اخبار داغ

نوبخت خبر داد

افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری/ ‌سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری خارجی‌ها در ایران

افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری/ ‌سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری خارجی‌ها در ایران
سخنگوی دولت از افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم همزمان با عید سعید مبعث در دهکده ساحلی این شهرستان با تبریک این عید گفت: نقش معلم در امر آموزش بسیار تاثیرگذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی هویت اصلی خود را معلمی دانست و اظهار کرد: به نمایندگی از معلمان در امور اجرایی دولت حضور دارم و امروز می‌خواهم به صورت غیررسمی با معلمان صحبت کنم.

,

سخنگوی دولت با بیان اینکه صحبت‌های امروز بنده بیشتر از زبان یک معلم است، تصریح کرد: در سال 1352 در دبیرستان نوربخش ابلاغیه تدریس را دریافت و معلمی حق‌التدریسی را از 20 سالگی آغاز کردم.

,

وی با اشاره به اینکه در تدریس روش متفاوتی داشتم، افزود: با آغاز انقلاب اسلامی معلمی را در مدرسه مذکور ادامه دادم و تدریس‌های خود را برای جذب جوانان متمرکز کردم.

,

نوبخت ادامه داد: ریاضیات جدید را در کلاس‌های اول و دوم دبیرستان تدریس کردم و از سال 59 مدیریت دبیرستان نوربخش به بنده واگذار شد و در سال 65 به شهر باختران اعزام شدم، در این شهر دومین کتاب ریاضی خود را نوشتم و پس از آن نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی شدم و اکنون نیز به نمایندگی از فرهنگیان و مردم در بدنه دولت هستم.

,

وی از فرهنگیان خواست به او ایده فکری بدهند و اضافه کرد: با کمک فکری معلمان می‌توان در تصمیم‌گیری‌های دولت اثرگذاری بهتری داشت.

,

سخنگوی دولت خطاب به فرهنگیان گفت: از سال 92 دولت روحانی به سرکار آمد و اگر شما فرهنگیان فکر می‌کنید در این سال‌ها مسیر خود را اشتباه رفته‌ایم نظرتان را به بنده اعلام کنید.

,

وی درآمدهای کشور را از نفت و مالیات دانست و افزود: درآمدهای مالیاتی وابسته به نفت است و فروش نفت ایران به یک‌ میلیون بشکه رسیده است، در ابتدای کار تلاش کردیم فروش یک میلیون بشکه نفت کاهش پیدا نکند.

,

نوبخت با اشاره به اینکه درآمدهای نفتی از 118 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار رسیده است، تصریح کرد: شاهد تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی 6 دهم درصدی بودیم و اگر چه اکنون تورم مهار شده است، اما هنوز آثار تورم در جامعه وجود دارد.

,

وی به ورود سرمایه‌گذاران به کشور اشاره کرد و ادامه داد: سه ماه پس از برجام، 16 هیأت اقتصادی خارجی و پنج رئیس جمهور وارد کشور شدند و از دی‌ماه سال 94 تاکنون 3 میلیارد و 184 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شده است.

,

سخنگوی دولت بودجه آموزش و پرورش را در سال 92، 14 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال این بودجه به 27 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

,

نوبخت با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش و پرورش بیش از 100 درصد اعتبارات خود را دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود این مسئله، رقمی که در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد، کافی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کشور را با 19 میلیارد دلار اداره کردیم، یادآور شد: سال گذشته صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه شد و اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بهانه‌ای برای ارتقای حقوق این قشر بود.

,

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان یک‌‌هزار و 350 هزار تومان برای دولت بار مالی داشت، اظهار کرد: از پرداخت این مبلغ دفاع کردیم و امسال رقم مذکور به 2 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است.

,

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال 92 حقوق معلمان یک‌ میلیون و 280 هزار تومان بود، ادامه داد: حقوق معلمان به 2 میلیون و 340 هزار تومان رسیده و باز هم باید افزایش پیدا کند.

,

وی با اشاره به اینکه دولت با پذیرش رتبه‌بندی معلمان آمادگی جبران کسری حقوق این قشر از جامعه را دارد، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نظر گرفتیم و برای این منظور با وزیر آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ امضا کردیم.

,

نوبخت در ادامه با اشاره به وضعیت ساخت ساختمان فرهنگی‌ آموزشی گیلان یادآور شد: ساختمان فرهنگی‌ ـ آموزشی گیلان باید تا سال آینده آماده شود.

,

 در مراسم مذکور حدود 80 معلم نمونه گیلان با حضور نوبخت و مسئولان استانی تجلیل شدند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه