اخبار داغ

دومین همایش واجب فراموش شده در شهر شاهد نمونه کشور برگزاری شد

دومین همایش واجب فراموش شده در شهر شاهد نمونه کشور برگزاری شد
همایش واجب فراموش شده با حضور علی تقوی کارشناس ارشد تفسیر قرآن در شهر درچه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درچه نیوز، دومین همایش و کارگاه واجب فراموش شده در شهر درچه برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درچه نیوز,

این همایش با حضور  علی تقوی کارشناس ارشد تفسیر قرآن و مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر اجرا شد

,

در این کارگاه آموزشی مبانی و اصول امر به معروف و نهی از منکر در این کارگاه آموزشی مورد بازخوانی مجدد قرار گرفت.

,

در حاشیه این نشست تقوی در گفتگو با درچه نیوز گفت: یکی از رایج ترین منکرات جامعه بی حجابی است ولی باید بررسی شود که کدام زیر بنایی تر است. بی حجابی یکی از منکرات مهم است ولی منکرات بدتری مانند ماهواره و لقمه حرام هم وجود دارد که  مردم به راحتی از آن  عبور می کنند.

,

کارشناس ارشد تفسیر قرآن در ادامه افزود: بعضی منکرات در جامعه وجود دارد که عادی شده است و شخص فکر اینکه این منکر است و خطا یی کرده است را تصور نمی کند و در باورش این است که کار درستی انجام داده است و با تذکر خانواده و اطرافیان متوجه موضوع می شود و خود را اصلاح میکند.

,

وی گفت: دشمن در جامعه با برنامه ریزی کار خود را انجام میدهد. ابتدا با نشان دادن منکر به مردم ، جامعه را محک میزند و  اگر بازخوردی در جامعه احساس نکرد  آن منکر را در جامعه رواج میدهد و ما باید آموزشهای امر به معروف و نهی از منکر را به فرزندانمان از قبل از بلوغ آموزش دهیم و اگر از زمان آن گذشت به سختی می توانیم تاثیرگزار باشیم.

,

مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر  در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری درچه نیوز در مورد فضای مجازی و حضور در این عرصه  حسا س گفت: بهترین راهکار فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند در فضای مجازی مسلح وارد شویم. در فضای مجازی و گروههای دویست نفری و بالاتر  زمانی که یک  عالم و آشنا به مسایل مذهبی وجود ندارد تا به مسایل جوانان پاسخگو باشد بیگانگان به نفع خود از این فرصت استفاده میکنند.

,

علی تقوی در ادامه افزود  در فضاهای پارکها و سینماها هم چنین مصداقهایی داریم و کارگردانها سینما اغلب اهل تجارتند و مخاطب و قشر خود را مورد رصد قرار می دهند و مطابق میل و صلیقه آنها تولید فیلم انجام میدهند و عدم حضور افراد مذهبی در این مکانها عرصه را برای دیگران باز میکند.

,

علی تقوی در پایان افزود مقام معظم رهبری فرمودند مردم همانطور که نماز را واجب میدانند امر به معروف و نهی از منکر را هم واجب بدانند.

,

دومین همایش واجب فراموش شده  به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (سلام الله علیها)  در سالن ۹ دی  ناحیه مقاومت سپاه درچه برگزار گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه