوذ نکند.

,

در این میان تنها صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران توسط شبکه هامون با توجه به تعهداتی که نسبت به این شغل و حرفه داشته توانسته بود که با گزارش های متفاوت اطلاع رسانی دقیقی در این رابطه با مردم داشته باشد.

,

اما از آنجایی  که حادثه خبر نمی کند تنها وظیفه صدا و سیما را نمی طلبید که  به مردم حاشیه نشین هامون اطلاع رسانی کند و در اصل این ماجرا مسئولین راس شهرستان های سیستان را باید با وظیفه آنان که خدمت به مردم است آشنا کرد.  

,

در این میان برخی از این مسئولین هنوز در سکوت به سر می برند و برخی ها از مصاحبه سر باز می زنند به طوری که هیچ نظر خاصی در رابطه با سیلی که ممکن است خانه های خشتی و گلی حاشیه هامون را به طور کامل از بین ببرد ندارند.

,

برخی مسئولین استانی نیز فقط توانستند از بالا نظاره گر ورود آب به سیستان بوده و پاسخ آنان این باشد که آب ورودی نگران کننده نیست.

,

همانطور که اشاره شد حوادث طبیعی به هر حال میتواند خطرات جانی و مالی را در پی داشته باشد خوشبختانه هنوز این سیل خطر جانی در پی نداشته است اما به طور یقین می تواند با توجه به این سرعت ورود به سیستان و سکوت بی تدبیرانه مسئولین بسیاری از خانه های خشتی و گلی را بشوید و  خانواده هایی را سرگردان سازد.  

,

 

,

انتهای پیام/       

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه