اخبار داغ

زنده‌ سوزی سگ‌های ولگرد در بومهن!

زنده‌ سوزی سگ‌های ولگرد در بومهن!
در روزهای اخیر خبری مبنی بر آتش زدن و کشتن تعدادی سگ ولگرد در یک خانه امن حیوانات در شهر بومهن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای دست به دست چرخیده و موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای اخیر خبری مبنی بر آتش زدن و کشتن تعدادی سگ ولگرد در یک خانه امن حیوانات در شهر بومهن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای دست به دست چرخیده و موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش فارس شهردار بومهن امروز در خصوص این محل و اتفاقات رخ داده اظهار داشت: شهرداری بومهن در زمینه سگ‌های ولگرد به هیچ عنوان برنامه‌ای نداشته است و در حال حاضر هم ندارد.

,

حجت‌الله تاج‌محمدی افزود: این محل کاملاً غیرقانونی، غیربهداشتی و غیرمجاز بوده و نیروهای شهرداری چندین بار به‌صورت شفاهی به محل مراجعه کرده و به صاحبان آن تذکر داده بودند.

,

وی ادامه داد: از سگ‌های ولگرد باید طبق شرایط بهداشتی و ایمنی اعلام‌شده نگهداری شود و عقیم شوند که پس از اخطار شفاهی داده‌شده، افرادی که این محل را در اختیار داشتند، واکنشی نداشتند و پس از مدتی با تکمیل مستندات، گزارشی را به‌صورت کتبی به نیروی انتظامی ارائه دادیم.

,

شهردار بومهن تصریح کرد: در این گزارش آمده است که این محل به‌صورت غیرمجاز و غیربهداشتی دایر شده و ما نگران بیماری‌های مسری هستیم که نگهداری غیراصولی و غیربهداشتی ممکن است گریبان‌گیر شهروندان و ساکنان این محل سازد.

,

وی افزود: پس از حضور مأموران شهرداری، اداره بهداشت، بهزیستی و... در محل و بررسی و دادن اخطار و پس از خروج آن‌ها، مطلع شدیم تعدادی سگ را در آن محل کشته‌اند.

,

تاج‌محمدی اضافه کرد: پس از وصول این خبر، اعلام کردند که شهرداری بومهن برای جمع‌آوری این حیوانات تلف‌شده ورود کند که ما در این خصوص احتیاط و اعلام کردیم به دلیل مشکوک بودن این حادثه و ... پس از حضور نیروی انتظامی و بررسی ابعاد آن و مشخص شدن دلیل مرگ‌ومیرها، با دستور نیروی انتظامی به جمع‌آوری حیوانات اقدام می‌کنیم.

,

پرونده در اختیار نیروی انتظامی است

,

شهردار بومهن در خصوص اینکه شنیده‌ها حاکی از این است که افراد پس از اخذ این اخطار اقدام به سوزاندن محل کرده‌اند، گفت: ادعا نمی‌کنیم این اقدام توسط خود افراد برای حساس کردن مردم و معرفی و سودجویی آن‌ها انجام شده است و این امر بعد از تحقیقات در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مشخص می‌شود؛ اما قطعاً ادعا می‌کنیم که شهرداری بومهن به هیچ عنوان در این حوزه ورودی نداشته است.

,

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر کارکنان شهرداری به همراه مسؤولان اداره بهداشت بومهن طی گشت‌های خود، محل‌های مختلف نگهداری حیوانات و... را بازرسی و پایش کردند که این محل نیز یکی از مواردی بود که در شهر بومهن وجود دارد.

,

تاج‌محمدی تصریح کرد: این پرونده در اختیار نیروی انتظامی است و به‌زودی نتیجه تحقیقات آن اعلام خواهد شد.

,

شهرداری بابت سگ‌های ولگرد پرداختی نداشته است

,

شهردار بومهن در خصوص اینکه اعلام‌شده افرادی با اخذ پول از شهرداری بومهن اقدام به زنده‌گیری سگ‌ها می‌کردند، گفت: شهرداری بابت سگ‌های ولگرد هیچ‌گونه پرداختی به هیچ شکل نداشته و این مباحث بی‌پایه و اساس است.

,

وی افزود: شهرداری بومهن طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد را به فرمانداری ارائه داده است؛ شرکتی به شهرداری بومهن مراجعه و آمادگی خود را برای زنده‌گیری سگ‌ها بر اساس اصول نگهداری، عقیم‌سازی و... اعلام کرد که طرح متأسفانه توسط کمیته انطباق رد شد و اجرایی نشد و هیچ طرح دیگری بابت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تا این لحظه نداشتیم.

,

محل نگهداری سگ‌ها غیرمجاز و غیربهداشتی است

,

مسؤول خدمات شهری شهرداری بومهن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در این خصوص اظهار داشت: افرادی طی 15 روز اخیر، به دایر کردن مکانی غیرمجاز و غیربهداشتی برای نگهداری سگ‌های گران‌قیمت، تعدادی سگ نژاددار ولگرد و سگ‌های خانگی در بومهن اقدام کردند.

,

عباس صمدی ادامه داد: اغلب این سگ‌ها از خارج از شهر بومهن به این محل منتقل شده بودند که با شکایت ساکنان محل، با همراهی مسؤول اداره بهداشت و مدیران متولی امر به این محل مراجعه کردیم.

,

وی افزود: پس از حضور در محل، با تعداد 100 قلاده سگ خانگی و گران‌قیمت مواجه شدیم که به‌صورت کاملاً غیربهداشتی نگهداری می‌شدند.

,

صمدی ادامه داد: با بررسی‌هایی که صورت گرفت و با تهیه گزارش و اعلام به نیروی انتظامی، اخطاری به افراد دایرکننده این مرکز غیرمجاز داده شد تا نسبت تغییر محل نگهداری اقدام کنند.

,

مسؤول خدمات شهری شهرداری بومهن تصریح کرد: دوباره به این محل به دلیل نداشتن حداقل‌های بهداشتی و ایمنی برای نگهداری سگ‌ها، فضای کم، نداشتن دامپزشک و... اخطار داده شد که پس از اخذ این اخطار، جوسازی‌ها آغاز شد.

,

ساخت محل نگهداری سگ‌های ولگرد در جاجرود

,

این مسؤول افزود: کارگروهی در فرمانداری پردیس به نام سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده است که بارها طی نامه‌نگاری به ما اعلام‌ شده که در راستای زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اقدام کنیم.

,

صمدی بیان داشت: مقررشده با همکاری شهرداری‌های بومهن و پردیس در منطقه جاجرود، محلی برای این اقدام ساخته و تجهیز شود که پس از یک سال توسط شرکت عمران پردیس زمین واگذار شد؛ اما محیط‌زیست مخالفت خود را در خصوص محل زمین اعلام کرده است و رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد و به‌زودی این مرکز دایر می‌شود.

,

مسؤول خدمات شهری شهرداری بومهن ادامه داد: طی چند سال اخیر، شهرداری بومهن حتی به سگ‌های ولگرد، بیمار، هار و... کاری نداشته است؛ حال چگونه اجازه دهیم فرد یا افرادی اقدام به کشتن سگ‌ها در محل نگهداری کنند.

,

صمدی بیان داشت: امروز در محل حضور داشتیم و هیچ‌گونه اتفاقی رخ نداده بود؛ هیچ‌گونه گزارش آتش‌سوزی در شهر بومهن نداشتیم و چگونه پس از اخذ اخطار این اتفاق رخ می‌دهد و مردم خود قاضی خوبی هستند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه