اخبار داغ

علت ارائه مرخصی به «امید کوکبی»

علت ارائه مرخصی به «امید کوکبی»
وکیل مدافع امید کوکبی گفت: موکلم با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی از روز چهارشنبه - 5 خردادماه - به مرخصی استعلاجی آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وکیل مدافع امید کوکبی گفت: موکلم با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی از روز چهارشنبه - 5 خردادماه - به مرخصی استعلاجی آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سعید خلیلی در گفت و گو با ایسنا گفت: احتمالا به علت بیماری موکلم، مرخصی‌اش تمدید شود.

,

خلیلی یادآور شد: موکلم به 10 سال حبس محکوم شده که 5 سال و 4 ماه از دوران محکومیت خود را گذرانده است.

,

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری در 5 اردیبهشت ماه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت جسمانی امید کوکبی و اینکه نیمی از محکومیت خود را گذرانده است، قوه قضائیه چه تصمیمی را درباره وی اتخاذ می‌کند؟ گفت: ایشان به اتهام جاسوسی محاکمه و به 10 سال حبس محکوم شده‌اند و حکم‌شان قطعی است. جرم جاسوسی برای بیگانه طبعاً ‌در مواردی مجازات بالاتر از این دارد.

,

وی ادامه داد: به نظرتان آیا اگر کارمند معمولی جاسوسی کند مهم‌تر است یا کارمند فنی که می‌تواند با دادن اطلاعات به بیگانه خسارت بیشتری را به کشور وارد کند.

,

معاون اول قوه قضاییه افزود: در مورد اصل جرم در این پرونده باید بگویم که رسیدگی شده و وی محکوم شده است. افراد داخل زندان هم مانند افراد دیگر مریض می‌شوند. اگر در داخل زندان امکانات زندان باشد که معالجه می‌شود در غیر این صورت به بیرون منتقل می‌شود.

,

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: در مورد وی یادآور می‌شوم که در بیمارستان تحت درمان است. اگر پزشکی قانونی نظر دهد که حضور یک زندانی در زندان به طور مطلق و یا تحت شرایطی در زندان وضعیت او را تشدید می‌کند تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. در این صورت سازمان زندان‌ها و دادیار زندان با نظر پزشکی قانونی می‌تواند شرایطی را فراهم کند و اگر شرایط بیمار طوری باشد که باید قرنطینه شود و به هیچ وجه امکان حضور وی در زندان نیاز نیست، لذا باید در بیمارستان ویژه تحت بستری باشد که همه این امکانات با نظر پزشکی قانونی انجام می‌شود.

,

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: وی از امکانات لازم برخوردار است.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه