اخبار داغ

حلب در انتظار آزادی کامل؛

رؤیای ترکیه برای سلطه بر شمال سوریه بر باد رفت

رؤیای ترکیه برای سلطه بر شمال سوریه بر باد رفت
محاصره حلب توسط ارتش سوریه و متحدانش و اذعان سرکرده‌های گروه‌های تروریستی به اوضاع بد این روزها در شمال سوریه، رؤیای ترکیه برای تسلط بر شمال سوریه را بر باد داده و نوید آزادی قریب الوقوع حلب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه‌های تروریستی در سوریه و بخصوص در حلب بدترین روزهای خود را سپری می‌کنند، ارتش سوریه با تشدید حملات خود در اطراف حلب به دنبال تحکیم حلقه محاصره این شهر و فراهم کردن تمهیدات عملیات آزادسازی کامل این شهر است که در نهایت با تسلیم شدن تروریست‌های حاضر در مناطق ریف حلب همراه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سوریه سناریو بزرگی را پیش رو دارد؛ حلب که همیشه رویای آنکارا بوده و به دنبال مداخله نظامی و اعلام منطقه امن و بی طرف در آنجا بود، هم اکنون در چنگ ارتش سوریه است و برخی ناظران معتقدند که نظام ترکیه این روزها در بدترین شرایط به سر می‌برد و همین قضیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه را به عذر خواهی از روسیه در مقام متحد دمشق کشاند.

,

پیش از این امکان درخواست تلویحی برای ایجاد منطقه بی طرف در حلب بود اما این روزها دیگر حرف زدن از این مساله هم محال و ممنوع است، پیش از این ایده مداخله نظامی در رسانه‌ها و بر زبان برخی مسئولین رژیم‌های معادی سوریه جاری بود اما این حرف‌ها هم به تاریخ سپرده شد.

,

بنابراین قبل از اینکه عملیات نظامی ارتش سوریه برای محاصره حلب آغاز شود، تحولات سیاسی در خصوص حلب هم با سکوت مبهوتانه گردانندگان تروریسم در این منطقه آغاز شده است و این تحول به 2 دلیل روی داده، نخست هماهنگی عالی بین دمشق، تهران و مسکو و قدرت این سه رکن جبهه مقاومت در ورود هوشمندانه به جنگ سیاسی و دلیل دوم پیشروی ارتش سوریه و متحدانش  در بسیاری از مناطق است و اینکه نقشه عملیاتی حلب را از مدت‌ها قبل آماده کرده بودند اما دستور اجرای این نقشه اخیرا صادر شد.

,

سوریه و متحدانش می‌خواهند با سیطره بر مهم‌ترین مناطق سوریه پرونده تحولات میدانی را به گونه‌ای خاتمه بدهند که مقدمه ورود به مذاکراتی موفق فراهم شود و در نهایت کفه سیاسی به نفع طرفی باشد که مساحت بیش‌تری از سوریه را تحت تسط خود دارد، این ماموریت مهمی است که ارتش سوریه و دوستانش در حال اجرای آن هستند.

,

اما در خصوص معارضان و گروه‌های مسلح وابسته به آنها میزان درخواست‌ها و تلاشهای آنها برای گسیل نیروهایشان در کمک به تروریست‌های حلب و ریف آن بالا رفته است به گونه‌ای که این گروه‌ها با ارسال تجهیزات نظامی به دنبال بازپس‌گیری مناطق تحت سیطره ارتش سوریه در شمال حلب هستند.

,

اما به گفته یکی از مسئولین و سرکرده‌های این معارضان مسلح اوضاع در حلب بسیار بد است، بنابراین هنگامی که یکی از مسئولین معارض و دیگر رهبران گروه‌های مسلح اوضاع را بد توصیف می‌کنند یعنی برای افکار عمومی و رژیم‌های حامی آنها شکست خود را مقدمه‌چینی می‌کنند و اینکه از هم اکنون رژیم‌های حامی آنها باید به دنبال راهی برای برون رفتن از این بحران باشند، خواه با دولت سوریه بر سر عقب‌نشینی از این مناطق و انتقال به مناطق دیگری که تحت سیطره دیگر گروه‌های مسلح است به توافق برسند یا توافق‌های آشتی امضا کرده یا با ایجاد گذرگاه های امن اجازه خروج افراد مسلح و معارضان به همراه خانواده‎هایشان به اردوگاه‌های پناهندگان در خارج از سوریه داده شود.

,

اظهارات رهبران گروه‌های تروریستی در سوریه نشان می‌دهد که شمار کشته‌های آنها بسیار زیاد است به گونه‌ای که برخی از آنها اذعان دارند که عناصرشان بخصوص در نبرد نزدیک اتوبان کاستیلو در نبری سخت و سنگین به سر می‌برند.

,

مساله قابل توجه این است که عملیات ارتش سوریه با فاصله زمانی نه چندان زیاد از زمان توافق بین روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در بسیاری از مناطق سوریه و از جمله حلب آغاز شد پس آیا این قضیه به معنای توافق روسیه و آمریکا برای بازگشت عملیات نظامی در حلب است تا در مقابل هم به ائتلاف آمریکایی در نبرد نیروهای دموکراتیک سوریه در منبج کمک شود.

,

 

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه