اخبار داغ

اعتراف به قصور و تقصیر مهمترین شرط برای حضور در شب های قدر است

اعتراف به قصور و تقصیر مهمترین شرط برای حضور در شب های قدر است
یکی از کارشناسان رادیو معارف گفت : اولین شرط برای مومنان به درگاه الهی و در شب های قدر این است که اعتراف به قصور و تقصیر داشته باشند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان ؛ حجت الاسلام سید محمد تقی قادری بامداد شنبه و در آئین شب احیا ء نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع مومنان و شب زنده داران دامغانی به میزبانی مسجد جامع دامغان اظهار داشت : یکی از علائم و نشان های یک مومن متقی و دلبسته به خدا تبارک و تعالی این است که در ماه مبارک رمضان به روزه داری مشغول است ودر دل شب خواب خود را فراموش و در مسجد حضور پیدا می کند و به راز و نیاز به درگاه خداوند منان و حق تعالی می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

وی اضافه کرد : یکی از دغدغه های من و شما مومنین این است که زمان به سرعت طی می شود واز نظر توفیق ، توفیق لازم را پیدا نمی کنیم.
استاد مجتمع آموزش عالی فقه قم تصریح کرد : یکی از ویژگی های یک مومن در شب های احیا ء این است که با اخلاص در آئین شب های احیا ء در مساجد حضور پیدا می کنند که باید قدر این حضور را به خوبی بدانند و آن را از دست ندهند.

,
,

وی با طرح سوالی مبنی براینکه کلید و رمز اینکه یک مومن چه کاری باید بکند که بیشترین توفیق را در شب های احیا ء کسب کند افزود : امام حسین ( ع ) به ما یاد داد اگر می خواهیم دعا شما به اجابت برسد و خداوند تبارک و تعالی آن را قبول کند این است که اعتراف به تقصیر و قصور را داشته باشیم.

,

وی ندامت و پشیمانی را یکی دیگر از علائم یک مومن بعد از اعتراف به قصور و تقصیر بیان کرد و اظهار داشت : مومنان باید بعد از اعتراف به قصور و تقصیر باید ندامت و پشیمانی به کارهای که نباید انجام می دادند داشته باشند.

,

پژوهشگر و نویسنده حوزه علمیه قم یاد آورشد : ندامت و پشیمانی در آن نیست که مومن از خداوند طلب عفو بخشش کند بلکه آن چه در گذشته انجام داده همین اکنون تصمیم بگیرد و آن را جبران کند.

,

وی از ابتهال و تضرع به درگاه خداوند منان را یکی دیگر از شروط یک مومن دانست و افزود : ابتهال و تضرع این است که مومن اعتقاد به قصور و تقصیر را قبول و عمل به توبه را باور و به آن اعتقاد داشته باشد.

,

قادری با بیان اینکه اشک نشان از ذلت است ولی در شب های احیا ء نشان از ابتهال و تضرع به درگاه خداوند است یاد آورشد : مومنان باید در شب های احیا ء خود را به زحمت بیاندازند و اشک بریزند.

,

استاد حوزه علمیه قم در خاتمه گفت : همه ما به شهدا و ایثارگران بدهکاریم چون آنان برای ما امنیت و آسایش را به ارمغان آوردند و نباید دل آنان و خانواده های آنان را بشکنیم و بلکه باید از آرمان های شهدا و ایثارگران دفاع و دین خود را به آنان اداکنیم.

,

قرائت و تلاوت قرآن مجید و دعای جوشن کبیر ، مداحی یکی از مداحان آل الله اعزامی از آستان مقدس حرم رضوی از مشهد مقدس از دیگر برنامه های این آئین روحانی و معنوی بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,


انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه