اخبار داغ

رئیس خانه کارگر مازندران:

کارگر با دستمزد 820 هزار تومان فقط می‌تواند زنده بماند نه آنکه زندگی کند

کارگر با دستمزد 820 هزار تومان فقط می‌تواند زنده بماند نه آنکه زندگی کند
رئیس خانه کارگر مازندران گفت: کارگران با حداقل حقوق و دستمزد 820 هزار تومان نمی توانند معیشت ده روز همسر و فرزندانشان را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قائم آنلاین، نصرالله دریابیگی طی گفت‌وگویی ضمن تبریک هفته کارگر و معلم در مورد مشکلات کارگران در جامعه امروز، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکلات کارگران بحث معیشتی آنان است، چرا که کارگران با حداقل دستمزد 820 هزار تومان حتی نمی‌توانند معیشت 10 روز همسر و فرزندانشان را فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قائم آنلاین,

وی افزود: در حال حاضر کارگران فقط تلاش می‌کنند تا زنده بمانند و زندگی نمی‌کنند! دولت، شورای عالی‌کار، مسئولان، استانداران و وزیران باید تلاش کنند تا مشکلات معیشتی آنان را به جایگاه واقعی برسانند که این کار باعث می‌شود تا رونق اقتصادی جامعه افزایش یابد.

رئیس خانه کارگر مازندران خاطرنشان کرد: از عواملی که سبب شده تا قدرت خرید کاهش یابد، این است که دستمزد حقوق‌بگیران، کارگران، بازنشستگان، معلمان و کارمندان افزایش نداشته است، بنابراین در صورت افزایش قدرت خرید، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در جامعه ایران 90 درصد کارگران در قالب قرادادهای موقت‌کار امنیت شغلی ندارند، گفت: دولت باید در سال 95 که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام‌ و عمل است و رهبر نیز در دیدار خود با کارگران به امنیت شغلی اشاره کرد، باید بر اساس ماده هفت قانون کار و تبصره یک، برای ایجاد امنیت شغلی تدبیری پیدا کند.

نصرالله دریابیگی در مورد درمان جامعه کارگری گفت: امروزه جامعه کارگری خودشان هزینه درمان و بیمه تکمیلی را پرداخت می‌کنند که امیدوارم بیمه سلامت ایران برای درمان رایگان بیمه‌شدگان کارگری که هزینه بیمه آن را دریافت کرد، خدمات درمان با امکانات مختلف ارائه دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در مازندران در جریان خصوصی‌سازی آنچه که نظر امام و رهبری بود تحقق پیدا نکرد، خاطرنشان کرد: اگر مواردی که قانون در جریان خصوصی‌سازی تعیین کرده بود، اجرا می‌شد هرگز منجر به تعطیلی و اخراج و مصیبت‌هایی در جامعه کارگری و کارخانجات مختلف ایجاد نمی‌شد و این سبب نگرانی کارگران شده است.

رئیس خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه باید در سال 95 که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، مسئولان امر برای رفع مشکلات کارگران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تلاش کنند، تصریح کرد: دولت باید برای پرداخت 120 هزار میلیارد تومان بدهکاری خود به سازمان تأمین اجتماعی تلاش کند و مطالبات کارگران و بازنشستگان را پرداخت کند که مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است.

دریابیگی در پایان تأکید کرد: دولت باید حمایت از کارآفرینان را به این شکل انجام دهد، محصولاتی که امکان تولید آن در کشور است، از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی از همان نوع را جلوگیری کنند که در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، امربه‌معروف و بی‌توجهی به آن نیز نهی از منکر است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه