اخبار داغ

گزارشی از محو بزرگترین محموله قاچاق کشور؛

نمک دفن، روی زخم قاچاق میوه/ این بار نارنگی‌های مدفون شدند

نمک دفن، روی زخم قاچاق میوه/ این بار نارنگی‌های مدفون شدند
روز گذشته بود که دولت تدبیر در رکوردی بی سابقه 143 تن میوه قاچاق را دفن کرد تا شاید جلوی قاچاق کالا گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازعصرهامون، کشتن همیشه راه اصلی پایان دادن به یک زخم نیست ؛" بزرگترین محموله میوه قاچاق کشور معدوم شد"  این تیتر روز گذشته بسیاری از رسانه های استان و کشور بود تا بار دیگر خبر از بی تدبیری دولت تدبیر دهد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون, بزرگترین محموله میوه قاچاق کشور معدوم شد,

 

,
تدبیری که سبب شد تا از خاطر دولت امید برود در ابتدای حضورش در منسب ریاست جمهوری وعده از پرداخت سبد کالای شش مرحله ای در سال داده بود وعده ای که هر از چندگاهی همانند سایر قول های دولت تدبیر زیر خروار ها خاک مدفون می شود.
,
 
,
 
,
علی ای حال روز گذشته محموله ۱۴۳ تنی نارنگی قاچاق میوه به ارزش 360 میلیون تومان با حضور نمایندگان دادگستری، تعزیرات، انتظامی و اموال تملیکی جنوب شرق کشور معدوم شد، محموله ای که به گفته کارشناسان بزرگترین محموله میوه قاچاق کشور بوده است. 
,
 
,
 
,
اگر بخواهیم یک شاخصه بارز برای اقتصاد مقاومتی عنوان کنیم، قطعا نگهداری و تنظیم بهینه بازار و مصرف از جمله این موارد است. صرفه جویی در اقتصاد مقاومتی به معنای عدم استفاده نیست بلکه به معنای جلوگیری از هدر رفت منابع و در عین بهره‌برداری درست است که در این راستا نمره دولت یازدهم چندان با وقایعی که در مورد فاسد شدن اقلام غذایی و امحای اجباری آنها رخ داده، نمره قابل قبولی نیست.
,
 
,
 
,
امحای اقلام اساسی سبد غذایی مردم در دولت یازدهم؛ پس از سیب زمینی، خرما، گندم، برنج، سیب و پرتقال اکنون به میوه های قاچاق رسیده است تا سریال این بی‌تدبیری در دولت یازدهم ادامه‌دار شود.
,
 
,
 
,
گویا برگزاری مراسم خاکسپاری در دولت تدبیر و امید به امری عادی در این حوزه بدل شده است که هر از چند گاهی نه تنها به هدر رفت منابع غذایی می‌انجامد بلکه نوعی اهمال‌کاری زاید الوصفی را بوجود آورده است که نه تنها در سطح وسیعی کشور را متضرر ساخته بلکه مردمی که شاهد این تدفین ها هستند هر بار امید می بندند که تا چند سال دیگر درختی شود و بار دهد چیزی که شاید دولتمردان هیچگاه آن را درک نکنند.
,
 
,
 
,
هر چند بنا بر تحلیل کارشناسان؛ با وجود اینکه زمان برداشت مرکبات نیست ولی فصل برداشت انواع دیگر محصولات کشاورزی است لذا واردات انواع میوه در چنین شرایطی به اقتصاد خانوارهای کشاورز آسیب می رساند با این وجود اگر تنها گذر مسئولین به تنها چند خیابان زاهدان همچون کریم آباد، شیرآباد، رسالت و همت آباد می افتاد و شاهد جمعیت 300 هزار نفری حاشیه نشینان می شدند دیگر تدبیر دفن در دستور کار دولت قرار نمی گرفت.
,
 
,
به هر حال هر چه زودتر بایستی جلوی این اهمال‌کاری که به نظر کارشناسان تنها بخشی از آن رسانه‌ای شده است، گرفته شود که عزم دولت در اجرای راستین اقتصاد مقاومتی در این راستا می‌توان گره‌گشا باشد.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه