اخبار داغ

قدیری ابیانه:

بانک مرکزی و دولت بخاطر امضای قرارداد با fatf مواخذه شوند/بانک مرکزی بی سر و صدا چنین توافقنامه ای را امضا کرده است

بانک مرکزی و دولت بخاطر امضای قرارداد با  fatf  مواخذه شوند/بانک مرکزی بی سر و صدا چنین توافقنامه ای را امضا کرده است
سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا با اشاره این نکته که این قرارداد بایستی ملغی شود بیان کرد: بانک مرکزی و دولت بایستی مواخذه شوند؛ چرا که تعهدات بین المللی را بدون اینکه در مجلس تصویب شود پذیرفته اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد حسن قدیری ابیانه تحلیلگر سیاسی و سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با نسیم زنجان، با انتقاد از امضای قرارداد بانک مرکزی و سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی fatf  با اشاره به اینکه این قرارداد بایستی به تصویب مجلس می رسید، تصریح کرد: هر تعهدی از سوی ایران در روابط بین الملل که نظام را موظف به انجام وظایفی می کند باید به تصویب مجلس برسد و با عوض کردن عنوان نیز این قضیه تغییر نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

قدیری ابیانه با اشاره قضیه برجام و عدم تمایل دولت به بررسی برجام در مجلس افزود: دولت حتی می خواست با تغییر عنوان و فرار از مطرح شدن در مجلس برجام را به سرانجام برساند.

,

وی افزود: اما در نهایت موضوع به مجلس رفت و فارغ از اینکه آیا مجلس کار صحیحی در تصویب کردن یا نکردن انجام داد، این مصوبه به مجلس رفت و بررسی آن در مجلس لازم بود.

,

سفیر اسبق جمهوری اسلامی در مکزیک و استرالیا با تایید این نکته که این قرارداد بایستی ملغی شود بیان کرد: بانک مرکزی و دولت بایستی مواخذه شوند؛ چرا که تعهدات بین المللی را بدون اینکه در مجلس تصویب شود را پذیرفته اند.

,

این فعال و تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: تجربه نشان داده است که هر چند در این توافقات وظایف و حقوقی داریم، اما عملا دشمن وظایف را به ما تحمیل کرده و از دادن حقوق ما پرهیز می کند.

,

قدیری ابیانه اظهار داشت: بانک مرکزی خیلی محرمانه و بی سر و صدا چنین توافقنامه ای را امضا کرده و افکار عمومی از آن مطلع نبوده اند، و این خود یک مساله بزرگ است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دولتی که معتقد است تعامل با آمریکا از حقوق هسته ای ایران و از همه چیز مهمتر است، این توافق باعث می شود تا امتیازتی را از دست بدهد بدون اینکه امتیازی بگیرد و دولت نمی تواند افکار عمومی را از خطری که این توافقات برای کشور دارد آسوده کند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه