اخبار داغ

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار همتای ایرانی

بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه

بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه
معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار همتای ایرانی خود بشار اسد را رئیس جمهور قانونی سوریه خواند و گفت: تصمیم گیری در باره آینده سوریه توسط خود مردم سوریه در چارچوب راه حل سیاسی و گفتگوهای ملی رقم خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده بود با میخائیل باگدانوف معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا ، دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این دیدار پیرامون مسائل مهم خاورمیانه شامل سوریه ،یمن ، عراق ، لبنان ،فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

,

امیرعبداللهیان در این دیدار بر لزوم استمرار روند سیاسی تحولات سوریه ، برقراری آتش بس در کنار مبارزه با گروه های تروریستی تاکید کرد.

,

وی در خصوص موضوعات یمن و عراق بر ضرورت استمرار گفتگوهای سیاسی و توافق ملی پافشاری و خاطر نشان کرد که تنها رژیم صهیونیستی است که از استمرار تنش و درگیری در منطقه ، بهره مند شده و بر تجاوزات خود به حقوق مردم فلسطین و شهرک سازی ادامه می دهد.

,

باگدانوف نیز با اشاره به فضای پیچیده تحولات منطقه و اوضاع سوریه ، تصریح کرد که استمرار و گسترش آتش بس در مناطق مختلف سوریه ، ضرورت دارد.

,

وی ضمن انتقاد از تلاشهای برخی گروه های معارضه مسلح و کشورهای منطقه در تضعیف و متزلزل ساختن مذاکرات اخیر سوری – سوری در ژنو ، تاکید کرد که بشار اسد ، رئیس جمهور قانونی سوریه است و تصمیم گیری در باره آینده سوریه توسط خود مردم سوریه در چارچوب راه حل سیاسی و گفتگوهای ملی رقم خواهد خورد.

,

انتهای پیام/ ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه