اخبار داغ

اخبار متناقض از دیدار سن پترزبورگ؛

وزیر خارجه ارمنستان توافق برای حل مرحله ای مناقشه ی قره باغ را تکذیب کرد

وزیر خارجه ارمنستان توافق برای حل مرحله ای مناقشه ی قره باغ را تکذیب کرد
در حالی که مقامات آذری اصرار دارند توافق مرحله ای برای حل مناقشه قره باغ صورت گرفته است،مسئولان ارمنی این موضوع را تکذیب می کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، دیدار سن پترزبورگ بین روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان به میانجی گری پوتین در این شهر صورت گرفت.علیرغم تاکیداتی که الهام علی اف قبل از این نشست در خصوص بیهوده بودن مذاکره با طرف ارمنی داشت، اما به این نشست رفت و با سرکسیان بر سر میز مذاکره نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

نوروز محمد اف معاون نهاد ریاست جمهوری آذربایجان یک روز بعد از این نشست در مصاحبه ای که با شبکه آینس داشت گفت که سران دو کشور برای حل مرحله ای موضوع قره باغ به توافق رسیده اند به این ترتیب که اول ارمنستان باید 5 رایون(استان) اطراف منطقه قره باغ را تخلیه نماید و در مرحله دوم دهلیزی برای ارتباط منطقه قره باغ با ارمنستان ایجاد شود و دو رایون دیگر نیز تخلیه گردد و در آخر نیز با بازگشت آوارگان مناطق اشغالی قره باغ به محل زندگی شان همه پرسی برگزار شود.

,

, ,

 

,

طی روزهای گذشته اخبار و تحلیل های زیادی حول این توافقی که از سوی نوروز محمداف اعلام شده است در رسانه های آذربایجان صورت گرفته و برخی با نگاه مثبت این موضوع را شدنی و برخی آن را غیر ممکن دانسته اند اما روز گذشته ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان آب پاکی را به روی دست همه موافقان و مخالفان این به اصطلاح توافق ریخت.

,

وی گفته است اظهارات نوروز محمد اف واقعی نیست و در دیدار سن پترزبورگ هیچ توافقی در خصوص مناقشه قره باغ صورت نگرفته است. حل مرحله ائی این مناقشه مبتنی بر شناخت و پذیرش رسمی تعیین سرنوشت قره باغ توسط مردم قره باغ از سوی آذربایجان می باشد. نوروز محمداف نیز در هیچ یک از مذاکرات شرکت نداشته است. وقت وی در روزهای اخیر فقط صرف شرکت در مراسم نهار شده است...

,

به نظر می رسد نوروز محمداف وظیفه ای در رابطه با پایین آوردن تب مبارزه طلبی مردم آذربایجان با اشغالگران و ایجاد امید به پیشرفت راه حل های غیر نظامی بر عهده گرفته است چرا که در دیگر مصاحبه های خود تاکید کرده است با توجه به توافقات صورت گرفته از این به بعد بصورت دوره ای مذاکراتی بین روسای جمهور دو کشور برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه