اخبار داغ

واکنش داعش نسبت به سخنان "دونالد ترامپ"

واکنش داعش نسبت به سخنان "دونالد ترامپ"
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد سخنان دونالد ترامپ علیه اسلام به سود داعش تمام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باشگاه خبرنگاران جوان: "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت سخنان "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، علیه مسلمانان برای جذب تروریست ها به وسیله داعش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش  رویترز، هیلاری کلینتون در ادامه نطق انتخاباتی خود در ایالت کالیفرنیای آمریکا گفت: برای بررسی عملکرد اقتصادی دموکرات ها نیازی نیست که به صد سال پیش بازگردیم، به بیست و پنج سال پیش بازمی گردیم زمانی که همسر من رئیس جمهور بود در آن دوره بیست و سه میلیون شغل جدید ایجاد شد، درآمدهای همه افراد افزایش یافت نه اینکه آن افرادی که در رده های بالا هستند درآمدهای شان بالا برود!

ما بار دیگر نیز خواستار همین وضعیت هستیم. در طی آن هشت سال، متوسط درآمد خانوارها هفده درصد افزایش یافت. متوسط درآمد خانوادههای آمریکایی های آفریقایی تبار، سی و سه درصد افزایش یافت. ما شمار بیشتری از افراد را در طی آن سالها از فقر خارج کردیم و شاهد مازاد بودجه بودیم. ما در مسیر درست قرار داشتیم؛ اما اتفاقی که افتاد این بود که جمهوریخواهان کاخ سفید را در دست گرفتند. البته که آنها نقطه نظرات خود را دارند، اما بر نقطه نظرات خود که نقطه نظرات اشتباهی است اصرار دارند.

آنها معتقدند که مالیات ثروتمند ترین افراد کاهش یابد، آنها مالیات ثروتمندان را کاهش دادند، آنها توجه شان را از بازارهای مالی و بازار رهنی سلب کردند، که باعث شد مشاغل زیادی از دست برود و پنج میلیون خانه نیز از دست مالکان شان خارج شود.

هیلاری کلینتون در ادامه صحبت های خود درباره مواضع دونالد ترامپ اظهار نگرانی کرد و گفت: من به طور خاص درباره دونالد ترامپ نگران هستم. وی در چند هفته گذشته به انگلیس که نزدیک ترین هم پیمان ما است حمله کرد، وی دیکتاتور خطرناک کره شمالی را مورد تمجید قرار داد و از ایده خروج از ناتو که قویترین ائتلاف نظامی ما است، حمایت کرده است. دونالد ترامپ در صحبت های خود اشاره کرد که اگر کشورهای بیشتری به تسلیحات هسته ای دست یابند از دیدگاه او مشکلی ندارد. وی همچنین تا آنجا پیش رفت که بگوید احتمال دارد از تسلیحات هسته ای برضد داعش استفاده می کند درحالیکه داعش کشور نیست. وی گفت که ما باید به شکنجه بازگردیم و او می خواهد که جلوی ورود همه مسلمانان به داخل آمریکا را بگیرد آن هم کشوری که بنیان آن بر آزادی دینی است. دونالد ترامپ با همه جنگ دارد و همه را متهم و سپر بلا می کند.

هیلاری کلینتون گفت:همه حرف هایی که دونالد ترامپ درباره مسلمانان می زند، فقط در داخل آمریکا شنیده نمی شوند؛ بلکه در سراسر جهان شنیده می شوند. من چند ماه پیش گفتم آنچه که دونالد ترامپ می گوید برای جذب تروریست ها به وسیله داعش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما اخیرا مدارکی داریم که این امر را نشان می دهد. آنها صحبت های دونالد ترامپ را به ویدئوهای تبلیغاتی برای جذب نیرو تبدیل می کنند. چرا ما دنیا را برای آمریکایی ها ، دوستان و همپیمانان خود خطرناک تر کنیم؟

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد:

من در نوامبر ۲۰۱۲ در مقام وزیر خارجه آمریکا درکامبوج بودم. در آن زمان مقامات اسرائیلی با من تماس تلفنی داشت و اعلام کرد که حماس؛ گروه تروریستی که در غزه است، اقدام به شلیک موشک ها به اسرائیل می کند، ما (اسرائیلی ها ) تلاش کردیم تا با صحبت کاری کنیم که آنها این کار را متوقف کنند. اما اگر آنها این اقدام را متوقف نکنند ما مجبوریم که حمله کنیم تا جلوی شان را بگیریم. من هم در پاسخ گفتم که صبر کنید من می آیم.

هیلاری کلینتون در ادامه به صحبت خود که گفته بود " صبر کنید من می آیم،" خندید و گفت وقتی که شما وزیر خارجه باشید می توانید چنین جمله ای بکار برید. شما سوار هواپیما می شوید و خیلی سریع به تل آویو می رسید و سپس با یک دستگاه خودروی زرهی به بیت المقدس می روید. من جلسه ای با کابینه امنیتی اسرائیل داشتم، آنها می گفتند که خاورمیانه خیلی تغییر کرده است زیرا بهار عربی رخ داده است. ما نمی دانیم که با چه کسی صحبت کنیم. ما تلاش می کنیم تا به کسی بگویم که جلوی آنها را بگیرد. فردی که بیش از همه می توانست این مطلب را به آنها (حماس) بگوید رئیس جمهور وقت مصر یعنی "محمد مرسی،" عضو اخوان المسلمین، بود. من گفتم که پس باید گفتگو کنیم. من به قاهره خواهم رفت و با رئیس جمهور مرسی مذاکره خواهم کرد. ما این کار را کردیم. محمد مرسی نه تنها مسلمان بود بلکه عضو اخوان المسلمین بود، من تلاش کردم درباره آتش بس مذاکره کنم تا جلوی یک جنگ دیگر را بگیرم . اگر ما لفاظی درباره مسلمانان داشتیم که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ما داشت یا رئیس جمهور ما داشت ، ما نمی توانستیم مذاکره کنیم. پس این حرف ها ( که ترامپ می گوید) پیامد دارد. افراد حرف ها را گوش می کنند و به یاد می سپارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه