اخبار داغ

نماینده ی ولی فقیه در استان؛

شکوه مراسم شبهای قدر حفظ شود / لزوم حضور گسترده بانوان باحجاب در تجمع 21 تیرماه

شکوه مراسم شبهای قدر حفظ شود / لزوم حضور گسترده بانوان باحجاب در تجمع 21 تیرماه
آیت الله مجتهد شبستری گفت: شبهای قدر و عید فطر از شعائر دینی و مناسبت هایی چون روز قدس شعائر انقلاب هستند که برنامه های آن باید با شکوه هرچه تمام برگزار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در جلسه برنامه ریزی مراسم شب های قدر، راهپیمایی روز جهانی قدس و گرامیداشت شهدای هفتم تیر، اظهارکرد: کلمه شعائر که در قرآن بدان اشاره شده است، در لغت به معنای لباس زیرین است و در اصطلاح به علائم و پیام تعبیر می شود، مسلمانان باید همیشه پیرو قرآن بوده و هیچ وقت از پیام های آن عدول نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی  خاطرنشان کرد: نماز عید فطر و احیای شب های قدر نمونه هایی از شعائر دینی است که پیام هایی در خود دارد و روز جهانی قدس، هفت تیر و 22 بهمن نیز از دیگر شعائر انقلاب اسلامی هستند.

,

امام جمعه تبریز با اشاره به ضرورت توجه به شب های قدر در تهذیب نفس، تصریح کرد: شکوه و عظمت مراسم شب های قدر باید حفظ شود و بدین منظور بهتر است با برگزاری مراسم احیای شب های قدر در تمامی مساجد که موجب پراکنده شدن مردم می شود، از شکوه و عظمت آن نکاهیم.

,

نماینده ی ولی فقیه در استان ضمن بیان اهمیت روز جهانی قدس همزمان، اظهارکرد: روز جهانی قدس برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس از اهمیت بسزایی برخوردار است و برگزاری چنین مناسبت هایی مقدمات تضعیف رژیم غاصب اسرائیل را فراهم آورده طوری که دیگر نمی توانند ادعای حکومت از نیل تا فرات را مطرح کنند.

,

امام جمعه مردم تبریز قدرت پرتوان حزب الله لبنان را در مقابله با اسرائیل کارساز دانست و خاطرنشان کرد: حزب الله اشغالگران صهیونیست را از جنوب لبنان بیرون راند و تا کنون مانع اشغال غزه شده است.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین در خصوص اهمیت عید فطر یادآور شد: عید فطر نیز یکی از شعائر دینی است که وحدت اسلامی را متجلی کرده و عظمت مسلمانان را در جهان به تصویر می کشد.

,

وی تا کید کرد: تعدد صندوق های خیریه بدون شناسنامه یا ناشناس در جمع آوری فطریه زیاد به چشم می خورد، که باید این صندوق ها جمع آوری شوند چرا که محل هزینه کرد این فطریه ها نیز مشخص نیست.

,

آیت الله شبستری همچنین در خصوص سیاستگذاری برگزاری مراسم هفت تیر و گرامی داشت شخصیت آیت الله شهید دکتر بهشتی، توضیح داد: آیت الله بهشتی و یاران شهیدش از پاک ترین یاران انقلاب هستند و هفت تیر از شعائر انقلاب است که باید یاد و خاطره آن روز گرامی داشته شود.

,

وی با اشاره به تجمع 10 هزار نفری بانوان به مناسبت هفته حجاب و عفاف در 21 تیر، خاطرنشان کرد: بدحجابی دهن کجی به انقلاب است و در این روز باید بانوان با حجاب حضور گسترده ای در تجمع یاد شده داشته باشند.

,

حسن استوار آذر مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این از آمادگی استانداری برای مشارکت در برنامه های مختلف از جمله روز جهانی قدس و شب های قدر خبر داد و افزود : در روز قدس از اقشار و طیف های مختلف در راهپیمایی حاضر می شوند که از آن جمله اسلمندان هستند و برای رعایت راحت آنان باید هرچه زودتر به مصلی هدایت شوند تا خستگی حاصل از راهپیمایی و تراکم جمعیت بر ایشان غالب نشود.

,

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، سعس می کنیم سخنرانان توانمندی را جهت سخنرانی در مراسم شب های قدر در مساجد تعیین کنیم.

,

حجت الاسلام حسین تقی زاده بیان داشت: خدمت رسانی کامل به مردم و ایجاد رفاه روزه داران در شب های قدر و نماز عید فطر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه