اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی:

استفاده ابزاری از رسانه برای گسترش نفوذ صهیونیست در جهان/داعش آن سوی سکه رژیم صهیونیستی است

استفاده ابزاری از رسانه برای گسترش نفوذ صهیونیست در جهان/داعش آن سوی سکه رژیم صهیونیستی است
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی امیدوارند که بتوانند با کوچک کردن عراق حضورشان در منطقه پررنگ تر شود و از رسانه برای گسترش نفوذ خود در جامعه جهانی استفاده میکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌حسن آصفری، نماینده اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار، با اشاره به نقشه آمریکا برای تقسیم عراق به سه بخش سنی، شیعی و کردی گفت: گروهک‌های تروریستی با هدف تجزیه عراق سعی بر این دارند تا این کشور را تحت تسخیر خود قرار دهند، بنابراین باید همه قومیت‌ها از تجزیه این کشور جلوگیری کنند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار,

 

,

آصفری، افزود: امروز با توجه به اهمیت خاورمیانه، غربی‌ها و رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با یکپارچگی مردم  این کشور را ندارند. 

,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس لزوم وحدت قومیت‌های مختلف از جمله ،شیعه، سنی، کرد و ترک‌ها برای مقابله با از هم گسیختگی این کشور را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: تمام افراد اعم از شیعه، سنی و کرد در امنیت عراق سهیم اند و این بزرگترین پتانسیل و سرمایه برای عراق است اما بعضی ها علاقه مندند با تجزیه عراق به اهداف خودشان برسند و این سرمایه را از دولت عراق بگیرند و با تسخیر و مستعمره کردن و زیر سلطه بردن عراق از این کشور استفاده کنند و بعد از تقسیم عراق، این کشور را تحت سلطه خود درآورند.
,
 
,
 
,
وی تاکید کرد: بایستی همه مسئولین و جریانات عراق همکاری کنند و جلوی هرگونه اختلاف را بگیرند و با تلاش بیشتر و تخصصی تر اجازه تقسیم کشورشان را ندهند و امروز کشورهای همسایه و دلسوزان و اقوام مختلف در این کشور باید با اختلافات و تجزیه مقابله کنند. 
,
 
,
 
,
محمد حسن آصفری با اشاره به تلاش های دیرینه کردستان عراق برای مقابله با تروریست ها گفت: کردستان عراق سابقه بسیار دیرینه ای در مبارزه با رژیم بعثی عراق دارد، کردستان علاوه بر مقابله با گروهک های ترورسیتی نقش بسزایی در عمران و توانمندی این کشور دارد و نمیشود از آن غافل شد، لذا امروز بعضی از جریانات غربی تلاش میکنند با تجزیه عراق قدرت این کشور را تقسیم کنند و مسلما به نفعشان است با تقسیم این کشور کرد نشینان، نیروهای مقاومت و ارتش عراق را هرکدام به منطقه ای جدا تبدیل کنند این برای آنها روشی مناسب برای رسیدن به اهدافشان است.
,

 

,

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تجزیه عراق برای سلطه گران مهم است و چه هدفی دارند؟ گفت: منابع بسیار ارزشمندی که در عراق وجود دارد مثل نفت و میادین نفتی و موقعیت استراتژیکی که عراق در منطقه خاورمیانه دارد برای کشور های غربی بسیار با اهمیت و کلیدی است آنها میدانند که نمیتوانند با عراق یک پارچه مقابله کنند لذا به دنبال کاری هستند که چند سال گذشته انجام دادند و کشورهای خاورمیانه را به کشورهای کوچک تبدیل کردند امروز هم به دنبال پیاده کردن همین سیاست انگلیسی هستند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی امیدوارند که بتوانند با کوچک کردن عراق اختلاف پراکنی کنند تا حضورشان در منطقه پررنگ تر شود.

,

 

,

رسانه ها در تولید، کنترل و مهار بحرانها نقش کلیدی ایفا می کنند

, رسانه ها در تولید، کنترل و مهار بحرانها نقش کلیدی ایفا می کنند,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نقش رسانه ها در جریانات مهم کشورهای همسایه بسیار موثر دانست و تاکید کرد: رسانه ها باید برای ایجاد وحدت تلاش کنند امروز متاسفانه بعضی از افراد و گروهک ها و احزاب هستند که تمام آشوب ها و ترورهای منطقه را کنترل میکنند و منطقه را نا امن میکنند پس وظیفه همه رسانه ها است که برای جلوگیری از این هرج و مرج اطلاع رسانی کنند اما نباید به این فعالیت ها دامن بزنند.

,

 

,

آصفری با اشاره به مقاله اندیشمند کانادایی گفت: "مارشال مک لوهان" اندیشمند کانادایی که در یکی از مقالاتش نوشت : "جنگ هایی که در آینده رخ خواهند داد به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان های نبرد نخواهند بود، بلکه این جنگ ها به دلیل تصوراتی رخ خواهد داد که رسانه های جمعی به مردم القاء می کنند. " و این واقعیتی است که دنیای امروز شاهد آن است. 

,

 

,

وی ادامه داد: با استفاده از رسانه ها می توان در جامعه انگیزه و حرکت ایجاد کرد و یا فرهنگ عمومی را پایه ریزی و گسترش داد. رسانه می تواند ارتباط دو سویه را بین افراد یک جامعه و حتی جامعه جهانی برقرار کند گر چه قدرتهای استکباری از رسانه برای گسترش نفوذ خود در جامعه جهانی استفاده میکنند.

,
 
,
داعش؛ آن سوی سکه رژیم صهیونیستی
, داعش؛ آن سوی سکه رژیم صهیونیستی,

وی افزود: امروز کردستان عراق یک منطقه خودمختار و آزاد است که زیر نظر دولت مرکزی عراق در حال فعالیت است و قدرت مقابله کرد ها در عراق با داعش و تروریست ها بسیار زیاد است و همین قدرت و خودمختاری آنها است که دولت های غربی درصدد تقسیم این کشورند.

,
 
,
این نماینده مجلس در پایان، خاطر‌نشان کرد: جریانات تکفیری آن روی سکه رژم صهیونیستی هستند. دولت اسراییل به دنبال این است که بتواند یک بار دیگر در منطقه حضور پیدا کند اما میداند که با نفرتی که مردم نسبت به این رژیم دارند نمیتواند با عنوان این رژیم وارد شود به همین دلیل امروز با عنوان دیگری یعنی به نام "داعش" در این کشور به فعالیت های خود ادامه میدهد و هدفشان همان سیاست های اسراییل است.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه