اخبار داغ

لیگ جهانی والیبال؛ میدانی برای آماده‌سازی نه مدال‌‌آوری

لیگ جهانی والیبال؛ میدانی برای آماده‌سازی نه مدال‌‌آوری
مسابقات لیگ جهانی 2016 برای تیم ملی والیبال ایران باید میدانی برای آماده‌سازی بهتر ملی‌پوشان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی ژاپن فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2016 را کسب کند تا این نسل از مردان والیبال تاریخ‌ساز شده و برگی زرین در تاریخ والیبال ایران را رقم بزنند. شاگردان لوزانو با درخشش در سرزمین آفتاب تابان توانستند خود را در ورزش ایران جاودانه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 سعید معروف، مهدی مهدوی، امیر غفور،  شهرام محمودی، فرهاد ظریف، مهدی مرندی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، حمزه زرینی و مجتبی میرزاجانپور نام‌هایی است که باید تا همیشه آنها را در خاطر نگه داشت، چراکه همین‌ها برگ زرینی از تاریخ والیبال و ورزش ایران را ورق زدند. حالا هم همین نفرات با اندکی تغییر و اضافه شدن بازیکنانی مانند معنوی‌نژاد و مباشری به ریو رفته‌اند تا در رقابت‌های لیگ جهانی امسال حضور پیدا کنند.

,

این دوره از لیگ جهانی نیز مانند سال‌های گذشته در 3 سطح برگزار می‌شود؛ تیم‌های ایران، برزیل، ایتالیا، آمریکا، روسیه، فرانسه، بلژیک، استرالیا، آرژانتین، بلغارستان، صربستان و لهستان در سطح یک این مسابقات به مصاف هم می‌روند.

,

در شیوه جدید برگزاری، تیم‌ها در سه هفته به میدان می‌روند تا مسابقات زودتر به پایان برسد و تیم‌ها بتوانند خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک آماده کنند. در رقابت‌های امسال همه تیم‌های یک سطح به مصاف هم نمی‌روند، اما 12 تیم سطح یک در جدولی رتبه‌بندی می‌شوند تا 5 تیم برتر به همراه میزبانی مرحله نهایی به فینال صعود کنند.

,

,

, ,

برنامه مسابقات تیم ملی ایران در لیگ جهانی 2016 که پیچیده‌ترین برنامه ممکن را دارد به شرح زیر است:

,

* هفته اول – ریودوژانیرو برزیل

,

پنجشنبه 27 خرداد، ساعت 21:40 برزیل – ایران

,

شنبه 29 خرداد، ساعت 00:45 آمریکا – ایران

,

یکشنبه 30 خرداد، ساعت 4 آرژانتین – ایران

,

* هفته دوم – بلگراد صربستان

,

پنجشنبه 3 تیر، ساعت 18:30 بلغارستان – ایران

,

جمعه 4 تیر، ساعت 18:30 برزیل – ایران

,

شنبه 5 تیر، ساعت 21:30 صربستان – ایران

,

* هفته سوم – تهران ایران

,

جمعه 11 تیر، ساعت 21 ایران – صربستان

,

شنبه 12 تیر، ساعت 21 ایران – ایتالیا

,

یکشنبه 13 تیر، ساعت 21 ایران – آرژانتین

,

فدراسیون والیبال در یک دهه اخیر عملکرد خوبی داشت؛ برقراری ارتباط بین‌المللی خوب، فراهم کردن بستر حضور والیبال ایران در لیگ جهانی، جذب مربیان بزرگی چون زوران گائیچ، ولاسکو و لوزانو که از نظر فنی و سیستم بخشیدن به والیبال نقش اساسی داشتند، تدارکات مناسب و کلاس‌های آموزشی سطح بالا از عمده فعالیت‌های فدراسیون بود.

,

حالا هم والیبال ایران راهی المپیک ریو شده است و این یعنی رویای 52 ساله همه والیبالی‌ها محقق شده است، اما به قول آقای وزیر «سروقامتان ایران» به این جایگاه قانع نیستند و می‌خواهند در المپیک 2016 بدرخشند. این را می‌توان از صحبت‌های ملی‌پوشان به خوبی درک کرد، جایی که بازیکنی مانند امیر غفور می‌گوید «جاه‌طلبی والیبال ادامه خواهد داشت».

,

برای رسیدن به این اهداف می‌توان از مسابقات امسال لیگ جهانی بهره‌برداری خوبی کرد که بدون شک کادر فنی با تجربه تیم ملی هم به این موضوع واقف است. برخی از دیدارهای لیگ جهانی برای تیم ایران می‌تواند بازی‌های تدارکاتی مناسبی در راه آماده‌سازی المپیک باشد، چون غیر از این مسابقات ملی‌پوشان زمان زیادی ندارند تا خود را برای درخشش در ریو آماده کنند.

,

,

, ,

از لیگ جهانی امسال می‌توان به عنوان محلی برای با تجربه شدن جوانان با آتیه سود برد؛ هر چند تیم‌های بزرگ والیبال در سال‌های غیر المپیکی از ظرفیت‌های لیگ جهانی برای جایگزینی ستاره‌های با تجربه و پا به سن گذشته خود نهایت استفاده را می‌برند، اما برای ایرانی که سن المپیکی‌‌اش تازه «یک» شده است رقابت‌های لیگ جهانی امسال می‌تواند موقیعت مناسبی باشد که به شرایط ایده‌آل برسد تا در میدان بزرگ‌تری به نام المپیک موفقیت کسب کند.

,

هرچند که این روزها کمترین توقع مردم از والیبال ایران پیروزی در رقابت‌های مختلف است، اما باید واقع‌بین باشیم و شرایط را به خوبی درک کنیم. ملی‌پوشان ایران به تازگی از رقابت‌های انتخابی المپیک بازگشته‌اند و با خستگی فراوان مقابل برزیل، آمریکا و آرژانتینی در هفته اول لیگ جهانی قرار می‌گیرند که در اردوهای آماده‌سازی خوبی را پشت سرگذاشته‌‌اند. با این شرایط شاید رسیدن به سکوی لیگ جهانی و کسب مدال در این مسابقات توقع زیادی باشد، هرچند که قطعاً این موضوع دلیلی نمی‌شود تا سربازان وطن کم‌کاری کنند. پس چه بهتر است که از توقعات خود بکاهیم و منتظر درخشش در میدان بزرگتری به نام المپیک باشیم.

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه