اخبار داغ

حمله مسلحانه به دو روزنامه نگار در ترکیه

حمله مسلحانه به دو روزنامه نگار در ترکیه
دو روزنامه نگار ترکیه که به اتهام جاسوسی محاکمه میشوند در مقابل دادگستری ترکیه مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما، دو روزنامه نگار ترکیه که به اتهام جاسوسی محاکمه میشوند در مقابل دادگستری ترکیه مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


"جان دوندار " و "اردم گول " دو روزنامه نگار ترک که پرده از کمک های تسلیحاتی این کشور به گروه های تروریستی برداشته و به همین دلیل در پی شکایت رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور مورد محاکمه قرار دارند در مقابل دادگستری استانبول در حالیکه در حال پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بودند از سوی یک فرد مسلح هدف قرار گرفتند.

در حالیکه این دو روزنامه نگار در این حمله صدمه ای ندیدند یک خبرنگار که در محل حضور داشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

فرد مهاجم نیز پس از شلیک دو گلوله، اسلحه خود را به زمین انداخت و تسلیم شد.
"جان دوندار " سر دبیر و " اردم گول " خبرنگار روزنامه جمهوریت که پس از انتشار تصاویر و خبرهای مربوط به کمک های تسلیحاتی به گروه های تروریستی در شمال سوریه دستگیر و راهی زندان شدند پس از مراجعه به دادگاه قانون اساسی خواستار آزادی از زندان در طول محاکمه شدند که این خواسته آنان مورد موافقت قرار گرفت.

این تصمیم دادگاه قانون اساسی بشدت مورد انتقاد رجب طیب اردوغان قرار گرفت و وی در هر فرصتی ضمن انتقاد از رییس دادگاه قانون اساسی بر لزوم بازگرداندن این دو متهم به زندان تاکید می کرد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه