اخبار داغ

نقدی بر سخنان نماینده مردم ارومیه، در باب نجات دریاچه ارومیه

نقدی بر سخنان نماینده مردم ارومیه، در باب نجات دریاچه ارومیه
هادی بهادری نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری ستاد احیا دریاچه ارومیه مواردی را عنوان کرده که ذکر چند نکته را پیرامون آن خالی از لطف نمی دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای ارومیه، هادی بهادری، نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری ستاد احیا دریاچه ارومیه مواردی را عنوان کرده که ذکر چند نکته را پیرامون آن خالی از لطف نمی دانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

بهادری گفته است: یکی از دلالیل خشکی دریاچه ارومیه مسئله بیکاری است (از بابت گسترش بی رویه کشاورزی) و راه حل این مسئله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای ارومیه است.

,

آقای دکتر! فراموش نکنید که درآمد عمده مردم آذربایجان غربی از کشاورزی و دامداری است و گسترش این مساله نه تنها امری منفی نبوده بلکه جزو ظرفیت های بالقوه استان است که جا دارد فعال تر نیز گردد.

,

مشکلات مردم ارومیه و در راس آن بیکاری را نه صنعتی شدن، به قیمت دست کشیدن از کشاورزی، رفع می کند و نه چشم انتظار ماندن برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی.

,

طبیعتا بهتر می دانید که در منطقه ویژه اقتصادی بر خلاف مناطق آزاد امکان خرده فروشی صرفا برای خارجی ها فراهم است و از طرفی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و حتی منطقه آزاد در هیچ نقطه کشور بیکاری را به طور کامل رفع نکرده که ارومیه دومی باشد.

,

اقای دکتر! در شرایطی که برخی نادانسته می خواهند به اسم نجات دریاچه ارومیه کشاورزی را در استان به تعطیلی بکشانند، از شما به عنوان نماینده این شهر انتظار می رود به جای تکرار سخن این افراد، نیازهای واقعی مردم را بر اساس اولویت ها مطرح کرده و فراموش نکنید اصلی ترین راهکار اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در استان حمایت هر چه بیشتر از کشاورزی و تلاش در جهت مدرنیزاسیون این صنعت و تغییر وضعیت آن از حالت سنتی به صنعتی است.

,

وی ادامه داده است: با وجود شرایط مشابه بارش وافزایش دما در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیم متری تراز دریاچه خوشحال کننده است.

,

آقای دکتر! البته افزایش آزادسازی حجم آب سد ها تا ۷۴۳میلیون مترمکعب را از قلم انداختید.

,

بدون شک هر تلاش موثری در راستای در راستای احیا دریاچه ارومیه انجام شود قابل تقدیر است. البته شاید برگزاری جشنواره ها و فستیوالهای موسیقی و پایکوبی، مسابقات ورزشی بی تأثیر و بدون خروجی، ساخت مستندها و فیلم های تلویزیونی فاقد کیفیت لازم با بودجه های آن چنانی را نتوان مصداقی از تلاش موثر قلمداد کرد!

,

بهادری همچنین گفته است: فراکسیون احیای دریاچه اورمیه و تالاب های کشور را در مجلس شورای اسلامی تشکیل می دهیم.

,

این در حالی است که فراکسیون نجات دریاچه ارومیه مدت ها پیش ایجاد شده و نمایندگان شهرهای مختلف از جمله یکی از نمایندگان شهرمان حضور فعالی در آن داشته اند.
ضرورت و اهمیت مساله دریاچه ارومیه ایجاب می کند تا از راه اندازی دو فراکسیون به طور همزمان و هرگونه اتلاف وقت و هزینه برای نجات این دریاچه خودداری شود.

,
,

آیا فرصت هایی که تا کنون از دست رفته کافی نیست که در برخی رویه ها تجدیدنظر صورت گیرد؟

,

وی همچنین در رابطه با جاده میانگذر شهید کلانتری اظهار کرده است: بازگشایی بخشی از جاده شهید کلانتری برای تسهیل در عبور آب دریاچه ارومیه در حال مطالعه است.

,

از سال 1392 یعنی حدود سه سال قبل بحث ضرورت ارزیابی جدید جاده میان‌گذر شهید کلانتری و اعمال شرایط و الزامات سازمان محیط زیست در اجرای پل مطرح بوده است.

,

باید در انتظار ماند و دید آیا پیش از پایان عمر دولت این مطالعات به پایان رسیده و مردم آغاز اقدامات اجرایی را شاهد خواهند بود و یا این مساله نیز به سرنوشت سایر مطالبات مردم شهر دچار می شود که برخی مسئولین کشور برآورده ساختن آن ها را به سال های بعد از پایان دولت یازدهم موکول کرده اند! ظاهرا در ایران برخی وقت را به وفور یافته اند و عجله ای برای برای حل مشکلات و گرهگشایی از معضلات ندارند!

,

در مجموع امید است نجات دریاچه ارومیه فارغ از سیاسی کاری و بهره برداری جریان ها و رسانه های خاص به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مردم در دستور کار قرار داشته باشد و اکنون که موعد بازگشت روزهای سخت به این دریاچه است با اقدامات عملی و موثر چاره ای به حال آن اندیشیده شود.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه