اخبار داغ

شناسایی ۹۵۰ مدیر دولتی با حقوق نجومی

شناسایی ۹۵۰ مدیر دولتی با حقوق نجومی
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این که ۹۵۰ نفر از مدیران بخش های بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی حقوق نامتعارف می گیرند گفت: کف حقوق این افراد از ۱۵ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان است و هرچه به سقف نزدیک تر می شویم تعداد افراد کمتر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو ،  داود محمدی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه به دستور رئیس مجلس کارگروهی درباره فیش های حقوقی نامتعارف تشکیل شد، افزود: در مجموع بررسی ها گزارش هایی از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و کارشناسان کمیسیون اصل 90 ارائه شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: قرار است مجموعه این گزارش ها جمع بندی شود و در همین هفته در صحن علنی مجلس ارائه شود.

,


محمدی با بیان اینکه آسیب شناسی و چرایی این موضوع از نکات مورد اشاره در گزارش است، افزود: فیش های حقوقی نامتعارف حدود 950 نفر از مدیران در بخش های بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی را شامل می شود.

,
,
,

وی اضافه کرد: سایر دستگاه ها کمتر با این موضوع مواجه بودند و مسئله حادی نداشتیم.

,


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: کف حقوق این افراد از 15 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان است و هرچه به سقف نزدیک تر می شویم تعداد افراد کمتر می شود.

,
,
,

وی گفت: بر اساس ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق و ثابت و فوق العاده های مستمر کارکنان نمی تواند از 7 برابر حداقل حقوقی تعیین شده توسط قانون کار تجاوز کند.

,


محمدی افزود : در ماده 84 قانون معروف به الحاق 2 آمده است که حداکثر حقوق برای شرکت های دولتی نمی تواند بیشتر از 10 برابر حداقل حقوق باشد.

,
,
,

وی ادامه داد: اینجا روزنه ای ایجاد شده که برداشت ما این است که تخلف از قانون و سوء برداشت از آن است که بین فوق العاده های مستمر و غیر مستمر قایل به تفکیک شده اند و برخی از دریافتی ها را در قالب فوق العاده ها ی غیر مستمر آورده اند و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد .

,


محمدی افزود : ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشور مقرر می دارد که هرگونه تغییر در دریافت ها باید در شورای حقوق و دستمزد مصوب شود.

,
,
,

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره نقش دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در نظارت بر حقوق های دریافتی گفت: می خواهیم با علت ها برخورد کنیم و منافذ و لغزش گاها را ببندیم .محمدی با بیان اینکه شورای حقوق و دستمزد می توانست از پرداخت های غیر متعارف جلوگیری کند، افزود: همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386 برای 5 سال آزمایشی تصویب و در سال 88 اجرا و از سال 1390 هر سال تمدید شد.

,

محمدی گفت: اگر لایحه ای از طرف دولت به مجلس تقدیم می شد و تبدیل به قانون جامع مدیریت خدمات کشوری می شدروزنه ها را می بست .

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه