کارشناس خبر و رسانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه روابط عمومی دیجیتالی باعث ایجاد ارتباطی دو سویه بین سازمانها و مردم میشود، گفت: روابط عمومی دیجیتالی در قید زمان و مکان نیست و خدمات و اطلاعات را در تمامی روزها و ساعات در دسترس شهروندان و مخاطبان قرار میدهد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس حسین عبدالعزیزی، کارشناس خبر و رسانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در گفتوگو با خبرنگار سینا، اظهار کرد: روابط عمومی نقش مهمی در امر اطلاع رسانی بهینه، ارائه سرویسها و خدمات به تک تک افراد جامعه خواهد داشت.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سین, ا,
وی با بیان اینکه ویژگیهای خاص روابط عمومی دیجیتال باعث تسهیل دسترسی شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد نیاز و کاهش هزینهها خواهد شد، افزود: در روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتال بهرهگیری از فناوریهای نوین هدف نیست بلکه ابزاری برای ارائه خدمات و سرویسهای مورد نیاز به مخاطبان است.
عبدالعزیزی، در ادامه با تبریک فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: روابط عمومی دیجیتالی عبارت است از استفاده از فناوری دیجیتالی به ویژه کاربردهای مبتنی بر وب سایتهای اینترنتی برای افزایش دسترسی، ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران، سازمانها، نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آن است.
این کارشناس رسانه عنوان کرد: در این روش زمینه بالقوهای برای کمک به ایجاد رابطهای ساده، روان و مؤثر بین سازمانها، نهادها، ارائه خدمات ارزان قیمت و فوری به تمامی گروههای کاربر را فراهم میکند.
عبدالعزیزی، با اشاره به اینکه روابط عمومی دیجیتالی باعث ایجاد ارتباطی دو سویه بین سازمانها و مردم میشود، تصریح کرد: مخاطب در روابط عمومی دیجیتالی جمعی نیست بلکه فردی است.
کارشناس روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتالی در واقع فضایی در خدمت کاربر قرار میدهد که در آن کاربر، به راحتی به اطلاعات دست پیدا کرده و نیاز خود را مرتفع میکند، عنوان کرد: اینترنت، اینترانت، ایمیل، سایت، وبلاگ، وب سایت، سایبر، پیام کوتاه sms، پادکست، تلفن گویا، مرکز تلفن، صندوق صوتی، تبلیغات اینترنتی، کیوسک اطلاع رسانی، تله تکست، خبرنامه الکترونیک، ویس، تلکنفرانس، نرم افزارهای چند رسانهای و مولتی مدیا و غیره از جمله فناوریهای متداول روابط عمومی دیجیتال است که تاکنون در جهان و بعضاً در ایران متداول و مورد استفاده قرار گرفته است.
این عضو بسیج جامعه پزشکی اهواز، در ادامه با بیان اینکه بهره گیری از فناوریهای نوین هدف روابط عمومی دیجیتال نیست بلکه ابزاری در خدمت کارگزار روابط عمومی برای دستیابی به اهداف سازمانی است، تصریح کرد: لزوماً مدیر و کارگزار روابط عمومی دیجیتال یک متخصص فنی تکنولوژی نیست و نباید هم باشد؛ بلکه او با آشنایی با مسایلIT و تسلط به مسایل ارتباطی، ایده میدهد، تصمیم سازی میکند و با بینش دیجیتالی از تکنولوژی، فضای مجازی و استفاده از ذوق، هنر و دانش در راستای اجرای طرحها و وظایف یک روابط عمومی آرمانی بهره میبرد.
وی با بیان اینکه یکی از اولین قدمهای ایجاد روابط عمومی دیجیتال، ورود در فضای اینترنتی از طریق ایجاد وب سایت روابط عمومی و ارائه اطلاعات، خدمات و ارتباط دو سویه است، گفت: روابط عمومی دیجیتال به این معنا نیست که گمان کنیم هر روابط عمومی که به تکنولوژیهای روز ارتباطی مسلح شد، روابط عمومی دیجیتال شده است.
عبدالعزیزی، افزود: روابط عمومی دیجیتال گامی بلند و شتابان به سمت تحول ماهیت فرآیندهای روابط عمومی برمی دارد، با آنلاین شدن روابط عمومی، خدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب و مشتری قرار میگیرد.
وی ادامه داد: برای رسانههای مبتنی بر وب اعتبار قائل میشود، خبردهی و خبریابی مبتنی بر فضای وب مرسوم میشود، اخبار روابط عمومی علاوه بر رسانههای مکتوب و رسانههای صوتی و تصویری، برای رسانههای آنلاین و اینترنتی نیز ارسال میشود، همایشهای خبری آنلاین برگزار میشود، امکان انتشار همزمان مصاحبهها و گفتگوهای زنده روی اینترنت فراهم میشود، تکذیبیهها و پاسخهای رسمی برای نشریههای الکترونیکی، سایتها، وبلاگها، روزنتها و خبرگزاریهای اینترنتی فرستاده میشود و به طور کلی روابط عمومی آنلاین نسبت به محتوای تولید شده در اینترنت عکس العمل نشان میدهد.
این کارشناس رسانه تاکید کرد: کاملترین و جامعترین شکل متصور برای روابط عمومی الکترونیک، روابط عمومی سایبر است، منظور از روابط عمومی سایبر، فرآیندی است که در آن روابط عمومی به صورت کاملا آنلاین درآمده که ویژگی تعاملی و مشارکت پذیری آن بسیار برجسته و بارز است.
عبدالعزیزی، گفت: به هر حال واقعیت این است که امروزه فعالیت روابط عمومی از قالبهای سنتی خود خارج شده و اشکال متنوع و متفاوتی به خودگرفته است و وجه مشترک همه این فعالیتها، استفاده از تکنولوژیهای اطلاعاتی و افزایش قدرت تعامل با مخاطب مشتری است.
انتهای پیام/
,
وی با بیان اینکه ویژگیهای خاص روابط عمومی دیجیتال باعث تسهیل دسترسی شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد نیاز و کاهش هزینهها خواهد شد، افزود: در روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتال بهرهگیری از فناوریهای نوین هدف نیست بلکه ابزاری برای ارائه خدمات و سرویسهای مورد نیاز به مخاطبان است.
,,
عبدالعزیزی، در ادامه با تبریک فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: روابط عمومی دیجیتالی عبارت است از استفاده از فناوری دیجیتالی به ویژه کاربردهای مبتنی بر وب سایتهای اینترنتی برای افزایش دسترسی، ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران، سازمانها، نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آن است.
,,
این کارشناس رسانه عنوان کرد: در این روش زمینه بالقوهای برای کمک به ایجاد رابطهای ساده، روان و مؤثر بین سازمانها، نهادها، ارائه خدمات ارزان قیمت و فوری به تمامی گروههای کاربر را فراهم میکند.
,,
عبدالعزیزی، با اشاره به اینکه روابط عمومی دیجیتالی باعث ایجاد ارتباطی دو سویه بین سازمانها و مردم میشود، تصریح کرد: مخاطب در روابط عمومی دیجیتالی جمعی نیست بلکه فردی است.
,,
کارشناس روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتالی در واقع فضایی در خدمت کاربر قرار میدهد که در آن کاربر، به راحتی به اطلاعات دست پیدا کرده و نیاز خود را مرتفع میکند، عنوان کرد: اینترنت، اینترانت، ایمیل، سایت، وبلاگ، وب سایت، سایبر، پیام کوتاه sms، پادکست، تلفن گویا، مرکز تلفن، صندوق صوتی، تبلیغات اینترنتی، کیوسک اطلاع رسانی، تله تکست، خبرنامه الکترونیک، ویس، تلکنفرانس، نرم افزارهای چند رسانهای و مولتی مدیا و غیره از جمله فناوریهای متداول روابط عمومی دیجیتال است که تاکنون در جهان و بعضاً در ایران متداول و مورد استفاده قرار گرفته است.
,,
این عضو بسیج جامعه پزشکی اهواز، در ادامه با بیان اینکه بهره گیری از فناوریهای نوین هدف روابط عمومی دیجیتال نیست بلکه ابزاری در خدمت کارگزار روابط عمومی برای دستیابی به اهداف سازمانی است، تصریح کرد: لزوماً مدیر و کارگزار روابط عمومی دیجیتال یک متخصص فنی تکنولوژی نیست و نباید هم باشد؛ بلکه او با آشنایی با مسایلIT و تسلط به مسایل ارتباطی، ایده میدهد، تصمیم سازی میکند و با بینش دیجیتالی از تکنولوژی، فضای مجازی و استفاده از ذوق، هنر و دانش در راستای اجرای طرحها و وظایف یک روابط عمومی آرمانی بهره میبرد.
,,
وی با بیان اینکه یکی از اولین قدمهای ایجاد روابط عمومی دیجیتال، ورود در فضای اینترنتی از طریق ایجاد وب سایت روابط عمومی و ارائه اطلاعات، خدمات و ارتباط دو سویه است، گفت: روابط عمومی دیجیتال به این معنا نیست که گمان کنیم هر روابط عمومی که به تکنولوژیهای روز ارتباطی مسلح شد، روابط عمومی دیجیتال شده است.
,,
عبدالعزیزی، افزود: روابط عمومی دیجیتال گامی بلند و شتابان به سمت تحول ماهیت فرآیندهای روابط عمومی برمی دارد، با آنلاین شدن روابط عمومی، خدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب و مشتری قرار میگیرد.
,,
وی ادامه داد: برای رسانههای مبتنی بر وب اعتبار قائل میشود، خبردهی و خبریابی مبتنی بر فضای وب مرسوم میشود، اخبار روابط عمومی علاوه بر رسانههای مکتوب و رسانههای صوتی و تصویری، برای رسانههای آنلاین و اینترنتی نیز ارسال میشود، همایشهای خبری آنلاین برگزار میشود، امکان انتشار همزمان مصاحبهها و گفتگوهای زنده روی اینترنت فراهم میشود، تکذیبیهها و پاسخهای رسمی برای نشریههای الکترونیکی، سایتها، وبلاگها، روزنتها و خبرگزاریهای اینترنتی فرستاده میشود و به طور کلی روابط عمومی آنلاین نسبت به محتوای تولید شده در اینترنت عکس العمل نشان میدهد.
,,
این کارشناس رسانه تاکید کرد: کاملترین و جامعترین شکل متصور برای روابط عمومی الکترونیک، روابط عمومی سایبر است، منظور از روابط عمومی سایبر، فرآیندی است که در آن روابط عمومی به صورت کاملا آنلاین درآمده که ویژگی تعاملی و مشارکت پذیری آن بسیار برجسته و بارز است.
,,
عبدالعزیزی، گفت: به هر حال واقعیت این است که امروزه فعالیت روابط عمومی از قالبهای سنتی خود خارج شده و اشکال متنوع و متفاوتی به خودگرفته است و وجه مشترک همه این فعالیتها، استفاده از تکنولوژیهای اطلاعاتی و افزایش قدرت تعامل با مخاطب مشتری است.
,,
انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه