اخبار داغ

سوال قابل تامل یک جوان از رئیس جمهور

سوال قابل تامل یک جوان از رئیس جمهور
یک جوان لرستانی خطاب به رئیس جمهور با طرح سوال قابل تاملی به واقعیت های موجود جامعه در خصوص مسئله ازدواج و اشتغال جوانان به دولتمردان تدبیر وامید تلنگری زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  بیان روز ،بیکاری دغدغه ای که جوانان و خانواده ها ی ایرانی را درگیر خود کرده و هر روز هم بر تعداد افراد بیکار کشور افزوده می شود و این وضعیت را برای زندگی جوانان سخت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بیان روز , بیان روز, ،بیکاری دغدغه ای که جوانان و خانواده ها ی ایرانی را درگیر خود کرده و هر روز هم بر تعداد افراد بیکار کشور افزوده می شود و این وضعیت را برای زندگی جوانان سخت کرده است.,

شغل از گزینه های جدی برای ورود به مرحله سخت ازدواج زیرا هر خانواده ای قصد دارد دختر خود را به فردی بدهد که حداقل بتواند ماهانه با حقوق ثابتی ،معیشت خانواده خود را تامین کند.

,

این مسئله در واقعیت با سخنرانی وشعارگویی های مسئولین در خصوص اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کاملا فرق می کند ،زیرا دولتمردان بر این باور هستند،با توجه به اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرده و شغل دولتی جوابگوی نیاز جوانان تحصیل کرده نیست پس آنها به با گرفتن تسهیلاتی و کسب حرفه هایی به اشتغال دست پیدا کنند.

,

این در حالی که رهبر انقلاب در خصوص اشتغال جوانان تکلیف بر مسئولین نظام تمام کرده اند و در دیدار رئیس ونمایندگان مجلس دهم فرمودند: "شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود، کمتر از خود او نیست."

,

رهبر معظم انقلاب ،عکس،بیکاری جوانان،

, رهبر معظم انقلاب ،عکس،بیکاری جوانان،,

علی رغم اینکه جوانان دهه شصتی زمانی که کار تحصیلی را آغاز کردند به امید اینکه در نهایت به شغل آبرومندی که مزد ده ساله تحصیل آنها باشد دست پیدا می کنند ولی با گذشت زمان و بی تدبیری ها و عدم برنامه ریزی مسئولان که در حوزه تحصیل در موسسات آموزش عالی اتفاق افتاد، مدارک تحصیلی از دیبلم تا لیسانس یکی به یکی بی ارزش شدند و وضعیت اشتغالزایی در کشور به سمتی هدایت شد که فقط عده خاصی آن هم با رابطه می توانستند  وارد ارگان های دولتی شوند.

,

تحصیل دانشگاهی،عکس

, تحصیل دانشگاهی،عکس,

حالا یکی از جوانان لرستان در خصوص این وضعیت و سنجش واقعیت های موجود جامعه با سخنان مسئولان در خصوص اشتغالزایی یک سوال قابل تامل را مطرح کرده است:آقای رئیس جمهور شما حاضر هستید به فرض مثال فرزندتان را به ازدواج ،جوان غیر کارمند دولت در بیاورید؟!

,

مطمئنا جواب شما جناب آقای روحانی منفی است و اگر حضرتعالی بر اساس اهداف سیاسی و مصلحت ها قبول کنید مطمئنا فرزند شما قبول نمی کند!

,

روحانی  رئیس جمهور،سوال جوان لرستانی،ازدواج

, روحانی  رئیس جمهور،سوال جوان لرستانی،ازدواج,

جوانی که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و به دلیل مسائل و مشکلاتی هنوز موفق به کسب شغل دولتی نشده و با گرفتن تسهیلاتی ،شغلی را ایجاد کرده ؛آیا آقای رئیس جمهور شما می توانید کلید آینده دخترتان را به این جوان بدهید؟

,

اشتغال،عکس

, اشتغال،عکس,

معمولا جوانی که برای گرفتن تسهیلات به بانکی مراجعه می کند آن وقت باید بهانه های متعدد بانک را از قبیل پیدا کردن ضامن های متعددی برای دریافت وامی به میزان 100000000ریال را پشت سر بگذارد تا ببینم در نهایت این جوان موفق بقه دریافت وام شود یا منصرف شود.

,

بعد از دریافت وام همین جوان تحصیل کرده که محکوم به عدم ورود به شغل دولتی است پس از یک مدت کار و بر اساس واردات بی رویه و ورودکالای بی کیفیت چینی مجبور به تعطیلی کسب و کار می شود این هم می شود پایان تراژدی غم انگیز اشتغال جوانی که از طریق تسهیلات بانکی می خواهد شاغل شود  و سپس ازدواج کند و ازدواجی که مدت زیادی از آن نرفته به طلاق کشیده می شود و در این میان میزان اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی در کشور بیشتر می شود.

,

طلاق،جوانان،ازدواج

, طلاق،جوانان،ازدواج,

در وضعیت کنونی جامعه ،بیکاری و مسائل ومشکلات اقتصادی کاری کرده که بیشتر خانواده های ایرانی به مانند شما در خصوص ازدواج دختران وپسران خود تصمیم گیری می کنند.

,

پس باید گفت واقعیت های موجود جامعه با سخنرانی ها و وعده و وعیدهای دولتمردان در خصوص ازدواج و اشتغال جوانان ،فرسنگ ها با هم فاصله دارند.

,

 *علی مرادی

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه