اخبار داغ

آیا فروپاشی اتحادیه اروپایی فرا رسیده ؟

آیا فروپاشی اتحادیه اروپایی فرا رسیده ؟
اتحادیه اروپایی با عبور از مرحله اختلاف، وارد مرحله انشقاق شده است. جدایی انگلیس از این اتحادیه روند انشقاق را تسریع و فروپاشی آن را نزدیک کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رزن،رضا سراج کارشناس امور راهبردی در کانال تلگرامی خود نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن،,

آیا فروپاشی اتحادیه اروپایی فرا رسیده

علل انشقاق در اتحادیه اروپایی :
افزایش قابل توجه سن جوامع اروپایی و کمبود نیروی انسانی کار، برخی کشورهای عضو را به پذیرش اتباع خارجی و مهاجران کار، وادار می سازد. همچنین این دسته از اعضاء، خواهان کمک به برخی از کشورهای عضو، برای عبور از بحران اقتصادی هستند. در مقابل، برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپایی، پذیرش مهاجران کار و کمک  به اقتصاد دیگرکشورهای عضو را برای رشد اقتصادی و جوامع خود بحران آفرین می دانند. چالش بین این دو دیدگاه، دو جریان محافظه کاری لیبرال سرمایه دار و تغییر طلبی ملی گرا را در محیط اروپایی به منصه ظهور رسانده است.
 
اتحادیه اروپایی از انشقاق تا فروپاشی:
نتیجه نظرسنجی مرکز بیو نشان می دهد میزان تایید مردمی از اتحادیه اروپا در سراسر این قاره به شدت کاهش یافته است. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تلاش می کند در ماه اکتبر رفراندومی را برگذار کند که بر خلاف قواعد اتحادیه اروپا جلوی پذیرش پناهندگانی که از یونان و ایتالیا راهی اتحادیه اروپا می شوند را بگیرد.  در ماه مه یکی از مخالفان وحدت اروپا و مهاجران کار، در اتریش با فاصله اندکی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکست خورد. در فرانسه تنها 38 درصد مردم از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت می کنند. به این کشورها باید هلند را نیز اضافه کرد.

نتیجه :
بنابراین نظر می رسد اتحادیه اروپایی گریزی از فروپاشی ندارد. روندی که آثار آن در آنسوی آتلانتیک هم خود را نشان خواهد داد. دونالد تاسک، رئیس لهستانی شورای اروپایی در این رابطه گفت : << خروج بریتانیا می تواند آغاز ویرانی نه تنها برای اتحادیه اروپا بلکه برای کل تمدن سیاسی غربی باشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه