اخبار داغ

تأکید فرمانده ناجا بر استفاده از وسایل نقلیه سالم

تأکید فرمانده ناجا بر استفاده از وسایل نقلیه سالم
فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: 6.5 درصد از جمعیت کشور در اصفهان هستند اما 14 درصد از موتور سیکلت‌های کشور در استان اصفهان رانده می‌شوند در حالی که باید داشتن بالاترین آمار موتور سیکلت را کنار بزنیم و بالاترین تعداد دوچرخه را جایگزین آن کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: 6.5 درصد از جمعیت کشور در اصفهان هستند اما 14 درصد از موتور سیکلت‌های کشور در استان اصفهان رانده می‌شوند در حالی که باید داشتن بالاترین آمار موتور سیکلت را کنار بزنیم و بالاترین تعداد دوچرخه را جایگزین آن کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری شامگاه گذشته (چهارشنبه) دراولین پویش مردمی (کمپین) ترافیکی اصفهان اظهار کرد: بسیاری از بیماری هایی که امروز گریبان مردم و کشورهای بزرگ دنیا را گرفته است ناشی از خودرو و آلودگی است.

,

وی ادامه داد: هرچه به سمت هوای پاک برویم و بتوانیم آلودگی را کاهش و استفاده از وسایل حمل و نقل سالم همچون دوچرخه را افزایش دهیم، درواقع اقدامی پیشگیرانه انجام داده ایم و پیشگیری پیش از درمان بهترین سیاست و اقدامی است که می شود در مقابله با چنین مشکلاتی انجام داد.

,

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: هرچقدر در راستای فرهنگ سازی و کاهش آلودگی هزینه کنیم در واقع در حال سرمایه گذاری و افزایش سرمایه‌های اجتماعی کشور هستیم که صد البته کاری صحیح و هوشمندانه است. ایجاد تسهیلات برای سلامت جسمی و روحی مردم هزینه نیست.

,

سردار اشتری افزود: باید از مسئول و غیر مسئول دست در دست هم بدهیم و پیام پویش مردمی را دست به دست بچرخانیم چرا که تجربه نشان می‌دهد هرگاه هوشمندانه تر با مساله ای برخورد کرده ایم بخش قابل توجهی از مشکلات کاسته شده است و فضا بهتر تلطیف شده است.

,

وی ادامه داد: 29 میلیون خودرو در سطح کشور در تردد است که 3 میلیون از آنها در اصفهان هستند. 6.5 درصد از جمعیت کشور در اصفهان هستند اما 14 درصد از موتور سیکلت های کشور در استان اصفهان رانده می شوند. داشتن بالاترین آمار موتور سیکلت را کنار بزنیم و بالاترین تعداد دوچرخه را جایگزین آن کنیم.

,

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با اشاره به اهمیت تکمیل فازهای مترو اصفهان گفت: امیدواریم راه اندازی متروی اصفهان و تکمیل هرچه سریع تر آن به بهبود هوای اصفهان کمک کند و به آسمان آبی اصفهان بازگردیم. اصفهانی که روزگاری در کوچه‌های آن صدای زنگ دوچرخه طنین انداز بود و هنوز هم گاهی پیرمردان قدیمی با دوچرخه هایشان می‌روند و می آیند.

,

سردار اشتری ادامه داد: وسایل موتوری به جز آلودگی هوا و کم تحرکی تلفات دیگری هم دارند و در سال گذشته هزار و 100 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند. 40 درصد از جانباختگان عابرین پیاده و 40 درصد دیگر از موتور سواران بوده اند که این آمار جای تامل دارد.

,

وی افزود: این اراده برای یک شب نباشد و همه برای اهداف این کمپین تلاش کنیم. اصفهان پایتخت جهان اسلام است و قطب گردشگری و فرهنگ ایران باید هوایی پاک داشته باشد. امروز نیروی انتظامی آماده است در کنار مردم نمونه اصفهان، برای این پویش تلاش کند.

,

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: اقتصاد در امنیت است که می تواند شکوفا شود و نیروی انتظامی حضور دارد تا امنیت، آرامش و آسایش را در همه ابعاد ایجاد کند تا مردم به رشد و تعالی برسند و سرلوحه ای شوند برای تمام شهرهای جهان.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه