اخبار داغ

توافق ایران و هند برای بازگشت پول‌های ایران

توافق ایران و هند برای بازگشت پول‌های ایران
وزیر نفت هند از توافق تهران و دهلی نو درباره تسویه بدهی 6.4 میلیارد دلاری این کشور به ایران از طریق بانکهای اروپایی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «دارمندرا پاردان» وزیر نفت هند از توافق تهران و دهلی نو درباره تسویه بدهی 6.4 میلیارد دلاری این کشور به ایران از طریق بانکهای اروپایی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ایران و هند در زمینه روند پرداخت بدهیهای نفتی این کشور با استفاده از بانکهای اروپایی به توافق دست یافتند.

,

خریداران نفت ایران از سال 2011 و به دلیل تحریمهای آمریکا و اروپا اجازه نداشتند از بانکهای جهانی برای پرداخت بدهیهای نفتی خود به ایران اقدام کنند. از زمان توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 تهران دسترسی لازم برای دستیابی به سرمایه‌های خود را بدست آورده است.

,

پاردان در یک مصاحبه گفت: اخیرا بین هند و بانک مرکزی ایران توافقی بدست آمده است که بانکهای اروپایی عامل تسویه حساب باشند. اروپاییها با بانکهای ایران توافق کردند و ما هم آن را به بانکهای اروپایی پرداخت خواهیم کرد.

,

رویترز گزارش داد، وزیر نفت هند از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و گفت که وزارت دارایی آن را پیگیری خواهد کرد.

,

پیش از این هند 45 درصد از بدهیهای خود را به روپیه و از طریق «بانک یو سی او» به ایران پرداخت کرده است.

,

رویترز می‌گوید که از این مبلغ، ایران حدود 130 میلیارد روپیه معادل 1.95 میلیارد دلار را از هند کالاهای غیرتحریمی خریداری کرده است. 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه