اخبار داغ

در حاشیه اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی؛

وقتی هاشمی برای تسویه حساب سیاسی از انقلاب مایه می گذارد

وقتی هاشمی برای تسویه حساب سیاسی از انقلاب مایه می گذارد
اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در نجات انقلاب از دستان احمدی نژاد را بیشتر باید در قالب تسویه حساب سیاسی دانست که در ان سعی شده از مبانی انقلاب نیز استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، هاشمی رفسجانی در حاشیه رونمایی از کتاب زندگی و زمانه خود با بیان اینکه در دوره احمدی‌نژاد انقلاب داشت منحرف می‌شد گفت: من موفق شدم در بدترین شرایط تا حدودی این وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگی که انقلاب کردند سال ۹۲ هم پیروز شدند. اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا،,

این اظهرات قابل تامل و عجیب در حالی از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح می شود که بسیاری از صاحب نظران در خصوص دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد از تقویت مبانی انقلاب اسلامی سخن می گویند. فارغ از جانبداری غرض آلود باید گفت که در دوران دولت های نهم و دهم بسیاری از مبانی انقلاب اسلامی که تا حدود زیادی فراموش شده بود بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

,

یکی از عالی ترین آرمان های انقلاب اسلامی را می توان مواضع استکبارستیزی انقلاب دانست آرمانی که با خون تک تک شهدای انقلاب و پس از آن پروریده شده و در قالب جنگ و ستیز با مستکبران عالم نمایان شد. این آرمان مقدس را می توان از شاخص ترین مبانی انقلاب دانست که در دوران دولت های نهم و دهم دکتر احمدی نزاد تا حد زیادی جامه عمل پوشید.

,

مواضع عزتمندانه واستکبار ستیزانه در این دوران سبب شد که این وجه و بعد از آرمان های انقلاب بار دیگر در عرصه عنلی خودنمایی کند. مواضع دولت احمدی نژاد در تقویت این روحیه را نیز می توان یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت نهم و دهم دانست؛ آرمانی که حوادث بعدی به خوبی نشان داد تعطیل پذیر نبوده و با ماهیت انقلاب گره خورده است.

,

از دیگر مبانی انقلاب که می توان تقویت و تجدید حیات آن را در دوران احمدی نژاد مشاهده کرد تقویت جنبه خدمت رسانی به محرومان دانست؛ اقدامی که موجبات محرومیت زدایی از بسیاری از مناطق کشور را فراهم کرد البته این اقدام دولت نهم و دهم برای کسانی که با این گونه اقدامات بیگانه بوده و مسیر اشرافی گری را طی کرده بودند قابل هضم نبوده و به همبن دلیل دولت را به اقدام پوپولیستی متهم می کردند اما آنچه قابل تامل است نتیجه کار است که به واسطه آن جمع کثیری از محرومین کشور در معرض امکانات دولتی قرار گرفتند.

,

آنچه اشاره شد تنها گوشه ای از تلاش های دولت نهم و دهم در تقویت آرمان های انقلاب است و این موضوع نیز نمی تواند توجیهی برای ضعف های دولت دکتر احمدی نژاد باشد اما متهم کردن دولت قبل به انحراف ازمبانی انقلاب وصله ناجوری است که به نظر می رسد با برخی تعصبات شخصی به دولت قبل نسبت داده شده است.

,

از سوی دیگر برخی مواضع شخص هاشمی رفسنجانی در سال های اخیر همیشه همراه با تناقض بوده است؛ مواضعی که تعجب بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی را براگیخته است. مواضع مبهم هاشمی رفسنجانی در جریان فتنه 88، ترجیح فرزندان بر قانون، برخی اظهارات غیرمسئولانه در خصوص جبهه مقاومت و کم رنگ جلوه دادن بعد استکبارستیزی انقلاب، و ترویج روحیه اشرافی گری و.. از جمله مواضعی است که هاشمی انقلابی را با هاشمی این روزها متفاوت کرده است.

,

از دیگر سو سابقه تنش میان هاشمی و احمدی نژاد را باید در انتخابات 84 ریاست جمهوری جستجو کرد؛ رقابتی که به نظر می رسد هنوزبرای هاشمی شکست خود را در آن فراموش نکرده است. 

,

انتهای پیام/آ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه