اخبار داغ

زکات هم سنگ نماز و عامل سعادت بندگان است

زکات هم سنگ نماز و عامل سعادت بندگان است
امام جمعه فرمهین گفت: موضوع زکات در قرآن کریم هم‌سنگ نماز معرفی شده و همان‌طور که طبق روایتی غیرقابل انکار از پیامبر اکرم(ص) قبولی نماز شرط قبولی اعمال است، پرداخت زکات نیز پیش‌شرط قبولی نماز بیان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر، با همکاری امام جمعه فراهان و کمیته امداد فراهان کارگاه آموزشی زکات در شهر فرمهین با حضور جمع کثیری از کشاورزان، مسئولین  و عاملین زکات در روستا ها برگزار شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,
,

حسین احمدلو، رئیس کمیته امداد در این همایش با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: زکات در ردیف مهمترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد همراه با نماز  ذکر شده و حتى شرط قبولى نماز شمرده شده است.
 

,
,

وی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته در شهرستان افزود: میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته ۲۰۵ میلیون تومان بوده که برای ساخت مسکن فقرا و نیازمندان هزینه شده است.
 

,
,

احمدلو با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۷ سوره فصلت می فرماید؛ «الَّذِینَ لا یُؤْتُونَ الزَّکوةَ وَ هُم بِالاَخِرَةِ هُمْ کَفِرُونَ»، همانها(مشرکان) که زکات را ادا نمى کنند و آخرت را منکرند به بیان به آیات و روایت در باب زکات پرداخت.
 

,
,

علی درستکار، امام جمعه فراهان و رئیس ستاد احیای زکات شهرستان در ادامه مراسم با اشاره به پرداخت زکات گفت: کلید تمام امورات زندگی ما در دست خداوند است و کلید قبولی تمام طاعات و عبادات نماز است و کلید قبولی نماز و عبادات، پرداخت زکات است.

,

وی افزود: خداوند هر کس را بخواهد عزیز و هر کس را بخواهد ذلیل می کند، ایشان با بیان تفاسیری از قرآن کریم(تفسیر آیه۹۶ سوره اعراف و آیه ۱۲ سوره شوری) زکات را عامل سعادت و قبولی عبادات بندگان بیان کرد.
 

,
,
درستکار خاطر گفت:به فرموده قرآن اگر زکات پرداخت شود، درهای برکت زمین و آسمان باز خواهد شد، خداوند حق خود را به گردن ما نهاده است و حق الهی زکات است و باید پرداخت شود.
 
,
,
امام جمعه فرمهین افزود: خداوند که زمین و باران و خیر و برکت را ارزانی داشته، زکات را هم بر عهده بندگان واجب کرده است، واژه زکات و نماز ۳۲ مرتبه در قرآن آمده و این نشان از اهمیت آن است.
 
,
,
وی خاطر نشان کرد: موضوع زکات در قرآن کریم هم‌سنگ نماز معرفی شده و همان‌طور که طبق روایتی غیرقابل انکار از پیامبر اکرم(ص) قبولی نماز شرط قبولی اعمال است، پرداخت زکات نیز پیش‌شرط قبولی نماز بیان شده است.
,
 

,

, ,

, ,

, ,
انتهای پیام/ش
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه