اخبار داغ

نماینده الیگودرز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ؛

دولت نگاه مثبتی به پرونده مسکوت فرمانداری ویژه الیگودرز ندارد/ پروژه راه آهن الیگودرز بدلیل بدهی 270میلیارد ریالی متوقف شده است

دولت نگاه مثبتی به پرونده مسکوت فرمانداری ویژه الیگودرز ندارد/ پروژه راه آهن الیگودرز بدلیل بدهی 270میلیارد ریالی متوقف شده است
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: : طبق گفته های وزیر کشور پرونده فرمانداری ویژه الیگودرز مسکوت مانده و دولت نگاه مثبتی به طرحهای فرمانداری ویژه ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از هیجار ،دکتر محمد خدابخشی ، نماینده الیگودرز  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان گفت : کمیسیون برنامه وبودجه مجلس یک کمیسیون فرابخشی و تمام امورات از جمله بهداشت ودرمان،آموزش عالی ، اشتغال و.. در آن بحث وبررسی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,

وی ادامه داد : تمرکز این کمیسیون در گذشته بیشتر در مباحث بودجه ای  بوده است و از وظایف خود که پایش نظام  برنامه  ریزی وبودجه کشور و نظارت غافل شده و با تشکیل کمیته های تخصصی دراین کمیسیون ساختار آن را تشکیل دهیم  تا نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

,

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :پیشنهاد تشکیل  کمیته نظارت بر برنامه وبودجه ومحاسبات از سوی بنده  در این کمیسیون ارائه شد تا با تصویب عملکرد برنامه های توسعه کشوروسنجش میزان تحقق آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

,

وی بیان کرد : همچنین پیشنهاد تشکیل  فراکسیون سرمایه گذاری واشتغال از سوی بنده ارائه شده تا مشکلات سرمایه گذاران حل شود وشروع به عضو گیری دراین فراکسیون نموده ایم و در چند روز آینده نیز کامل خواهد شد.

,

عکس،تصویر،نماینده مردم الیگودرز،دکتر خدابخشی

, عکس،تصویر،نماینده مردم الیگودرز،دکتر خدابخشی,

 

,

خدابخشی از ییکاری بعنوان یکی از مهمترین مشکلات ملی یاد کرد  وافزود:نرخ بیکاری درسطح کشور بسیاربالا می باشد که  آسیبهای اجتماعی  نیز به دنباله آن افزایش پیدا خواهد کرد و کمبود پزشک متخصص در بسیاری از زمینه ها در سطح کشور، استان و مخصوصا شهرستان الیگودرزازمهمترین موضوعات اساسی که با آن مواجهه هستیم.

,

وی به  مشکلات وشرایط  پروژه های شهرستان اشاره نمود واظهار داشت : شهرستان الیگودرز در حوزه های مختلف وضعیت مطلوبی نداشته  ودرحال حاضر در شرایطی نماینده الیگودرز شدم  که در چند روز اخیر بیشترین مطالبات مردم الیگودرز اشتغال وپرداخت وام بوده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد:پروژه خط راه آهن حدود270 میلیارد ریال بدهی در خصوص تملک اراضی به مالکان داشته است وبه دلیل عدم پرداخت  مطالبات وبه دستوردادستان شهرستان این پروژه متوقف شده است وهمچنین پروژه های جاده ای  خمین – الیگودرز وداران- الیگودرزنیزتعطیل شده اند.

,

وی اضافه کرد : طبق نامه استاندار لرستان شهرستان الیگودرز در شاخصهای تخصصی حوزه آب  بسیار پایین تر از میانگین کشوری می باشد ومیانگین زمین هایی آبی در کشور 45درصد ودر شهرستان 22درصد که نسبت به  میانگین استانی نیز پایین ترمی باشد وهمچنین در خصوص پروژهای شبکه های آبی سد حوضیان وخان آباد نیز ریالی اعتباراختصاص داده نشده است.

,

 نماینده الیگودرز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی عدم پزشک متخصص را مهمترین مشکل بخش درمان دانست ویاد آور شد : تعداد مراجعه کنندگان به  بیمارستان امام جعفر صادق (ع) جهت نیاز به  پزشکان متخصص و سونوگرافی بسیار زیاد است و تجهیزات پزشکی مانند  ام آر آی در شهرستان وجود ندارد ودر آینده نزدیک با ادامه این روند این بیمارستان  به یک درمانگاه تبدیل می شود.

,

خدابخشی با اشاره به اینکه پروژه قمرود خسارتهای زیادی به  روستاهای الیگودرز وارد نمود بیان کرد : حجم آبی انتقال در طرح قمرود  1/4متر مکعب است درصورتی که قرار بوده یک متر مکعب آب انتقال داده شود و آب خروجی  زیادی بدون هیچ توجیهی انتقال داده می شود و  متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است  وهچنین  ایستگاه پمپاژ انتقال آب شاپور آباد واگذار نشده و به سد دهجانی که در دل این  پروژه ریالی اختصاص داده نشده است.

,

وی  به برنامه ها و پیگیرها در خصوص مشکلات شهرستان اشاره نمود وافزود : اتصال الیگودرز به شهرستان گلپایگان از روستای گندمینه ، ادامه  پروژه های خمین به الیگودرز والیگودرز به داران ، احداث  جاده در بخش ززم وماهرو جهت رفع محرومیت زدایی ، احداث جاده الیگودرز به لالی، افزایش رشته‌های دانشگاهی از طرحه های که پیگریهای لازم انجام می شود  وبا توجه به تولید 4هزار تن ماهی در سال  اداره  شیلات مستقل در شهرستان راه اندازی می گردد.

,

نماینده الیگودرزبا اشاره به اینکه از سرمایه گذاران بومی وغیر بومی درالیگودرز حمایت می شود افزود: آمادگی برای تشکیل یک شرکت سرمایه گذاری جهت سرمایه گذاری درحوزه گردشگری درسد حوضیان می باشیم و سرمایه گذارغیر بومی باید با احترام به افکارعمومی فعالیت خود را به مکانی دیگری انتقال دهد.

,

وی اضافه کرد :تصمیماتی متولیان اموردر قبل ازانتخابات در جهت فعالیت وی در این  صورت گرفته است وسوابقی وجود دارد که مسئولین شهرستان مکاتباتی جهت بکارگیری نیرو در این طرح داشته اند که نشان از مواضع متناقض بعضی از مسئولین شهرستان که باعث سردرگمی  وایجاد مشکل برای ما شده است .

,

خدابخشی افزود:همچنین این سرمایه گذار بخش خصوصی درخواست واگذاری 26هزار متراز اراضی سد حوضیان را داشته است  که با مسئولین استان صحبت لازم دراین خصوص انجام شد و آنها قول دادند که زمینی به وی واگذار ننمایند. 

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نامگذاری شهرستان نیزاشاره نمود وبیان کرد: نظرهمه مردم درخصوص این نامگذاری باید جویا شویم و برای انتخاب نام برای شهرستان باید شاخص ها وهمچنین پیامدهای منفی ومثبت درنظرگرفته شود و افراد نخبه واصحاب رسانه این نام را نقد نمایند چرا که این نام معرفی شهرستان به مردم ایران وحتی جهانیان است.

,

درادامه این جلسه خبرنگاران  شهرستان به مشکلات حوزه خبری اشاره شد و سوالاتی در خصوص مشکلات ومطالبات شهرستان از نماینده شهرستان پرسید شد.  

,

عکس،تصویر،نماینده مردم الیگودرز،دکتر خدابخشی

, عکس،تصویر،نماینده مردم الیگودرز،دکتر خدابخشی,

 نماینده شهرستان در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری الیگودرز (هیجار ) که آیا در خصوص مطالبات مهم مردم و پروژه های عمرانی شهرستان وسایر حوزه ها نقشه راهی در دوره نمایندگی شما طراحی  خواهد شد افزود : باید برنامه ای منسجم جهت برطرف نمودن مشکلات و اتمام پروژه ها طراحی شود تا بتوانیم مشکلات وپروژه های شهرستان را حل نماییم وباید مسئولین شهرستان واستان برنامه های کوتاه مدت ،بلند مدت در حوزه های فعالیت خود  ارائه نمایند.  

,

 وی در پاسخ به سوال این خبرنگار که وضعیت پرونده فرمانداری ویژه الیگودرز به چه صورت است افزود : با صحبتهایی که در خصوص فرمانداری ویژه با وزیر کشورانجام شده این طرح  مسکوت مانده و طبق گفته های ایشان دولت نگاه مثبتی به فرمانده ویژه ندارد.

,

 خدابخشی به عدم سلامت آزمونهای استخدامی درسطح استان نیز اشاره نمود وافزود :نسبت به  آزمون استخدامی در خصوص بکارگیری نیروهای بومی در بیمارستان جدید انتقاد داشتیم که چهار نفر از نیروهای شهرستان با توجه به اینکه رشته ها ی آنها مورد نیاز بود متاسفانه  جذب نشده بودند که با مکاتبات این افراد بکارگیری شدند.

,

وی درخصوص تغییرمدیران شهرستان نیزگفت :هم اکنون هیچ برنامه‌ای دراین خصوص نداشته و عملکرد مدیران  سنجیده می شود ومدیرانی که خوب کار کننداز آنها  حمایت شده و افرادی که عملکرد ضعیف  وناهماهنگ داشته باشند جابجا می شوند .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه