اخبار داغ

سوتی های محاسباتی رسانه های اصلاح طلب ادامه دارد؛

نوروز 95: اذعان شرق به شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس/ خرداد 95: ادعای مضحک حضور 80 درصدی اصلاح طلبان در کرسی های خانه ملت+ تصویر

نوروز 95: اذعان شرق به شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس/ خرداد 95: ادعای مضحک حضور 80 درصدی اصلاح طلبان در کرسی های خانه ملت+ تصویر
روزنامه شرق امروز در شرایطی از حضور 80 درصدی اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی خبر داده که پیش از این همین رسانه اصلاح طلب به شکست در انتخابات مجلس با جمعیت کمتر از 50 درصدی اصلاح طلبان اذعان کرده بود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته بود که احمد امیرآبادی منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر تغییر عنوان فراکسیون فراگیر به نام فراکسیون "ولایت" اعلام کرد که 188 نفر در این نشست حضور دارند و آقای لاریجانی گزینه این فراکسیون برای ریاست مجلس خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما تنها 24 ساعت از این اظهار نظر گذشته بود که روزنامه شرق گفت‌وگویی با علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت منتشر کرد و در آن مدعی شد که 80 درصد مجلس را حامیان دولت و جریان اصلاحات تشکیل می‌دهند.

,

 

,

, ,

 

,

این روزنامه در ابتدا با برجسته سازی تعداد نمایندگان مجلس همسو با اصلاح‌طلبان و دولت نوشت:‌‌ «مجلسی که نزدیک به ٨٠ درصد نیروهای آن را حامی دولت و طرفداران جریان اصلاحات تشکیل می‌دهند، باید برای این پرسش‌ها پاسخ مناسب داشته باشد». سوالاتی همچون وظایف نهاد مجلس، نظارت و آینده هیات رئیسه مجلس دهم بخشی از گفتگوی شکوری راد با روزنامه شرق بود.

, .,


آنچه بیش از همه آمار 80 درصدی روزنامه شرق را زیر سوال می برد، پاسخ شکوری راد به سوال این روزنامه در مورد رقابت دو فراکسیون برای رسیدن کرسی ریاست مجلس دهم است.

,
, .,

شکوری راد می گوید:‌ «آقای دکتر عارف برای تعامل آماده‌ است. امیدوار هستیم آقای لاریجانی هم در این زمینه از خودشان آمادگی نشان دهند و این کار هرچه‌زودتر شروع شود؛ چون به‌هرحال وقت کمی تا انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس باقی مانده است و در این زمان باقی‌مانده باید گفت‌وگوهای لازم انجام شود. وقتی دیر شود، ممکن است گفت‌وگوها تا زمان انتخاب هیأت‌رئیسه به نتایج دلخواه نرسد».

, ».,

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که روزنامه شرق با چه مبنایی 80درصد مجلس را حامی دولت و اصلاح‌طلب خوانده است، حال آنکه جلسه روز جمعه فراکسیون ولایت نشان دهنده برتری اصولگریان در مجلس دهم است.

,

نکته جالب توجه نیز اینجاست که همین رسانه اصلاح طلب چندی پیش و در ویژه نامه نوروزی خود در خصوص تعداد اصلاح طلبان راه یافته به مجلس نظر دیگری داشت.

,

ویژه نامه نوروزی شرق به عنوان یکی از رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان در شرایطی انتخابات هفتم اسفند ماه را سونامی پارلمانی در آخرین ماه سال نامگذاری کرده بود که جدول منتشر شده در همین ویژه نامه نشان دهنده شکست این جریان ابود.

,

در جدول زیر که در ویژه نامه نوروزی شرق منتشر شده بود مشاهده می شود که از مجموع 285 کرسی خانه ملت، اصلاح طلبان به اعتراف ویژه نامه شرق فقط 85 کرسی را به دست آورده اند و 200 کرسی دیگر مجلس به غیر از اصلاح طلبان خواهد بود. این در شرایطی است که فقط 36 کاندیدای اصلاح طلب دیگر در دور دوم انتخابات در زمره کاندیداهای اصلاح طلب بودند که با یک حساب سرانگشتی اگر تمام این 36 نفر هم در حوزه های انتخابیه پیروز میدان شده باشند ،بازهم تعداد نمایندگان اصلاح طلب مجلس به نیمی از صندلی های سبز بهارستان هم نمی رسد.

,

, ,

البته این بار اولی نیست که اصلاح‌طلبان در گذاشتن علامت کوچکتر و بزرگتر میان اعداد اشتباه می‌کنند، چرا که آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز معتقد بودند که میرحسین موسوی با 13 میلیون رای در مقابل محمود احمدی‌نژاد با 24 میلیون رای به پیروزی رسیده است.

,

اما سوال دومی که باید مطرح شود این است که چرا با وجود اینکه شرق معتقد است 80 درصد مجلس را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهند، شکوری‌راد در پاسخ به آن‌ها صحبت از تعامل عارف را با لاریجانی به میان می‌کشد؟ اگر اصلا‌ح‌طلبان اکثریت مجلس را در اختیار دارند، دیگر چه نیازی به تعامل با فراکسیونی است که به گفته آن‌ها 20درصد مجلس را در اختیار دارد؟

,

 

,

انتهای پیام/نج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه