اخبار داغ

تصاویر/اشتباه تاریخی هیتلر

تصاویر/اشتباه تاریخی هیتلر
بسیاری مورخان جنگ جهانی دوم معتقداند در 26 می سال 1940 هنگامی که متفقین از سواحل شرقی انگلیس با انواع قایق و کشتی های کوچک و بزرگ عازم بندر "دونکرک" در فرانسه شدند تا 330هزار نیروهای محاصره شده را نجات دهند روند شکست هیتلر آغاز شد.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نیمه سال 1940 در شرف پیروزی نهایی آلمان در فرانسه، حدود 330 هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی از منطقه گریختند. ارتش آلمان با روحیه بسیار بالا در حال پیش روی به سوی بریتانیا بود و قوای متفقین برای فرار از مرگ در "دونکرک" جایی که فاصله خاک اروپا و بریتانیا درحداقل ممکن بود عقب نشینی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مورخان می‌گویند یکی از مهمترین و شگفت انگیزترین تصمیمات هیتلر که بعدها موجب شکست او شد در همین نقطه گرفته شد؛ رهبر نازی ها به قوای آلمانی دستور داد به سمت بریتانیا پیش روی نکنند و به نوعی اجازه داد متفقین ظرف یک هفته قوای در محاصره خود را از آنجا تخلیه کنند. 
,
 
,
اشتباه هیتلر زمانی خود را بیشتر نشان داد که دستگاه تبلیغاتی بریتانیا، نبرد "دونکرک" را با این عنوان که با تلفات ناچیزی بوده است به یک پیروزی تبدیل کرد و روحیه سربازان خود برای نبرد دوباره علیه نازی ها را بالا برد. پس از عقب نشینی قوای متفقین از دونکرک بیش از 2500 دستگاه توپ و ده‌ها هزار مسلسل سنگین، نفربر، تانک و خمپاره برجای‌ ماند. هوگو جاگر عکاس شخصی هیتلر که در می 1940 و پس از فرار متفقین از دونکرک به این منطقه آمده بود تصاویر رنگی کم نظیری از این شهر بندری در اشغال آلمان ها برداشت.
,
 
,

 

, , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه