اخبار داغ

پوتین حکم عفو خلبان اوکراینی را امضا کرد

پوتین حکم عفو خلبان اوکراینی را امضا کرد
کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه، حکم عفو خلبان نظامی اوکراینی که در کشته شدن دو خبرنگار روس نقش داشته است و به 22 سال حبس محکوم شده بود را امضا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز چهارشنبه (دیروز) «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه حکم عفو «نادیا ساوچنکو» خلبان نظامی اوکراینی که به 22 سال حبس و پرداخت جریمه 30 هزار روبل محکوم شده بود را به امضا درآورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


پایگاه «اسپوتنیک» گزارش کرد، ساوچنکو اواخر مارس به دلیل نقشی که در کشته شدن خبرنگاران روس در «دونباس» داشته بود به 22 سال حبس محکوم شده بود.

در 17 ژوئن 2014، دادگاهی حکم کرد که ساوچنکو به سمت شبه‌نظامیان «لوهانسک» و خبرنگاران روس شلیک کرده است که به کشته شدن «ایگور کورنیلیوک« و «آنتون ولوشین» خبرنگاران روس منجر شده است.

پسکوف تصریح کرد که اقوام خبرنگارانی که توسط این خلبان اوکراینی کشته شده بودند، از پوتین خواسته بودند که در یک ژست انساندوستانه، ساوچنکو را مورد عفو قرار دهد و پوتین نیز از آنها به دلیل درخواست عفو این خلبان تشکر و قدردانی کرد.

پوتین در اظهاراتی که از تلویزیون پخش می‌شد گفت که تصمیم به عفو نادیا ساوچنکو علت تجمع ملی شده بود، گرفته است.

رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در شبکه تلویزیونی در حال دیدار با دو زن جوان که ظاهراً اقوام خبرنگاران روسی کشته شده در حمله مرگبار شرق اوکراین در ژوئن 2014 بودند، نشان داده شد.

پوتین اعلام کرد بعد از آن تصمیم به عفو این خلبان نظامی اوکراینی گرفته است که اقوام این خبرنگاران از او خواسته‌اند تا از خود بخشش نشان دهد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه