اخبار داغ

عبدالمجید شیخی:

سیاست‌های غلط وارداتی،مانع رونق تولید داخلی است/ تا زمانی‌که دولت چشم به بیگانگان دارد، مشکل اقتصاد حل نمی‌شود

سیاست‌های غلط وارداتی،مانع رونق تولید داخلی است/ تا زمانی‌که دولت چشم به بیگانگان دارد، مشکل اقتصاد حل نمی‌شود
مشاور سابق وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از ایرادات بزرگی که درحال حاضر وجود دارد، آن است که وزارت خانه ها، ارگان های اجرایی و دولتی همه کارهای روزمره و همیشگی خود را مطابق رویه سابق انجام می دهند و در نهایت به‎نام اقتصاد مقاومتی آن را عرضه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عبدالمجید شیخی، استاد دانشگاه و مشاور سابق وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با فریادها اظهارداشت: وعده های100 روزه ایی که رئیس دولت یازدهم در انتخابات سال 92 مطرح کرد، به صورت ثبت شده موجود است و مطابق با لیست آن وعده های عریض و طویل، پس از 1000 روزبه جرأت می توان گفت که هیچکدام عملیاتی نشده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فریادها,

وی افزود: یک نامزد انتخاباتی ملزم است که پس از انتخاب شدن از جانب مردم، به وعده های خود جامه عمل بپوشاند. سوال اصلی اینجاست که چرا آقای روحانی وعده صد روزه ای دادند که پس از هزار روزی که از عمر دولت می گذرد، هنوز قادر به اجرایی کردن آن نیستند؟

,

شیخی پرسید: اگر آقای روحانی خدای ناکرده مطلب کذبی را برای پیروزی در انتخابات مطرح کرده اند، صلاحیت و مشروعیت ایشان زیر سوال می رود ولی اگر وعده ای را از روی صداقت مطرح کرده و اکنون قادر به اجرایی کردن آن نیستند، پس چرا از پاسخگویی ابا دارند؟ چرا کشور باید اجازه بدهد که بعضی کاندیداها وعده هایی بزرگتر از اندازه اشان بزنند، مردم را متوقّع می کنند و به غلط خود را به حق نشان می دهند؟

,

مشاور سابق وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از نحوه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی توسط ارگان های دولتی خاطرنشان کرد: یکی از ایرادات بزرگی که درحال حاضر وجود دارد، آن است که وزارت خانه ها، ارگان های اجرایی و دولتی همه کارهای روزمره و همیشگی خود را مطابق رویه سابق انجام می دهند و در نهایت به‎نام اقتصاد مقاومتی آن را عرضه می کنند.

,

وی بابیان اینکه مردم نباید هیچگاه دچار غفلت زدگی شوند، تصریح کرد: کسانی که از زیر بار عملی کردن وعده های صد روزه خود شانه خالی می کنند، در حقیقت از اینکه مردم دقیقاً وعده های آنان در سال 92 را به خاطر نمی آورند، سوء استفاده می‎کنند که به این اقدام، «استتار زمانی گذشته» می گویند.

,

شیخی بیان کرد: در زمانی که هنوز برجام 1، یک وعده سرخرمن بوده و مطلقا هیچ بهره ای نداشته است، بحث اجرایی کردن برجام 2 و 3 را پیش می کشند. قبل از هر چیز باید پاسخ دهند که چرا پس از گذشت هزار روز از عمر دولت یازدهم، هنوز هیچ ,وعده ای را عملی نکرده اند و پس از آن، درباره برجام 2 و 3 صحبت کنند. باز با وعده های دروغین آینده می خواهند از اهرم « استتار زمانی آینده» استفاده کنند و چون هنوز آینده اتفاق نیفتاده است، ترسی از بازخواست و پاسخگویی به مردم ندارند.

,

وی مشکل اساسی اقتصاد کشور را نهفته در داخل سیستم ناهماهنگ آن دانست و گفت: در آمارهای رسمی اظهار می‎شود که هزار هزار میلیارد نقدینگی داشته‎ایم؛ با اینحال این سوال وارد است که چرا این نقدینگی به سرمایه تبدیل نشده است؟ آقایانی که هر وقت قصد اصلاحات اقتصادی دارند فوراً نگاهشان را به خارج می دوزند، باید بدانند که تا مشکل سیستم ناهماهنگ و بیمار اقتصاد کشور از داخل مرتفع نشود، سرمایه سرمایه گذار خارجی به کشور ورود نمی کند و هیچ کمکی نمی کند و تنها تعامل با خارج به شکل واردات کالاهای مصرفی به کشور وارد می شود وباعث رونق وضعیت اقتصادی و اشتغال در کشور‎های بیگانه خواهد شد.

,

این استاد اقتصاد دانشگاه در انتها تاکید کرد: اساساً هر سرمایه ای، یا به‎صورت نقدی در گردش معاملات تجاری ایفای نقش می کند و یا به‎صورت غیرنقدی در سرمایه گذاری های صنعتی و کشاورزی. هرگاه بحث فواید برجام مطرح می شود، عده ای پشت سرمایه گذاران خارجی پنهان می شوند؛ حال لازم است این افراد در برابر مردم حاضر شوند و ثابت کنند که سرمایه هایی که ادعای جذب آن را دارند، صرف چه کارهایی شده است. تا زمانی که این دولت چشم به دست بیگانه و دشمن دارد، مشکل اقتصاد ما حل نمی شود. سیاست های غلط وارداتی موجود اصولاً مانع رونق تولید داخلی است، بنابراین صحبت از توجه به تولید داخلی توسط دولت یک شعار توخالی بیش نیست.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه