اخبار داغ

طبق فرمایشات رهبری مسئولین دانشگاه باید پاسخگو باشند

واکاوی انحرافات دانشگاه سیستان و بلوچستان/آقای بندانی دیگر هیچ بهانه ای پذیرفته نیست

واکاوی انحرافات دانشگاه سیستان و بلوچستان/آقای بندانی دیگر هیچ بهانه ای پذیرفته نیست
متاسفانه پس از روی کارآمدن دولت یازدهم و به خصوص پس از انتصاب بندانی به عنوان رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان یک سری اتفاقات خزنده و نگران کننده در این دانشگاه مادر استان رخ داده است که علاوه بر ایجاد حاشیه و جنجال های فراوان باعث نگرانی بسیاری از مردم و مسئولین استان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مطالبه گر، متاسفانه پس از روی کارآمدن دولت یازدهم و به خصوص پس از انتصاب دکتر بندانی به عنوان رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان یک سری اتفاقات خزنده و نگران کننده ای در این دانشگاه مادر استان رخ داده است که علاوه بر ایجاد حاشیه ها و جنجال های فراوان باعث نگرانی بسیاری از مردم و مسئولین استان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مطالبه گر،,

که از آن جمله می توان به دعوت از فتنه گران، توهین به ارکان نظام، رقص های دست جمعی، انتشار عکس فتنه گران، برخورد با دانشجویان پخش کننده ویژه نامه ۹ دی، حضور و جولان حامیان فتنه در دانشگاه، اعمال فشار به تشکل های انقلابی و.... اشاره نمود که این تنها بخشی از اتفاقاتی است که در چند سال اخیر در دانشگاه سیستان و بلوچستان رخ داده است.

, .,

البته لازم به ذکر است که برخی بر این عقیده بودند که دکتر بندانی ریاست دانشگاه در این اتفاقات زیاد مقصر نیست و این جریان توسط بعضی از افراد پشت صحنه و صحنه‌گردانان خارج دانشگاه با تکیه بر نفوذی که بر مسئولان ارشد این دانشگاه دارند هدایت می شود اما در اینجا باید به چند نکته اشاره نمود که این تحلیل را کاملا زیر سوال برد؟

,

اول اینکه با توجه به اینکه این تخلفات در این دانشگاه به صورت پی در پی در حال رخ دادن است اما متاسفانه تا به امروز شاهد هیچ گونه برخورد جدی از طرف رییس دانشگاه نبوده ایم.

,

دوم اینکه براستی آیا بین حق و باطل مسیر دیگری هم است؟ آیا می توان هم باطل را در دستگاه حفظ کرد و هم حق را، متاسفانه به نظر می رسد جناب رئیس دانشگاه تاکید بسیاری به جمع این دو دارد که قطعا امکان پذیر نیست.

,

سوم اینکه با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که در جمع بیش از هزار دانشجو از جمله نمایندگان تشکلهای مختلف دانشجویی ایراد شد و دیدگاههای رهبری انقلاب را درباره «مسائل دانشجویی و دانشگاهی، وظایف مهم دانشجویان در روند مقاومت ملت و موضوعات و مسائل مختلف روز»، از زبان ایشان همه شنیدند دیگر بهانه ای از سوی رییس دانشگاه قابل قبول نیست در ادامه این متن سعی شده است که به گوشه ای از اقدامات دکتر بندانی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان که کاملا مغایر با این بیانات ایشان بوده است اشاره شود.

,

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با استناد به برخی آیات قرآن در خصوص انحطاط نسلهای بعدی ملتهایی که دارای ایمان بودند، گفتند: «ضایع کردن نماز» و «پیروی از شهوات» دو عامل اصلی انحطاط و تضعیف ایستادگی و مبارزه است.

, .,

ایشان خاطر نشان کردند: علت تأکید مکرر من به مسئولان مبنی بر جلوگیری از برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی بر همین اساس است، زیرا رعایت نکردن حد و مرزهای دینی موجب تضعیف ایمان درونی می شود.

, .,

حال با توجه به این توصیه مقام معظم رهبری واقعا چگونه از برخی اقدامات دکتر بندانی که باعث اختلاط دختر و پسر در دانشگاه سیستان و بلوچستان شده است می توان دفاع کرد.

,

به عنوان نمونه در آغاز سال تحصیلی 94-95 اتفاقی در دانشگاه سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست که موجب نگرانی و اعتراض شدید دانشجویان به خصوص دانشجویان دختر دانشگاه شد.

, .,

اتوبوس‌های درون دانشگاهی که از سال 1390 به صورت تفکیکی در دانشگاه سیستان و بلوچستان تردد می‌کردند، مجددا مختلط شدند و این امر موجب اعتراضات بسیار شدیدی در دانشگاه شد،  به گونه‌ای که در اعتراض به این موضوع نه تنها تعدادی زیادی از دانشجویان در مقابل درب اتاق ریاست دانشگاه تجمع کردند؛ بلکه تعداد زیادی نیز امضا از میان دانشجویان دختر در اعتراض به این موضوع جمع‌آوری شد.

,

 این اقدام ضد فرهنگی یعنی اختلاط دانشجویان دختر و پسر در اتوبوس‌ها با توجیه مشکلات اقتصادی دانشگاه  و دستور رئیس دانشگاه صورت پذیرفت.

,

 

,

, ,

 

,

البته از اینگونه تخلفات در این دانشگاه نمونه های بسیاری موجود است که در ابتدای متن اشاره کوتاهی به آن شد اما نکته مهمی که در این متن می خواهیم اشاره کنیم مرزبندی رییس دانشگاه دکتر بندانی با فتنه و فتنه گران است.

,

به گزارش مطالبه گر چند شب پیش مجلسی تحت عنوان ضیافت افطار حزب اتحاد ملت منطقه سیستان و بلوچستان با حضور برخی از افراد از قبیل چند تن از معاونین استاندار، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان و دکتر بندانی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان و معاونین دانشگاه، جمعی دیگر برگزار شد.

, حزب اتحاد ملت,

نکته جالب توجه در این مراسم حضور برخی از مسئولان بود که البته از آنها انتظار زیادی نمی رود زیرا زمانی که استاندار سیستان و بلوچستان در یک مراسم افطاری در کنار زندانی امنیتی و تئوریسین فتنه 88 حضور می یابد قطعا از معاونین او کمتر از این انتظار نمی رود.

,

اما در این میان حضور دکتر بندانی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان و معاونین این دانشگاه در این مراسم جلب توجه می کند البته همراهی بندانی با فتنه گران پیش از این و در مراسم سخنرانی علی شکوری راد عضو حزب منحله مشارکت و دبیرکل حزب اتحاد، در ششم آبان 94 در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز دیده شده بود.

,

 

,

, ,

 

,

شکوری راد که در آن مراسم از پیروزی قطعی اصلاح طلبان در انتخابات سخن گفت و تنها سد پیش روی این پیروزی را شورای نگهبان معرفی کرد !

,

وی در بخش از سخنان خود با حمله به شورای نگهبان گفت: بحث نظارت استصوابی که در شورای نگهبان مطرح می شود خلاف قانون است!

, !,

گفتنی ست علی شکوری راد در 9 شهریور 94 تنها چند روز پس از تاسیس حزب اتحاد ملت به دلیل محکومیت حوادث ۸۸ توسط مراجع قضایی بازداشت شد. مرجع قضایی علت بازداشت وی را اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات فتنه‌گرانه اعلام کرد، شکوری‌راد عضو حزب منحله مشارکت، نماینده مجلس ششم و یکی از متحصنین آن دوره مجلس و حامی میر حسین موسوی در حوادث سال ۸۸ است. وی به اتهام مسایل امنیتی در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت شد، وی پیش از این اعلام کرده بود که جرمی به نام فتنه نداریم !

,

به گزارش مطالبه گر به نقل از تسنیم، عبدالله عبداللهی چندی پیش طی یادداشتی درباره تاسیس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به بیان علت‌هایی مبنی بر لزوم عدم اعطای مجوز به چنین حزبی پرداخته بود که در ادامه بخشی از این یادداشت آمده است.

, مطالبه گر,

اگر یک جستجوی ساده اینترنتی درباره اعضای هیئت موسس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نکات جالبی را به دنبال دارد.  در نامه‌ای که 23 مهر 1390 یعنی پس از گذشت 2 سال از فتنه 88 و آشکار شدن ماهیت این فتنه و نقش دولت‌های آمریکا و انگلیس به عنوان گردانندگان اصلی آن، نامه‌ای تحت عنوان «نامه 143 فعال سیاسی و مدنی به محمد خاتمی» در سایت‌های ضدانقلاب همچون رادیوفردا و کلمه منتشر شد.

, نامه‌ای که 23 مهر 1390,

در این نامه تصمیم مهم‌ترین نهاد مربوط به امنیت ملی یعنی شورای عالی امنیت ملی برای حصر سران داخلی فتنه، اقدامی "غیرقانونی" توصیف شده و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید شده است که "حداقل شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه وجود ندارد"!

, در این نامه تصمیم مهم‌ترین نهاد مربوط به امنیت ملی یعنی شورای عالی امنیت ملی برای حصر سران داخلی فتنه، اقدامی "غیرقانونی" توصیف شده و در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید شده است که "حداقل شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه وجود ندارد, "!, "!,

در این نامه همچنین ضمن اصرار مجدد بر ادعاهای فتنه‌گران مبنی بر سالم نبودن انتخابات‌ها در ایران، اینگونه آمده است که: "در صورت ادامه وضع موجود، کمترین چشم‌انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت!"

, در این نامه همچنین ضمن اصرار مجدد بر ادعاهای فتنه‌گران مبنی بر سالم نبودن انتخابات‌ها در ایران، اینگونه آمده است که: "در صورت ادامه وضع موجود، کمترین چشم‌انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت, !", !",

و جالب آنجاست که اکثریت هیئت موسس فعلی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از امضاکنندگان این نامه بوده‌انداروجعلی محمدی، حیدر زندیه،  بهروز صحابه تبریزی، حسین خلیلی اردکانی و داوود کریمی از جمله این مؤسسین اتحاد ملت ایران اسلامی هستند که نامشان در ذیل نامه مذکور مندرج است و پس از آن نیز هیچ گاه طی هیچ اطلاعیه‌ای این امضای خود را تکذیب نکرده‌اند.

, , اروجعلی محمدی، حیدر زندیه،, بهروز صحابه تبریزی، حسین خلیلی اردکانی و داوود کریمی, .,

و حال اگر نگاه کوتاهی به اسامی ۳۰ نفرعضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بیندازیم ماهیت این حزب کاملا آشکار می شود:

,

آذر منصوری عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، علی تاجرنیا عضو حزب منحله مشارکت، هادی خانیکی عضو حزب منحله مشارکت، محمد کیانوش‌راد  عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، حمیدرضا جلایی‌پور عضو حزب منحله مشارکت، حسین کاشفی عضو حزب منحله مشارکت، ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو سابق دفتر سیاسی حزب مشارکت، علی شکوری‌راد عضو حزب مشارکت، فاطمه راکعی عضو حزب مشارکت، غلامرضا انصاری عضو حزب مشارکت، جلال جلالی‌زاده  عضو حزب مشارکت، مرتضی مبلغ  عضو حزب مشارکت، عمادالدین خاتمی فرزند محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات، اشرف بروجردی  عضو حزب کارگزاران سازندگی، حجت‌الاسلام مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، سیدمحمود حسینی عضو حزب مشارکت، شمس‌الدین وهابی عضو حزب مشارکت، علی صوفی وزیرتعاون دولت خاتمی، رضا باوفا، حسین عبادی عضو حزب مستقل کار، حسین نقاشی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، علی‌محمد حاضری عضو حزب مشارکت، زهره آقاجری، سید حسن موسوی نژاد، نسیم چالاکی، محمدعلی فاضلی کیا، امیر آریازند، مهدی فراهانی، علی محمد مظفری و حجت شریفی اعضای شورای مرکزی این حزب را تشکیل می دهند.

,

حالا سوال اینجاست که حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در این چنین مراسمی که اینگونه احزاب برگزار می کنند و با بیانات صریح حضرت امام خامنه ای مبنی بر مرزبندی با فتنه و فتنه گران کاملا مغایر است را چگونه می توان توجیه نمود؟

,

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار اخیرشان با دانشجویان با انتقاد از رویه برخی افراد که در عین ادعای حمایت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را در خصوص فتنه روشن نکرده اند، تأکید کردند: مواضع من درباره فتنه سال ۸۸ کاملاً صریح است و برروی این موضوع حساس هستم و ملاک هم، عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و یا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نیز اعلام تبری نکرده اند.

, .,

در پایان همانطور که رهبری عظیم الشان فرمودند که "مسئولین دانشگاه ها باید جواب بدهند" ما منتظر پاسخگویی مسئولین دانشگاه و همینطور اقدام مراجع ذی صلاح هستیم.

, در پایان همانطور که رهبری عظیم الشان فرمودند که "مسئولین دانشگاه ها باید جواب بدهند" ما منتظر پاسخگویی مسئولین دانشگاه و همینطور اقدام مراجع ذی صلاح هستیم.,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه