اخبار داغ

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در گفت‌وگو با دانا:

عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب، تفسیری از گلایه های ایشان نسبت به وزارت ارشاد است/ اعتراف وزیر ارشاد در مورد "50 کیلو آلبالو" نوش دارو بعد از مرگ سهراب است

عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب، تفسیری از گلایه های ایشان نسبت به وزارت ارشاد است/ اعتراف وزیر ارشاد در مورد "50 کیلو آلبالو" نوش دارو بعد از مرگ سهراب است
سید محمد حسینی درخصوص عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب گفت: بدون تردید نارضایتی‌های گوناگونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌‌های گوناگون از جمله کتاب، تئاتر، سینما و موسیقی وجود دارد و این عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب‌ می‌تواند تفسیری از این گلایه ها باشد.
[

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در هر چهارسال دولت دهم از نمایشگاه کتاب بازدید به عمل آوردند و دیدارهای گوناگونی را هم حتی با ناشران کتاب داشتند.

, سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: بدون تردید نارضایتی‌های گوناگونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های گوناگون از جمله کتاب، تئاتر، سینما و موسیقی وجود دارد و این عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب‌ می‌تواند تفسیری از این گلایه ها باشد.

, ,

 

,

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار نمی‌گیرد گفت: اعتراف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتضاح بودن فیلم پنجاه کیلو آلبالو خود از وجود یک سهل انگاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر می‌دهد و توجیه وزیر محترم نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.
 

,
,

جنتی پیش از این گفته بود که  فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.

,

علی جنتی درباره نظر خود درباره محتوای این فیلم پرحاشیه اظهار داشت: فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضع‌گیری دیرهنگام همچنین در پاسخ به این سوال که دراین‌ صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟ گفت: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

,

جنتی که بنا به برخی اعلام‌ها در دیدار چندی قبل خود با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود در پایان این گفتگو صدور مجوز نمایش خانگی فیلم 50 کیلو آلبالو را منوط به انجام اصلاحات کرد.

,

بنا به این گزارش از آغازین روزهای اکران این فیلم در سینمای ایران گروه‌ها و منتقدین مختلف سینمایی اعتراض و هشدارهایی به این قبح شکنی که در قالب یک فیلم سینمایی کانون فرهنگ عمومی مردم را هدف گرفته بود مورد انتقاد قرار دادند. انتقاداتی که همواره از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بی پاسخ و یا با حمله مورد هجمه قرار گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/نج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه