اخبار داغ

خطیب نماز عید فطر رشت:

آتش نفاق دامن سعودی ها را هم گرفت / زیر سایه ی ولایت از مصائب نفاق در امان هستیم

آتش نفاق دامن سعودی ها را هم گرفت / زیر سایه ی ولایت از مصائب نفاق در امان هستیم
نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به بمب گذاری در مدینه النبی گفت: آتش نفاق بالاخره دامن سعودی ها را نیز گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ۸دی، نماز عید سعید فطر صبح امروز در مصلی رشت به امامت آیت الله زین العابدین قربانی نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

آیت الله قربانی در خطبه‌ی اول نماز عید سعید فطر ضمن تبریک و تهنیت این عید سعید، به اهمیت اعیاد مسلمین و بزرگداشت آن پرداخت و اظهار داشت:” این عید بزرگ را که که بحمد الله بعد از یک ماه بندگی موفق شدیم در این نماز پر شکوه و با عظمت شرکت کنیم به همه شما عزیزان تبریک میگویم. این روز آنقدر اهمیت دارد که در دعای قنوت خدا را به این روز قسم میدهیم و این نشان از اهمیت این روز است چرا که معمولا خداوند را به چیزهای بزرگ قسم می دهند. در این دعا نیز می گوییم “اللهم بحق هذا الیوم”.  از خدا تقاضا می کنیم به حق عظمتی که در این روز قرار داد.

,

وی افزود: هر ملت و قومی روزهای با شکوهی که را به عنوان عید قرار می دهد. یکی بخاطر پیروزی هایش، یکی بخاطر حوادث مهمی که در آن روز اتفاق می افتد و بعضی بخاطر زنده ساختن یک مکتب و از بین بردن مکتب های انحرافی. مانند ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین برای ما که بساط طاغوت را برچیدیم و بساط محمدی را برقرار کردیم.

,

خطیب نماز عید فطر رشت ادامه داد: در اسلام ما دو عید با اهمیت و پر شکوه برای مسلمین داریم. یکی عید قربان و دیگری همین عید سعید فطر است.  عید قربان روز تسلیم عبد در برابر معبود خویش است. بحمد الله مردم شریف ایران تا این زمان اسماعیل های فراوانی قربانی کرده اند. ما در انقلاب اسلامی ۲۴۰۰۰۰ شهید را در راه خدا، قرآن و مذهب فدا کرده ایم. ۸۰۰۰  شهید والا مقام گیلانی در این راه داده ایم. حتی امروز نیز عزیزان ما در دفاع از حریم اهل بیت خون ها می دهند و قربانی راه حق می شوند.

,

آیت الله قربانی با بیان اینکه عید فطر برای کسی عید است که با مال حلال و طبق شرایط اسلامی روزه گرفته باشد اظهار کرد: این عید برای انسان ربا خوار، برای کسی که به مال دیگری تعدی میکند، عید نیست. اگر ما در این سی روز بندگی واقعی کرده باشیم، با نیت خالص قرآن به سرگرفته باشیم، بک یا الله های مخلصانه گفته باشیم خداوند نیز او این عبادت ها را خواهد پذیرفت. هر روزی که در آن معصیت نکرده باشیم برای ما و خدای ما عید است و اجر دارد.

,

امام جمعه ی رشت در خطبه دوم نماز عید فطر ضمن تذکراتی در رابطه با اهمیت و مقدار زکات فطریه به موضوع تفرقه ایجاد شده در جوامع اسلامی پرداخت و اظهار کرد: زکات فطریه اهمیت فراوان دارد و مکمل روزه می باشد. کسی که روزه می گیرد یا اگر معذور بوده و روزه نگرفته است بر او واجب است به میزان تعیین شده زکات فطریه خود را به قصد قربت به مساکین بدهد و در این بین افراد فامیل و همسایه واجب ترند چرا که چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است.

, امام جمعه ی رشت در خطبه دوم نماز عید فطر ضمن تذکراتی در رابطه با اهمیت و مقدار زکات فطریه به موضوع تفرقه ایجاد شده در جوامع اسلامی پرداخت و اظهار کرد: ,

وی افزود: مسئله دیگر اینکه جامعه ی اسلام، امروزه گرفتار سه مشکل اساسی است. اول اینکه معرفت دینی آنها کم است. منکر را به جای معروف و معروف را به جای منکر می گیرند. همین داعشی ها، تکفیری ها، وهابی ها کشتن برادران دینی خودشان را بر خود واجب می خوانند و کودکان را سر می برند و جگرشان را به دندان می کشند. برای جلوگیری از ظهور چنین انسانهایی باید معرفت دینی را بالا برد. این ها معرفت ندارند.

,

آیت الله قربانی با بیان اینکه بعضی ها دوست را دشمن و دشمن را دوست فرض می کنند ادامه داد: برخی اسرائیل و آمریکا و انگلیس را دوست و ایران و سوریه و عراق را دشمن می نامند. همین سعودی ها، همین افراد به ظاهر برادران دینی چنین افرادی هستند.

,

نماینده ی ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: امروز تفرقه بین مسلمانان به جایی رسیده است که برادرکشی هر روز رواج می یابد. همین چند روز پیش انفجار هایی که در بغداد ۳۸۰ نفر را زخمی و به شهادت رساند، یا انفجاری که در مدینه النبی رخ داد نتیجه ی همین اختلافات است. بالاخره این آتش نفاق که توسط عربستان ایجاد شدهاست دامن خود سعودی ها را هم گرفته است. خوشبختانه و بحمدالله ما زیر سایه‌ی ولایت فقیه توانسته ایم از این مصائب در امان بمانیم.

,

آیت الله قربانی در پایان گفت: با توجه به وقایع مصیبت وار اخیر در خصوص رحلت روحانیون بزرگی همچون آیت الله میر عبدالعظیم و آیت الله نیاکویی و آیت الله مجاهد گیلانی از خداوند مسئلت داریم ارواح ما را نیز با این بزرگواران محشور بفرماید و ما را از دوست داران و رهروان ایشان قرار بدهد. ان شاء الله “.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه