اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

قطعنامه اتحادیه اروپا مصداق بارز مداخله در امور داخلی ایران است/ یک جریان داخلی برای تغییر ایران با غرب هم‌نوا است

قطعنامه اتحادیه اروپا مصداق بارز مداخله در امور داخلی ایران است/ یک جریان داخلی برای تغییر ایران با غرب هم‌نوا است
دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی گفت: کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را در خصوص راهبرد این اتحادیه در قبال ایران به تصویب رسانده است که دخالتی واضح در امور داخلی کشورمان محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را در خصوص راهبرد این اتحادیه در قبال ایران به تصویب رسانده است که دخالتی واضح در امور داخلی کشورمان محسوب می‌شود. در این پیش‌نویس، انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 که منجر به پیروزی حسن روحانی شد، ناسازگار با استانداردهای اتحادیه اروپا معرفی شده است و سعی شده تا در روند دموکراتیک این انتخابات تشکیک شود. از سوی دیگر در این پیش‌نویس آمده که هیئت‌های اعزامی پارلمان اروپا باید متعهد شوند که در ایران، به دیدار مخالفان سیاسی بروند همان‌گونه که کاترین اشتون با نرگس محمدی از محکومان فتنه 88 دیدار کرد. در نهایت نیز، ایران به نقض سیستماتیک حقوق بشر متهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 دکتر سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوبا سایت شیرازه، این اقدام اتحادیه اروپا را مصداق بارز تجاوز از مرزهای جغرافیایی و ورود مداخله‌جویانه و فتنه‌گرانه به محیط جغرافیایی ایران دانست. این استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ادعای این اتحادیه به منظور تشکیک در روند دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 ایران گفت: «انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود، مطابق با تمامی استانداردهای جهانی است و این‌که اتحادیه اروپا، ایران را متهم به دموکراتیک نبودن روند انتخاباتی‌اش بکند، یک دخالت آشکار در امور داخلی ماست». این کارشناس مسائل بین‌المللی سپس به ضروت اقدام قاطعانه وزارت خارجه پرداخته و گفت: «در این‌جا انتظار می‌رود که وزارت خارجه به صورت قاطع برخورد کند نه صرفا با سیاست‌های اعلامی بلکه باید یک اقدام و موضع تنبیهی را در قبال اتحادیه اروپا اتخاذ کند».

, شیرازه,

این استاد دانشگاه سپس به هم‌نوایی ملموسی در داخل و خارج ایران نسبت به «روند دموکراتیک نبودن انتخابات‌ها» اشاره کرد و ادامه داد: «روزنامه شرق که سر و سری با اتحادیه اروپا دارد، چندی قبل مدعی شده بود که انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های 84 و 88 دموکراتیک نبوده و برخی افراد در این طیف، اعلام کردند که این انتخابات‌ها باطل بوده است». زارعی این مواضع را با موضع کنونی اتحادیه اروپا بی‌ارتباط ندانسته و آن را یک تلاش مشترک برای تغییر دادن ایران متناسب با مطامع و خواسته‌های غرب معرفی کرد.

,

لازم به ذکر است که چندی قبل هاشمی رفسنجانی در یک سخنرانی، سعی کرد تا در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که باعث شکست او در مقابل محمود احمدی‌نژاد شده بود، تشکیک کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه