اخبار داغ

حفظ امنیت و نشاط میهمانان نوروزی

حفظ امنیت و نشاط میهمانان نوروزی
تعطیلات نوروز از نیمه گذشته؛ اما همدان همچنان میزبان میهمانان نوروزی است میهمانانی که از اقصانقاط ایران به همدان آمده اند تا از جاذبه های تاریخی، تفریحی، گردشگری، طبیعی و غیر طبیعی این استان زیبا دیدن کنند و خاطرات شیرین آغازین روزهای سال93 را در کهن دیار هگمتانه رقم بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی نافع، خوشبختانه آمارها و شلوغی اماکن گردشگری نشان می دهد که همدان امسال هم  مقصد سفر بسیاری از مسافران قرار گرفته است و بر اساس این آمار تعداد بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری همدان تا کنون 131هزار نفر اعلام شده است و با وجود طولانی بودن تعطیلات امسال و آب و هوای مناسب استان در این ایام انتظار می رود این تعداد همچنان روبه افزایش باشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری تحلیلی نافع,

با توجه به آمارهای اعلام شده طول مدت اقامت مسافران به طور میانگین در استان همدان نسبت به سالهای گذشته تغییرات مثبتی داشته به طوری که این زمان از یک و نیم روز اقامت به دو نیم روز رسیده است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان؛

,

مدت اقامت مسافران نوروزی در همدان به بیش از دو روز رسید

,

علیرضا ایزدی گفت: میانگین مدت زمان اقامت مسافران نوروزی در استان همدان به 2.5 روز رسیده است و این این درحالیست که این رقم در مدت مشابه سال های گذشته به 1.5 روز بوده است.

,

وی ادامه داد: بازارچه های صنایع دستی که در محوطه آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه همدان برپا است با استقبال مطلوب مسافران نوروزی و شهروندان همدانی مواجه شده و زمان زیادی از اقامت مسافران را به خود اختصاص داده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: تنوع این بازارچه های نوروزی باعث ماندگاری بیشتر مسافران در همدان می شود.

,

ایزدی همچنین از ورود 63 گردشگر خارجی از ابتدای نوروز امسال تا کنون خبر داد و گفت: آرامگاه بوعلی سینا ،غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر، گنجنامه و تپه هگمتانه نسبت به بقیه مکان های گردشگری استان مورد استقبال بیشتری از سوی گردشگران نوروزی قرار گرفتند.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان؛

,

اسکان 155هزارنفر در مراکز مختلف اقامتی  سراسر استان

,

رزیتا ناصر المعمار گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 131 هزار نفر از موزه ها و مراکز گردشگری استان همدان بازدید کردند.

,

وی غار علیصدر و آرامگاه بوعلی سینا را پربازدید ترین اماکن دانست و گفت: از ابتدای سال جاری 596 بازدید و سرکشی از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدماتی و مسافرتی، رستوران ها و سایر مراکز مرتبط با مسافران نوروزی انجام شده است.

,

وی با اشاره به  این که 10 مورد بازدید مشترک با نمایندگان سایر دستگاه های مرتبط انجام شده است، گفت: طی بازدیدهای مختلف 16 مورد تذکر، 12 مورد تشویق و یک مورد نیز رسیدگی به شکایت صورت گرفته است و همچنین درباره شرایط مورد نیاز برای ماندگاری بیشتر مسافران در همدان گفت: شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین عوامل ماندگاری مسافران در همدان است که باعث شده گردشگران رغبت بیشتری برای حضور در استان داشته باسند.

,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تاکید کرد: ارائه خدمات با قیمت مناسب نیز از مهمترین عوامل تأثیر گذار در جذب  مسافران نوروزی است که موجب طولانی شدن مدت اقامت آنها در یک منطقه خواهد شد.

,

رئیس پلیس راهور استان؛

,

تصادفات منجر به فوت در استان 60 درصد کاهش یافت

,

در این میان شنیدن خبر  کاهش 60 درصدی تصادفات منجر به فوت در همدان نیز از دیگر اخبار مسرت بخش این روزها در استان است که حاصل زحمات شبانه روزی پلیس راهور در این ایام بوده است.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در اینباره گفت: فوت ناشی از سوانح رانندگی درون شهری همدان از آغاز طرح نوروزی تا ششم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان؛

,

هشت هزار نفر از خدمات هلال احمر همدان بهره گرفتند

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان نیز  شمار استفاده کنندگان از خدمات هلال احمر از آغاز طرح نوروزی تا پایان ششم فروردین امسال هشت هزار نفر بیان کرد و گفت: این تعداد مسافر از خدمات حضوری شامل اسکان اضطراری، پانسمان زخم، تست فشار خون و درمان سرپایی هلال احمر بهره گرفته اند.

,

حسین اشراقی ادامه داد: هفت هزار و 289 مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون در پایگاه های امداد جاده ای این استان اسکان اضطراری شده اند و همچنین امدادگران هلال احمر همدان علاوه بر امدادرسانی به حادثه دیدگان سوانح جاده ای و ارائه خدمات حضوری در زمینه امداد کوهستان نیز به چند سانحه دیده امداد رسانی کردند.

,

وی مجموع نجات یافتگان توسط تیم های امدادی هلال احمر از آغاز طرح نوروزی تاکنون پنج روز اول سالجاری 86 مصدوم اعلام کرد که 44 نفر از این تعداد به مراکز درمانی منتقل و 42 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

,

اشرفی افزود : 17 پایگاه امداد جاده ای ثابت، سیار و موقت در طرح امداد نوروزی فعال شدند و تمامی این پایگاه ها به امکانات امداد و نجات، پزشک و آمبولانس و اقلام غذایی مجهز هستند.

,

وی اظهار داشت : بالگرد هلال احمر همدان چندین پرواز از آغاز طرح نوروزی تاکنون داشته ولی در این مدت زمان نیازی به انجام ماموریت امداد هوایی احساس نشده است.

,

وی اظهار داشت : بالگرد هلال احمر همدان چندین پرواز از آغاز طرح نوروزی تاکنون داشته ولی در این مدت زمان نیازی به انجام ماموریت امداد هوایی احساس نشده است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه