اخبار داغ

اسماعیل کوثری:

برآوردم بر ریاست لاریجانی در مجلس است

برآوردم بر ریاست لاریجانی در مجلس است
کوثری در پاسخ به سوالی درباره ریاست مجلس دهم اظهار داشت: برآوردم بر ریاست لاریجانی است و تقریباً نیروهایی که آمدند نظرشان بر همین اساس بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز اسماعیل کوثری پیش از ظهر امروز در همایش بصیرتی گفتمان مقاومت در اندیشه اسلامی که در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: ایستادگی، مقاومت و ایثار و فداکاری باعث موفقیت و پیروزی نهضت صدر اسلام و نهضت امام(ره)، موجب پیروزی انقلاب و ظهور و بروز آن شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز ,

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هشتم و  نهم مجلس شورای اسلامی افزود: هرجا که ایستادگی نشان دادیم دشمن عقب نشینی کرده است و امام خمینی(ره) هم در آن زمان این را از مردم خواست و نیز مردم در عمل آن را نشان دادند و با آگاهی تمام در صحنه حضور پیدا کردند.

, مجلس شورای اسلامی, مجلس شورای اسلامی,

وی اضافه کرد: همه این حرکت ها برای رضایت خداوند و باعث شده بود که نیت ها صادقانه با خدا معامله شود چون نفع شخصی در آن نبود از این رو این صبر و آگاهی به ویژه در امام وجود داشت و این موفیقت به وجو آمد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه امام در دوران 10 ساله رهبریت خود حتی یک بار هم برای زیارت امام رضا(ع) نرفت اظهار داشت: در حالی که در زمان تبعید ایشان در نجف بر این مهم تاکید داشت اما به دلیل شرایط حساس آن زمان به امورات داخلی کشور توجه داشت.

,

کوثری با بیان اینکه رهبر معظ انقلاب هم چنین موضعی را دارد گفت: حتی در سال های گذشته هم آل سعود به مقامات ایران گفته بود که به رهبرتان بفرمایید که به زیارت خانه خدا بیایند اما رهبری اعتقاد داشت در جایی که این افراد کاخ نشین بخواهند ایشان را مدیریت کنند و اهدف خاصی را دنبال کند نمی رود و حتی در زمان ریاست جمهوری خود و چه در زمان پس از آن حتی هدایایی که عربستان به ایشان داده بود را به موزه امام رضا(ع) اهدا کرد.

,

وی گفت: گفتمان مقاومت در کلام رهبری یعنی اینکه ابتدا خود به آن عمل می کنند و توان فکری خود را بالا می برند و بعد در قالب اندیشه انقلاب اسلامی و به معنای واقعی آن اسلام ناب محمدی این مقاومت رزمندگان اسلام را در دفاع از حریم جغرافیایی اسلامی آنچنان بالا می بردند که باعث شگفتی کشورهای استکباری می شود.

,

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هشتم و  نهم مجلس افزود: دشمنان نه تنها به اهداف و خواسته خود نمی رسند؛ مقاومت ما بر اساس اندیشه الهی بوده است و الگو آن امام حسین(ع) بود. این مقاومت برای مسلمانان و آزادی خواهان جهان الگو شده است.

,

کوثری معنای مقاومت در اندیشه اسلامی را مقاومت در برابر زورگویانی دانست که از طریق زور می خواهند به اهداف خود دست یابند.

,

این نماینده سابق مجلس با اشاره به موضوع راکتور در کوی دانشگاه تهران اظهار داشت: این راکتور به دست آمریکایی ها ساخته شده و کار تولید دارو را بر عهده دارد که طبق قانون آمریکا موظف بود سوخت پنج درصدی آن را تامین کند اما پس از بد عهدی آنها در نامه ای که به آژانس انرژی اتمی از طرف مجلس زدیم متاسفانه آژانس این نامه را به کشورهای آمریکا و روسیه ارجاع داد اما آنها سوخت را ندارند.

,

کوثری افزود: پس از آن بود که دانشمندان هسته ای ما با بررسی هایی که کردند عنوان داشتند که توانایی تولید سوخت 20 درصد را دارند و این پیام را به رهبر ابلاغ کردند. رهبر نیز به مقامات کشور عنوان داشت که آمریکا مهلت دو ماه برای انجام تعهداتش بدهید اما پس از دو ماه نیز خبری از تعهدات آنها نشد و آنها فکر می کردند ما بولوف میزنیم.

,

وی ادامه داد: بر همین اساس دانشمندان کشور با تکیه بر توان خود موفق شدند سوخت 20 درصدی را تولید کنند و این باعث شد تا دشمنی ها آنان بیشتر و تحریم ها را به وجود بیاورند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به مقاومت در حماسه سوم خرداد، فتح خرمشهر را نشأت گرفته از تفکر انقلابی عنوان کرد و گفت: در سوم خرداد هم با همین تفکر انقلابی و روحیه جهادی در عمل موفق شدیم به طوری که دشمن را غافلگیر کردیم.

,

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در بعد های سیاسی، اجتماعی و نظامی در بحث اقتصاد مقاومتی کشور به خوبی عمل کرده است اما در بعدهای فرهنگی و اقتصادی موفقیتی چندانی نداشتیم.

,

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: اگر از اقتصاد مقامتی سخن می گوییم باید آن را بر پاید تولید داخلی پیش ببریم.

,

کوثری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه مجلس چه فعالیتی درخصوص موضوع برجام با توجه به کوتاهی طرف مقابل در انجام تعهدات خود گفت: مجلس این عقیده وجود داشت که اقدام کننده و نظارت کننده نباید یکی باشد و به همین دلیل تاکید داشتیم که شورای امنیت ملی کار نظارت را انجام دهد. در مجلس هم مصوب شد که تیم مذاکره کننده هر سه ماه گزارش دهد اما آنچه که آقایان عراقچی و ظریف در مجلس گزارش می دادند و با آنچه که در رسانه ها عنوان می کردند بسیار ضعیف تر بود.

,

وی در پاسخ به سوالی درباره ریاست مجلس دهم اظهار داشت: برآوردم بر ریاست لاریجانی است و تقریباً نیروهایی که آمدند نظرشان بر همین اساس بوده است.

,

کوثری درباره نظر هاشمی رفسنجانی و خاتمی بر مجلس اظهار داشت: قطعا نظر آنها با عارف است.

,

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی اضافه کرد: دولت همواره بر نقد تاکید کرده است اما هر زمان که نقد می شد در عمل آن را تحمل نمی کرد. انها اعتقاد دارند باید فردی رئیس مجلس شود که کاری به سیاست خارجی نداشته و نیز نمایندگان در سوالات خود محدود شوند و به نوعی رئیس مجلس باید این مساله را کنترل کند. در کل به دنبال مجلسی هستند که تابع دولت باشد.

,

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کاری خود پس از مجلس گفت: به سوریه می روم و تجربه خود را در اختیار رزمندگان قرار می دهم.

,

کوثری با اشاره به انتخابات مجلس دهم و عدم انتخابات اصولگرایان در تهران اظهار داشت: اصولگرایان تاحدودی خوش خیال بودند که مجددا انتخاب خواهند شد و نکته دوم اینکه دولت از همه امکانات و نفرات خود به خوبی استفاده کرد.

,

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوالی درباره ممنوع التصویری خاتمی اظهار داشت: با وجود اینکه اژه ای موضوع ممنوع التصویری وی را عنوان کرده است اما عجیب است که هنوز عده ای شیفته وی هستند.

,

کوثری در پاسخ به سوالی درباره جمله حسن روحانی با عنوان «اسلام انقلابی» گفت: این جمله نسنجیده است و به کار بردن چنین اصطلاحی کار درستی نیست. روحانی نه تنها این موضوع بلکه در موارد دیگر هم دیده شده که چنین عناوینی را مطرح می کنند.

,

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم واکنش احمدی نژاد به برخی اظهارات در مورد وی اظهار داشت: وی عنوان کرده که فعلاً پاسخ نمی دهم و به موقع جواب آنان را خواهم داد. احمدی نژاد مصمم است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه