اخبار داغ

بی توجهی رسانه‌های اصلاح‌طلب به مطالبات اصلی مردم/

وقتی مرگ یک خواننده لس آنجلسی از پیگیری حقوق های چندصد میلیونی مدیر دولتی مهمتر می شود!

وقتی مرگ یک خواننده لس آنجلسی از پیگیری حقوق های چندصد میلیونی مدیر دولتی مهمتر می شود!
رسانه ها که به عنوان حاملان صدای مردم محسوب می شوند و از جانب ملت به پیگیری مطالبات می پردازند، وظیفه اساسی دارند که پیرامون موضوع حقوق های نجومی حداقل به بازنشر خبر یا پیگیری و مطالبه رسانه ای آن بپردازند و آن بُعد مردمی بودنشان مشخص شود. این موضوع اما در برخی رسانه های مدعی، طور دیگری رخ داده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها اگر پای درد و دل ملت بنشینی به اتفاق همه از رکود، بیکاری، گرانی می گویند و از این وضعیت بسیار ناراضی هستند. انتظار از نتیجه برجام نیز به حد نهایی خود رسیده و مردم از داغ شدن آبی توسط آن، بسیار ناامیدند. در این فضای شکل گرفته در جامعه، ناگهان خبری همچون حقوق 234 میلیونی و پاداش 500 میلیونی فلان مدیر دولتی چنان انگشت ابهامی را بر دهان مخاطب فرو می برد که شاید هزاران نکته را به خود جلب کند وملتی که در فضای نامناسب معیشت، منتظر گشایشی هستند، ناگهان خبری از وضعیت رفاه آلود مدیران دولتی به گوش می رسد و این قصه را پرغصه تر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

رسانه ها که به عنوان حاملان صدای مردم  محسوب می شوند و از جانب ملت به پیگیری مطالبات می پردازند، وظیفه اساسی دارند که پیرامون موضوع حقوق های نجومی حداقل به بازنشر خبر یا پیگیری و مطالبه رسانه ای آن بپردازند و آن بُعد مردمی بودنشان مشخص شود. این موضوع اما در برخی رسانه های مدعی، طور دیگری رخ داده است.

,

 

,

در بسیاری از روزنامه ها منتسب به دولت و جریان اصلاحات که خود را مردمی ترین رسانه ها معرفی می کنند، به جای پرداختن به موضوع مهم و اصلی حقوق های نجومی و چندصد میلیونی، به پررنگ کردن مرگ فلان خواننده لوس آنجلسی پرداخته اند و حلقه مفقوده مشترک همه آنها، رسیدگی به متن اصلی مطالبات مردمی است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

سوال اساسی این است که چرا برای طیفی از مطبوعات مرگ فلان خواننده لس آنجلسی ،یا بیمارستان رفتن همسر فلان سیاستمدار یا تجمع عده ای مقابل پاساژ کوروش و...مهم است و باید در صفحه اول درج شود اما حقوق های 234میلیونی و پاداش 500میلیون تومانی فلان مدیر دولتی یا دستور پیگیری ماجرا از سوی رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور مهم نیست؟

,

 

,

چنین شبکه عنکبوتی از مطبوعات و سایتها ،بخشی از راه حل تبعیض و بی عدالتی هستند یا بخش اصلی صورت مسئله؟این رسانه ها هزینه های هنگفت انتشار را از کجا تامین می کنند؟بانک ها،مناطق آزاد،شرکت های نفتی...؟

,

 

,

به هر حال نباید به سادگی از کنار چنین اقدامات رسانه ای گذر کرد و آن را عادی جلوه داد. حذف مردم از رسانه و تبدیل شدن آن به تریبون سیاسی یک جناح و حزب، مشکل بزرگی است که دامن گیر بسیاری از رسانه ها جناح اصلاح طلب شده است.

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه