اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با دانا:

مشکلات واحد های صنعتی کشور عمیق و متعدد است/ انتظار بی مورد مسئولان دولتی برای تحقق وعده های طرف مقابل در برجام یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها است

مشکلات واحد های صنعتی کشور عمیق و متعدد است/ انتظار بی مورد مسئولان دولتی برای تحقق وعده های طرف مقابل در برجام یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها است
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: قریب به یک سال است که مسئولان کشور بویژه رئیس جمهور در اظهارات خود با وعده تحقق برجام، وضعیت اقتصادی کشور را در حالت تعلیق و انتظار قرار داده اند که این امر امروز موجبات تعطیلی پی در پی کارخانه های حیاتی کشور را فراهم آورده است.
[

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به وضعیت کارخانه ها و مراکز تولیدی غیر فعال و نیمه فعال در کشور گفت: کارخانه جات موجود در کشور به چند دسته فعال ، نیمه فعال و غیر فعال تقسیم بندی می شود. دولت تصمیم دارد تا با اختصاص دادن بخشی عظیمی از سرمایه در گردش در اختیار کارخانه های غبرفعال و نیمه فعال آنها را احیاء و بازسازی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: مشکل کارخانه جات و واحد های صنعتی کشور تنها به مشکلات مالی منتهی نمی شود، بلکه مشکل موجود در این واحد های صنعتی مشکلات عمیق و متعددی است که باید توسط مسئولان ریشه یابی و حل شوند.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهارات خود در تشریح علل بروز مشکلات اقتصادی و تعطیلی پی در پی کارخانه ها در کشور عنوان کرد: از جمله مهم ترین عواملی که می توان در خصوص بروز مشکلات اقتصادی در کشور برشمرد، انتظار بی مورد مسئولان دولتی برای تحقق وعده های طرف مقابل در بحث برجام است. قریب به یک سال است که مسئولان کشور بویژه رئیس جمهور در اظهارات خود با وعده تحقق برجام، وضعیت اقتصادی کشور را در حالت تعلیق و انتظار قرار داده اند که این امر امروز موجبات تعطیلی پی در پی کارخانه های حیاتی کشور را فراهم آورده است.

,

 

,

موسوی لارگانی در تشریح دلیل دیگر بروز مشکلات اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها، عدم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را برشمرد و گفت: از دلایل دیگری که موجبات تعطیلی کارخانه های کشور را فراهم آورد، عدم توجه مسئولان به موضوع اقتصاد مقاومتی بود. مسئولان از طریق واردات بی رویه، کاهش بودجه سالانه مربوط به برخی از واحدهای صنعتی و عدم توجه به توان و ظرفیت داخل و اتکا به دانش و فناوری خارج از کشور موجب تضعیف توان تولید در داخل کشور شدند که این امر موجبات تعطیلی کارخانه ها، افزایش رشد بیکاری و کاهش رونق اقتصاد در داخل کشور را فراهم آورده است.

,

 

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه