اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مدیر بانکی با حقوق آنچنانی چگونه می تواند به فکر تولید باشد / به حسابتان برسید قبل از اینکه به حسابتان برسند!

مدیر بانکی با حقوق آنچنانی چگونه می تواند به فکر تولید باشد / به حسابتان برسید قبل از اینکه به حسابتان برسند!
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از رویه بانک ها در قبال کمک به تولید و رونق اقتصادی کشور گفت: مدیر بانکی فیش حقوقی اش آنچنانی است و محل دریافت این حقوق ها از سود های کلانی است که بانک ها دریافت می کنند چگونه می تواند به فکر تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان در فلان منطقه محروم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار،محمد حسن نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با تبریزبیدار با اشاره به انتشار فیش های نجومی در برخی دستگاه ها و بانک های دولتی اظهار داشت: بحث فیش های نجومی باید در دو بخش بررسی شود ، بخش خصوصی و بخش دولتی. در پخش خصوصی چون دخل و تصرف در پرداخت مربوط به به سرمایه گذار شخصی است کسی نمی تواند دخالت کند و هر طور که می خواهد می تواند حقوق پرداخت کند  البته بخش خصوصی به دلیل ویژگی هایی که در ریسک کار با خود به همراه دارد طبیعتا برای افزایش بهره  وری و کارایی مدیران دست به پرداخت حقوق های نا متعارف می کند تا از این طریق مدیران و بدنه برای بالابردن راندمان کاری اقدام کنند  طبعا مدیران بخش  هم به علت امنیت شغلی پایین این ریسک بالا را متحمل می شوند اما قصه در بخش دولتی نباید این گونه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,

وی افزود: اما در بخش دولتی فضا متفاوت است . بخش دولتی به دلیل اینکه از سرمایه های مردم و از جیب ملت هزینه می شود پرداخت حقوق ها باید بر اساس قانون باشد.

,

 

,

نماینده مردم مرند و جلفا گفت:  پرداخت رقم های آنچنانی در برخی دستگاه های دولتی نه با قانون سازگار است و نه با عرف، عقل و انصاف؛ و متاسفانه این اتفاق  موجب بدبینی و کاهش اعتماد عمومی از سوی مردم نسبت به نظام خواهد شد و قطعا کارایی را کاهش خواهد داد.

,

 

,

وی با اشاره به تأثیرات منفی در کارایی کارمندان دولتی و بانک ها  تصریح کرد: وقتی کارمند جزئی در یک بانک که برای جذب سرمایه و مشارکت تلاش می کند ولی می بیند در سایه سود های همین جذب سرمایه حقوق جناب مدیر همین بانک   افزایش پیدا کرده ولی  در وضع دریافت دستمزدی وی تغییر حاصل نشده قطعا من بعد این گونه کار نخواهد کرد. علاوه بر این پرداخت های این چنینی مدیران را تنبل و بی توجه به مسئل جاری کشور بار خواهد آورد.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از رویه بانک ها در قبال کمک به تولید و رونق اقتصادی کشور گفت:  مدیر بانکی فیش حقوقی اش آنچنانی است و محل دریافت این حقوق ها از سود های کلانی است که بانک ها دریافت می کنند چگونه می تواند به فکر تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان  در فلان منطقه محروم باشد. اتفاقا همین رویه سود طلبی بانک ها باعث شده به جای فعالیت در بخش تولید به فکر سود بیشتر و سرمایه گذاری در بخش های بازرگانی و دلالی و ساختمان سازی باشند. مدیری که فیشش از محل همین سودهاست به فکر اصلاح ساختار و کاهش سود بانکی حرکت نخواهد کرد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در مجلس گذشته برای اصلاح نظام  بانکی طرحی در دستور کار قرار گرفت که در این مجلس هم این طرح ادامه و تکمیل شده و در روزهای آینده دوباره در دستور کار خواهد گرفت تا  با اصلاح نظام بانکی و مالی در جهت اصلاح این روند قدم برداریم.

,

 

,

حسن نژاد افزود: البته بحث پرداخت های آنچنانی فقط محدود به بانک ها و مراکز مالی نیست و متاسفانه در مجموعه های وزارت نفت، شرکت شستا و تعاون و مناطق آزاد و جاهای اینچنینی که فساد خیز هستند  هم شاهد همین رویه هستیم.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت قبل از اینکه فیش ها بررسی شود به این موارد باید رسیدگی کند همانطور که گفته اند به حسابتان برسید قبل از آنکه به حسابتان برسند. در همین مجموعه های وزارت کشور باید بررسی شود که مدیران از محل جلسات کمیسیون های مختلف چقدر دریافت می کنند.

,

 

,

وی در پایان تأکید کرد: دولت که شعار اقتصاد مقاومتی را سرلوحه شعاری کاری خود قرار  داده باید بداند که وجود این فیش ها با مبانی اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد. آقای روحانی که با اتکا به خودش رأی آورده باید به نزدیکان ودستگاه های زیر مجموعه اش رسیدگی کندمبادا مشکلات در همین دستگاه ها موجب بد نمایی برای ایشان می شود.

,

انتهای پیام/م

 
,

انتهای پیام/م

,

انتهای پیام/م

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه