اخبار داغ

رئیس دانشگاه مطرح کرد:

بنیه مالی نداریم/تنها دو میلیارد تومان بودجه جاری با وجود 1200 دانشجو/ضرورت کمک‌ خیرین به تحصیل دانشجویان

بنیه مالی نداریم/تنها دو میلیارد تومان بودجه جاری با وجود 1200 دانشجو/ضرورت کمک‌ خیرین به تحصیل دانشجویان
رئیس دانشگاه سید جمال‌‌الدین اسدآبادی با اشاره به ضعف بزرگ دانشگاه سیدجمال، گفت: با وجودی که جزء دانشگاه‌های ملی هستیم اما از توان مالی برخوردار نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ پیش از ظهر امروز نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی البته با تأخیر برخی از خبرنگاران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

قبل از شروع سخنان رئیس دانشگاه خبرنگاران سر بحث را با مسئله عدم انتقادپذیری مدیران آغاز کردند و رئیس این دانشگاه با لبخندی، اظهار کرد: خبرنگاران در انتقاد از ما آزاد آزاد هستند و آنان می‌توانند در کنار ما در تشویق و ترغیب افراد دانشجو به سمت علم و دانش کمک کار باشند.

,

 فرامرز میرزایی با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک صنعت سودآور باید به تربیت دانشجوی خلاق و نوآور بپردازد، گفت: ما دومین دانشگاه در استان هستیم که سند راهبردی و چشم انداز پنج ساله برنامه دانشگاه تدوین و به تصویب رسیده و در راستای توسعه آموزش گام بر می داریم.

,

وی گفت: این دانشگاه با وجود هزار و 200 دانشجو در 11 رشته مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد فعالیت دارد که البته در سال گذشته 70 نفر دانشجو از ورودی سال 90 فارغ التحصیل شده اند.

,

رئیس دانشگاه سید جمال‌‌الدین اسدآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و ساز ساختمان جدید دانشگاه اشاره  کرد و گفت: با تخصیص 50 درصدی از اعتبارات ساخت این ساختمان فاز اول آن که اداری و آموزشی را شامل می‌شود به بهره برداری می رسد.

,

وی گفت: از روی ناچاری مهرماه به این مکان انتقال مکان می‌کنیم که البته هنوز قسمت‌هایی از آن تکمیل نشده است.

,

میرزایی گفت: این ساختمان دانشگاه قرار است هوشمند ساخته شود و یکی از ساختمان های استاندارد شهر باشد که در چهار طبقه ایجاد می‌شود.

,

وی از فعالیت 21 هیأت علمی در دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی خبر داد و گفت: تنها یک نفر از اینان بومی است و اینکه از دیگر شهرستان‌ها جذب هیأت علمی داشته ایم یک مزیت بزرگ است.

,

رئیس دانشگاه سید جمال‌‌الدین اسدآبادی گفت: البته اینکه ما هیأت علمی بومی نداریم این نیست که ما نخواسته ایم  هیأت علمی بومی استخدام کنیم بلکه  سیستم آموزش عالی این برنامه را ندارد.

,

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل دانشگاه نبود اعتبارات است، گفت: با وجودی که این دانشگاه ملی و نخبه های زیادی دارد و مقالات مختلفی در سطح کشور داشته اما اعتبارات جاری آن تنها دو میلیارد تومان بوده است.

,

میرزایی بر تشویق و ترغیب خیرین برای پرداختن به موضوع آموزش و ورود در این زمینه تأکید کرد.

,

وی در پاسخ به این سؤال که دانشگاه قرارداد دو ساله‌ای با جمعیت هلال احمر شهرستان برای در اختیار گذاشتن فضا داشته و با توجه به افزایش این مدت به چهار سال، آیا حق الاجاره ای به این جمعیت داشته اید، گفت: مسئولان هلال احمر استانی و شهرستان از رو لطف این مکان را در اختیار ما گذاشتند که از آنان تشکر میکنیم و البته قراردادی در این زمینه وجود نداشته است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه