اخبار داغ

رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران:

وقتی کشورمان مبدل به یک عبرت تاریخی برای جهانیان می‌شود/ عدم پذیرش مسئولیت توسط سازمان‌های مرتبط با بحران

وقتی کشورمان مبدل به یک عبرت تاریخی برای جهانیان می‌شود/ عدم پذیرش مسئولیت توسط سازمان‌های مرتبط با بحران
رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران گفت: عدم هماهنگی بین سازمان‌ها، عدم پذیرش مسئولیت توسط سازمان خاص و نبود ساختار متناسب با مدیریت بحران و حوادث در نظام کشور، باتوجه به امکان بزرگی حوادث در ایران، می‌تواند کشورمان را تبدیل به عبرت تاریخی برای جهانیان کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا پورحیدری، رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، در حاشیه دومین همایش «داروسازی نظامی و شرایط اضطراری» که امروز در دانشکده داروسازی بقیه الله برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا گفت: انجمن علمی مدیریت بحران ایران تشکیل شد تا بدون هیچ مانعی در برابر حوادث مختلفی که در کشور پیش می‌آید از مردم و مسئولان دفاع کند و ما باید به عنوان یک انجمن پیگیر وضع درست قوانین در کشور باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, غلامرضا پورحیدری، رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، در حاشیه دومین همایش «داروسازی نظامی و شرایط اضطراری» که امروز در دانشکده داروسازی بقیه الله برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا گفت: انجمن علمی مدیریت بحران ایران تشکیل شد تا بدون هیچ مانعی در برابر حوادث مختلفی که در کشور پیش می‌آید از مردم و مسئولان دفاع کند و ما باید به عنوان یک انجمن پیگیر وضع درست قوانین در کشور باشیم., سینا,

 

,  ,

وی با تاکید بر فعال‌تر شدن سازمان‌های مرتبط و ایجاد تشکیلات جدید جهت کارآیی بیشتر، گفت: تاکنون همه موضوعات مرتبط در کتابی با عنوان «تاب آوری بحران، الزام ملی» و به انضمام آن «درآمدی بر بازنگری و ارتقاء قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور» منتشر شده است که اساساً اشکالات قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران، علت عدم حصول توفیقات مورد انتظار و همچنین راهکار حل مشکلات را بیان می‌کند؛ در نهایت قانون پیشنهادی انجمن علمی مدیریت بحران ایران و پیشنویس ارسالی به مجلس نیز در ضمیمه کتاب به چاپ رسیده است.

, وی با تاکید بر فعال‌تر شدن سازمان‌های مرتبط و ایجاد تشکیلات جدید جهت کارآیی بیشتر، گفت: تاکنون همه موضوعات مرتبط در کتابی با عنوان «تاب آوری بحران، الزام ملی» و به انضمام آن «درآمدی بر بازنگری و ارتقاء قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور» منتشر شده است که اساساً اشکالات قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران، علت عدم حصول توفیقات مورد انتظار و همچنین راهکار حل مشکلات را بیان می‌کند؛ در نهایت قانون پیشنهادی انجمن علمی مدیریت بحران ایران و پیشنویس ارسالی به مجلس نیز در ضمیمه کتاب به چاپ رسیده است.,

 

,  ,

پورحیدری، با بیان اینکه برخی از دوستان معتقدند ممکن است عملیاتی شدن آنچه پیشنهاد می‌شود سال‌ها به طول بیانجامد، ادامه داد: ما اداره‌های مختلفی از جمله جنگلبانی، سازمان حفاظت از محیط زیست و غیره در بحران‌ها داریم اما سازمان مدیریت بحران کشور باید در رأس همه ارگان‌ها فعالیت کند و در صورتی که سایر سازمان‌ها یکپارچه نشوند، کشورمان همچنان از حوادث، ضرباتی دریافت خواهد کرد.

, پورحیدری، با بیان اینکه برخی از دوستان معتقدند ممکن است عملیاتی شدن آنچه پیشنهاد می‌شود سال‌ها به طول بیانجامد، ادامه داد: ما اداره‌های مختلفی از جمله جنگلبانی، سازمان حفاظت از محیط زیست و غیره در بحران‌ها داریم اما سازمان مدیریت بحران کشور باید در رأس همه ارگان‌ها فعالیت کند و در صورتی که سایر سازمان‌ها یکپارچه نشوند، کشورمان همچنان از حوادث، ضرباتی دریافت خواهد کرد.,

 

,  ,

مدیریت ریسک، مرحله اول مدیریت بحران است

, مدیریت ریسک، مرحله اول مدیریت بحران است, مدیریت ریسک، مرحله اول مدیریت بحران است,

رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، در ادامه گفت: برای اینکه شکل‌گیری انجمن در کشور دارای جایگاه فکری و مفهومی باشد و همه به اجماع و اقناع برسیم، اول می‌بایستی مُدل پیشنهادی مدیریت بحران را بشناسیم؛ آنچه انجمن علمی ما عرضه داشته، مُدل تعاملی ریسک و مدیریت بحران که به Egg Model معروف است؛ در این مُدل به نکته مهمی اشاره شده است مبنی بر اینکه مراحل پیشگیری، آمادگی، پاسخ و بازسازی به عنوان چرخه مدیریت بحران شناخته شده است؛ در حالی‌که مدیریت ریسک باید قبل از مراحل گفته شده انجام شود نه اینکه در مرحله سوم قرار بگیرد؛ در واقع باید ریسک‌ها و خطراتی که کشور را تهدید می‌کند ارزیابی شوند، یعنی خطرها شناسایی و آنالیز شده و با شناسایی خطرات جدی‌تر، تدبیری بیاندیشیم.

, رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، در ادامه گفت: برای اینکه شکل‌گیری انجمن در کشور دارای جایگاه فکری و مفهومی باشد و همه به اجماع و اقناع برسیم، اول می‌بایستی مُدل پیشنهادی مدیریت بحران را بشناسیم؛ آنچه انجمن علمی ما عرضه داشته، مُدل تعاملی ریسک و مدیریت بحران که به Egg Model معروف است؛ در این مُدل به نکته مهمی اشاره شده است مبنی بر اینکه مراحل پیشگیری، آمادگی، پاسخ و بازسازی به عنوان چرخه مدیریت بحران شناخته شده است؛ در حالی‌که مدیریت ریسک باید قبل از مراحل گفته شده انجام شود نه اینکه در مرحله سوم قرار بگیرد؛ در واقع باید ریسک‌ها و خطراتی که کشور را تهدید می‌کند ارزیابی شوند، یعنی خطرها شناسایی و آنالیز شده و با شناسایی خطرات جدی‌تر، تدبیری بیاندیشیم., Egg Model,

 

,  ,

ساختار متناسب با مدیریت بحران و حوادث در نظام کشور ما وجود ندارد

, ساختار متناسب با مدیریت بحران و حوادث در نظام کشور ما وجود ندارد, ساختار متناسب با مدیریت بحران و حوادث در نظام کشور ما وجود ندارد,

وی در ادامه گفت: سپس باید در قبال ریسک‌ها، برنامه پیشگیری، آمادگی‌ برای پاسخ و نهایتاً برنامه‌های بازیابی را بچینیم؛ همچنین وجود تیم و سازمان مسئول بسته به وسعت منطقه‌ای که پوشش داده می‌شود، ضروری است؛ درواقع ما معتقدیم جایگاه وجود تیم یا سازمان مسئول در کشور ضعیف است.

, وی در ادامه گفت: سپس باید در قبال ریسک‌ها، برنامه پیشگیری، آمادگی‌ برای پاسخ و نهایتاً برنامه‌های بازیابی را بچینیم؛ همچنین وجود تیم و سازمان مسئول بسته به وسعت منطقه‌ای که پوشش داده می‌شود، ضروری است؛ درواقع ما معتقدیم جایگاه وجود تیم یا سازمان مسئول در کشور ضعیف است.,

 

,  ,

پورحیدری، تاکید کرد: علاوه بر اصلاح قانون و فرهنگ‌سازی، ایجاد اجماع عمومی در زمینه مدیریت بحران لازم است؛ با توجه به بلاخیز بودن کشور ما و عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و عدم پذیرش مسئولیت توسط سازمان خاصی، از عدم وجود ساختار متناسب با مدیریت بحران و حوادث در نظام کشور، رنج می‌بریم.

, پورحیدری، تاکید کرد: علاوه بر اصلاح قانون و فرهنگ‌سازی، ایجاد اجماع عمومی در زمینه مدیریت بحران لازم است؛ با توجه به بلاخیز بودن کشور ما و عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و عدم پذیرش مسئولیت توسط سازمان خاصی، از عدم وجود ساختار متناسب با مدیریت بحران و حوادث در نظام کشور، رنج می‌بریم.,

 

,  ,

مدیریت بحران در اولویت‌ها و رده‌های پائین وزارت کشور قرار دارد

, مدیریت بحران در اولویت‌ها و رده‌های پائین وزارت کشور قرار دارد, مدیریت بحران در اولویت‌ها و رده‌های پائین وزارت کشور قرار دارد,

رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران گفت: چند سال پیش قانونی در مجلس مصوب کردیم تا سازمان مدیریت بحران در کشور تشکیل شود؛ از ابتدا قرار بود این سازمان زیر مجموعه ریاست جمهوری قرار بگیرد و به عنوان یکی از معاونت‌ها و با حضور در کابینه، این سازمان شان و جایگاه بالایی داشته باشد؛ متاسفانه به دلایلی این امر محقق نشد و سازمان مدیریت بحران زیرمجموعه وزارت کشور قرار گرفت.

, رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران گفت: چند سال پیش قانونی در مجلس مصوب کردیم تا سازمان مدیریت بحران در کشور تشکیل شود؛ از ابتدا قرار بود این سازمان زیر مجموعه ریاست جمهوری قرار بگیرد و به عنوان یکی از معاونت‌ها و با حضور در کابینه، این سازمان شان و جایگاه بالایی داشته باشد؛ متاسفانه به دلایلی این امر محقق نشد و سازمان مدیریت بحران زیرمجموعه وزارت کشور قرار گرفت.,

 

,  ,

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور درگیر مقوله‌های مختلفی مانند انتخابات، مسائل سیاسی، امنیتی و تقریبا تمام امور داخلی کشور است؛ مدیریت بحران در اولویت‌ها و رده‌های آخر برنامه‌های کاری این وزارتخانه قرار گرفته است؛ طبیعتا وقتی در اولویت‌های آخر باشد توجه کافی به آن نمی‌شود؛ این اشکال از آنجایی ناشی شد که مقرر بود این سازمان به‌عنوان معاونت رئیس جمهور و مجموعه‌ای که در کابینه حضور داشته باشد، تعبیه شود تا نیازها را اعلام کرده، بودجه ها را پیگیری کند و  امنیت و جایگاه موضوع بحران در کشور را مطرح کند؛ درحالیکه این امر محقق نشد.

, وی با اشاره به اینکه وزارت کشور درگیر مقوله‌های مختلفی مانند انتخابات، مسائل سیاسی، امنیتی و تقریبا تمام امور داخلی کشور است؛ مدیریت بحران در اولویت‌ها و رده‌های آخر برنامه‌های کاری این وزارتخانه قرار گرفته است؛ طبیعتا وقتی در اولویت‌های آخر باشد توجه کافی به آن نمی‌شود؛ این اشکال از آنجایی ناشی شد که مقرر بود این سازمان به‌عنوان معاونت رئیس جمهور و مجموعه‌ای که در کابینه حضور داشته باشد، تعبیه شود تا نیازها را اعلام کرده، بودجه ها را پیگیری کند و  امنیت و جایگاه موضوع بحران در کشور را مطرح کند؛ درحالیکه این امر محقق نشد.,

 

,  ,

پورحیدری، با ابراز تاسف از افول اهمیت سازمان مدیریت بحران در کشور، گفت: تا زمانی که ارتقاء جایگاه صورت نگیرد و قانون اصلاح نشود، مشکل همچنان پابرجاست کمااینکه طبق قانون فعلی، بودجه قابل توجهی نیز برای سازمان در نظر گرفته شده است اما بهره برداری لازم میسر نیست.

, پورحیدری، با ابراز تاسف از افول اهمیت سازمان مدیریت بحران در کشور، گفت: تا زمانی که ارتقاء جایگاه صورت نگیرد و قانون اصلاح نشود، مشکل همچنان پابرجاست کمااینکه طبق قانون فعلی، بودجه قابل توجهی نیز برای سازمان در نظر گرفته شده است اما بهره برداری لازم میسر نیست.,

 

,  ,

بودجه‌‌ای در اختیار خود سازمان مدیریت بحران نیست

, بودجه‌‌ای در اختیار خود سازمان مدیریت بحران نیست, بودجه‌‌ای در اختیار خود سازمان مدیریت بحران نیست,

رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، با بیان اینکه تقریباً در دو دوره ریاست جمهوری قبلی و فعلی، بودجه مربوط در اختیار معاونت برنامه ریزی نگه داشته شد،‌ ادامه داد: این بودجه به صلاحدید مسئولان هزینه شد که می‌توان گفت اصلا بودجه‌ای در اختیار خود سازمان قرار نگرفت؛ در واقع یکی از سوالات ما این است که چرا سازمان نباید بتواند بودجه‌ای را که متعلق به خود است در اختیار بگیرد و این امر ناشی از این است که سازمان مدیریت بحران جایگاه پائین و غیرمتناسب با شان و منزلت خود دارد. 

, رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، با بیان اینکه تقریباً در دو دوره ریاست جمهوری قبلی و فعلی، بودجه مربوط در اختیار معاونت برنامه ریزی نگه داشته شد،‌ ادامه داد: این بودجه به صلاحدید مسئولان هزینه شد که می‌توان گفت اصلا بودجه‌ای در اختیار خود سازمان قرار نگرفت؛ در واقع یکی از سوالات ما این است که چرا سازمان نباید بتواند بودجه‌ای را که متعلق به خود است در اختیار بگیرد و این امر ناشی از این است که سازمان مدیریت بحران جایگاه پائین و غیرمتناسب با شان و منزلت خود دارد. ,

 

,  ,

وی تصریح کرد: مرحله اول مدیریت ریسک، تایید سازمان مسئول متناظر و متناسب با نیازهای کشور است، مرحله دوم بررسی مخاطرات است یعنی باید مخاطرات، نقشه خطر و نیازهای لازم برای پیشگیری و سازمان‌های مرتبط با اقدامات مشخص شوند؛ این امور در قالب یک برنامه ملی قرار می‌گیرد و همه بحث‌ها و اختلاف نظرها را در مرحله برنامه‌ریزی اصلاح می‌کند؛ قائدتا در مرحله عمل نباید اختلاف نظر، بلاتکلیفی، عدم هماهنگی سازمان‌ها و امکان شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت توسط زیرمجموعه‌ها وجود داشته باشد.

, وی تصریح کرد: مرحله اول مدیریت ریسک، تایید سازمان مسئول متناظر و متناسب با نیازهای کشور است، مرحله دوم بررسی مخاطرات است یعنی باید مخاطرات، نقشه خطر و نیازهای لازم برای پیشگیری و سازمان‌های مرتبط با اقدامات مشخص شوند؛ این امور در قالب یک برنامه ملی قرار می‌گیرد و همه بحث‌ها و اختلاف نظرها را در مرحله برنامه‌ریزی اصلاح می‌کند؛ قائدتا در مرحله عمل نباید اختلاف نظر، بلاتکلیفی، عدم هماهنگی سازمان‌ها و امکان شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت توسط زیرمجموعه‌ها وجود داشته باشد.,

 

,  ,

یک سوم از فعالیت‌های کشوری مربوط به مدیریت بحران است

, یک سوم از فعالیت‌های کشوری مربوط به مدیریت بحران است, یک سوم از فعالیت‌های کشوری مربوط به مدیریت بحران است,

پورحیدری، در ادامه با بیان این مطلب که یک سوم از فعالیت‌های کشوری مربوط به مدیریت بحران است، افزود: نقشه مخاطرات باید در هر محله، روستا و شهر تعیین شود و برای مدیریت مخاطرات، اقدامات لازم جهت پیشگیری مشخص، مسئول رسیدگی تعیین و تجهیزات لازم و پرسنل آموزش‌دیده، پیش بینی شود.

, پورحیدری، در ادامه با بیان این مطلب که یک سوم از فعالیت‌های کشوری مربوط به مدیریت بحران است، افزود: نقشه مخاطرات باید در هر محله، روستا و شهر تعیین شود و برای مدیریت مخاطرات، اقدامات لازم جهت پیشگیری مشخص، مسئول رسیدگی تعیین و تجهیزات لازم و پرسنل آموزش‌دیده، پیش بینی شود.,

 

,  ,

وی گفت: اگر سامانه مدیریت بحران در کل کشور استقرار پیدا کند، پاسخ به بحران بسیار بهتر خواهد بود و گاهی نیازی به پاسخ وجود ندارد زیرا اقدامات پیشگیرانه از وقوع حادثه جلوگیری خواهد کرد؛ به دلیل تنوع مخاطرات و اقدامات لازم اعم از پیشگیری و تخصص‌هایی که در این زمینه لازم است، باید ساختار مادری به اندازه ای قدرتمند شود تا همه زیرمجموعه‌ها را تحت پوشش خود قرار داده و با قدرت آنها را تجهیز و آماده کند تا نهایتا زیرمجموعه‌ها در صورت کوتاهی مورد بازخواست قرار گیرند.

, وی گفت: اگر سامانه مدیریت بحران در کل کشور استقرار پیدا کند، پاسخ به بحران بسیار بهتر خواهد بود و گاهی نیازی به پاسخ وجود ندارد زیرا اقدامات پیشگیرانه از وقوع حادثه جلوگیری خواهد کرد؛ به دلیل تنوع مخاطرات و اقدامات لازم اعم از پیشگیری و تخصص‌هایی که در این زمینه لازم است، باید ساختار مادری به اندازه ای قدرتمند شود تا همه زیرمجموعه‌ها را تحت پوشش خود قرار داده و با قدرت آنها را تجهیز و آماده کند تا نهایتا زیرمجموعه‌ها در صورت کوتاهی مورد بازخواست قرار گیرند.,

 

,  ,

عدم تصمیم جدی دولت در ارائه لایحه، ناامیدی را در پی دارد

, عدم تصمیم جدی دولت در ارائه لایحه، ناامیدی را در پی دارد , عدم تصمیم جدی دولت در ارائه لایحه، ناامیدی را در پی دارد ,

پورحیدری، با اشاره به بحران‌های چند ماه گذشته در کشور که انتظار می‌رود برای مسئولان زنگ خطری باشد تا اقدام مناسبی جهت پیاده سازی چارچوب گفته شده انجام شود، گفت: متاسفانه این سابقه در مسئولان ایرانی وجود دارد که تا ضربه‌های مهلکی خورده نشود اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ انجمن علمی مدیریت بحران ایران هشدارهای زیادی داده است؛ ما در تقابل با هیچ سازمانی نیستیم و همه دست اندرکاران در مدیریت بحران را حمایت می‌کنیم اما تا زمانی که دولت تصمیم نگیرد که لایحه مناسبی برای مدیریت بحران به مجلس بفرستد، ناامیدی همچنان وجود دارد؛ از طرفی مجلس نیز می‌تواند در قالب طرحی، اقدامات ابتکاری داشته باشد.

, پورحیدری، با اشاره به بحران‌های چند ماه گذشته در کشور که انتظار می‌رود برای مسئولان زنگ خطری باشد تا اقدام مناسبی جهت پیاده سازی چارچوب گفته شده انجام شود، گفت: متاسفانه این سابقه در مسئولان ایرانی وجود دارد که تا ضربه‌های مهلکی خورده نشود اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ انجمن علمی مدیریت بحران ایران هشدارهای زیادی داده است؛ ما در تقابل با هیچ سازمانی نیستیم و همه دست اندرکاران در مدیریت بحران را حمایت می‌کنیم اما تا زمانی که دولت تصمیم نگیرد که لایحه مناسبی برای مدیریت بحران به مجلس بفرستد، ناامیدی همچنان وجود دارد؛ از طرفی مجلس نیز می‌تواند در قالب طرحی، اقدامات ابتکاری داشته باشد.,

 

,  ,

از مسئولان رده بالای کشوری تلاش قابل قبولی را ندیده‌ایم

, از مسئولان رده بالای کشوری تلاش قابل قبولی را ندیده‌ایم, از مسئولان رده بالای کشوری تلاش قابل قبولی را ندیده‌ایم,

رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، گفت: جدای از مقام معظم رهبری که در سیاست‌های کلان و از سال‌های پیش، سفارش‌های متعددی به استقرار سامانه مدیریت بحران داشته است، از سایر مسئولان رده بالای کشوری تلاش قابل قبولی را ندیده‌ایم درحالی‌که حوادث و مخاطراتی که کشورمان را تهدید می کند به قدری می‌توانند بزرگ و سنگین باشند که ما را به عبرت تاریخی تبدیل کند؛ یعنی می‌تواند سال‌های سال در جهان از ایران یاد شود به عنوان کشوری که در اثر بحران، ضربه‌های زیادی دیده است. 

, رئیس انجمن علمی مدیریت بحران ایران، گفت: جدای از مقام معظم رهبری که در سیاست‌های کلان و از سال‌های پیش، سفارش‌های متعددی به استقرار سامانه مدیریت بحران داشته است، از سایر مسئولان رده بالای کشوری تلاش قابل قبولی را ندیده‌ایم درحالی‌که حوادث و مخاطراتی که کشورمان را تهدید می کند به قدری می‌توانند بزرگ و سنگین باشند که ما را به عبرت تاریخی تبدیل کند؛ یعنی می‌تواند سال‌های سال در جهان از ایران یاد شود به عنوان کشوری که در اثر بحران، ضربه‌های زیادی دیده است. ,

 

,  ,

اوج تدبیر مسئولان کشور پس از وقوع فاجعه بم بود

, اوج تدبیر مسئولان کشور پس از وقوع فاجعه بم بود, اوج تدبیر مسئولان کشور پس از وقوع فاجعه بم بود,

وی افزود: تنها اقدام موثر بعد از زلزله بم در دولت هشتم به معاونت آقای عارف، صورت گرفت و سازمانی تحت عنوان معاونت ریاست جمهوری پیشنهاد شد اما متاسفانه عملیاتی نشد و جایگاه آن افول کرد و یکی از زیرمجموعه های وزارت کشور قرار گرفت؛ این اوج تدبیر مسئولان کشور پس از وقوع فاجعه بم بود؛ سیل‌های مکرر و کشته‌ها هنوز مسئولان را هوشیار نکرده است؛ نمی دانم منتظر چه فاجعه ای بدتر از زلزله بم هستیم.

, وی افزود: تنها اقدام موثر بعد از زلزله بم در دولت هشتم به معاونت آقای عارف، صورت گرفت و سازمانی تحت عنوان معاونت ریاست جمهوری پیشنهاد شد اما متاسفانه عملیاتی نشد و جایگاه آن افول کرد و یکی از زیرمجموعه های وزارت کشور قرار گرفت؛ این اوج تدبیر مسئولان کشور پس از وقوع فاجعه بم بود؛ سیل‌های مکرر و کشته‌ها هنوز مسئولان را هوشیار نکرده است؛ نمی دانم منتظر چه فاجعه ای بدتر از زلزله بم هستیم.,

 

,  ,

پورحیدری، به اقدامات مثبت در عرصه فرهنگ سازی در مدیریت بحران و پیشرفت‌ها اشاره کرد و گفت: تقریباً در اکثر کلانشهرها، سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران داریم اما کاستی ها را نمی توان متوجه یک فرد یا یک نهاد کرد؛ به اعتقاد من دولت جمهوری اسلامی ایران و به طور مشخص معاونت برنامه ریزی یا همان سازمان برنامه و بودجه مسئول همچنان است، در مرحله دوم مجلس مسئول است که باید در تحقق سیاست های کلی نظام درخصوص مدیریت بحران برنامه داشته باشد؛ در مجلس نیز تلاش هایی وجود دارد اما در حدی که امیدوار کننده باشد نیست.

, پورحیدری، به اقدامات مثبت در عرصه فرهنگ سازی در مدیریت بحران و پیشرفت‌ها اشاره کرد و گفت: تقریباً در اکثر کلانشهرها، سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران داریم اما کاستی ها را نمی توان متوجه یک فرد یا یک نهاد کرد؛ به اعتقاد من دولت جمهوری اسلامی ایران و به طور مشخص معاونت برنامه ریزی یا همان سازمان برنامه و بودجه مسئول همچنان است، در مرحله دوم مجلس مسئول است که باید در تحقق سیاست های کلی نظام درخصوص مدیریت بحران برنامه داشته باشد؛ در مجلس نیز تلاش هایی وجود دارد اما در حدی که امیدوار کننده باشد نیست.,

 

,  ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه