اخبار داغ

بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی:

وارد ایران که شدم چادر سرم کردم/در سفر به ژاپن و مکزیک، با حجاب می روم

وارد ایران که شدم چادر سرم کردم/در سفر به ژاپن و مکزیک، با حجاب می روم
"سوخی اینو خوسا کلین" مکزیکی الاصل درخصوص محجبه شدنش گفت: من از کوچکی پوشش را دوست داشتم و حتی قصد داشتم که راهبه شوم ،الان مسلمان شدم و چادرم را خیلی دوست دارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، "سوخی اینو خوسا کلین" اهل مکزیک به دین اسلام گرویده است و  11 سال است در ایران زندگی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

وی دارای فرزندانی به نامهای مهدی، محمدعلی، فاطمه و سعیده است.

,

خانم سوخی هم اکنون مدرس زبان اسپانیایی در دانشگاه تهران است.

,

وی در حاشیه حضورش در تفرش، گفتگوی صمیمانه ای را در خصوص گرایشش به دین اسلام و حجاب اسلامی با ندای تفرش انجام داد.

,

چرا به ایران آمدید؟

, چرا به ایران آمدید؟ , چرا به ایران آمدید؟,

همسرم که ایرانی الاصل است برای ادامه تحصیل به مکزیک آمده بود. آنجا با هم آشنا شدیم و پس از تولد فرزندانم به دلیل استفاده از تربیت خوب و اسلامی در ایران و آشنایی آنها با دین اسلام و همچنین رفتن به مدرسه به ایران آمدیم.

,

چطور با همسرتان آشنا شدید؟

, چطور با همسرتان آشنا شدید؟, چطور با همسرتان آشنا شدید؟,

من مدرس زبان ژاپنی و همسرم مدرس زبان انگلیسی در یک موسسه در مکزیک بودیم. اخلاق خوب و نوع برخورد همسرم مرا به خود جذب کرد. وی مردی خوب، نیکوکار بود؛ همیشه به مردم کمک می کرد و به دیگران احترام می گذاشت. حتی به خانمها دست نمی داد. در اوقات نماز می دیدم که در یک کلاس خالی نماز می خواند، در ایام خاصی روزه می گرفت. این مسائل همه برایم جالب بود. چون خودم با دین کاتولیک آشنا بودم می دانستم برخی از این حقایق زیبا در کتاب انجیل هم آمده است. همین مسائل سبب گرایش و پاسخ مثبت من به درخواست ازدواج او شد. وی دین اسلام را برایم معرفی کرد و سفارت ایران در مکزیک برای من مجله هایی می فرستاد تا بیشتر با دین اسلام آشنا شوم. پس از مسلمان شدن در سفارت مکزیک با وی ازدواج کردم.

,

از محجبه شدنتان بگویید؟

, از محجبه شدنتان بگویید؟, از محجبه شدنتان بگویید؟,

من در خانواده مذهبی کاتولیک متولد شدم و خیلی از رفتارهایی که یک فرد کاتولیک باید داشته باشد در خانواده یاد گرفتم. البته من آزاد در انتخاب بودم. با این حال مادرم و مادربزرگم این مسائل و رفتارها را به من یاد داده بودند. با اینکه لباس خوب می پوشیدم ولی قبل از ازدواج بی حجاب بودم. چراکه کسی برای حجاب سر به من مسئله ای را یاد نداده بود. پس از گرایشم به اسلام پوششم بهتر و با حجاب شدم.

,
, ,

, ,

سخت نیست با چادر سرکار می روید؟

, , سخت نیست با چادر سرکار می روید؟, سخت نیست با چادر سرکار می روید؟,

نه اصلا سخت نیست. چرا که من از کوچکی پوشش را دوست داشتم. الان که مسلمان شدم و چادرم را خیلی دوست دارم.

,

نظر خانواده شما درباره حجاب شما چیست؟

, نظر خانواده شما درباره حجاب شما چیست؟, نظر خانواده شما درباره حجاب شما چیست؟,

پدر و مادرم تصمیم مرا پذیرفته و به آن احترام می گذرانند.

,

به نظر شما اسلام چگونه دینی است؟

, به نظر شما اسلام چگونه دینی است؟, به نظر شما اسلام چگونه دینی است؟,

اسلام دین خوبی است که به انسان آرامش می دهد. دعا کردن در این دین بسیار به من آرامش می دهد. البته در همه ادیان دعا کردن وجود دارد ولی نمی دانم در این کلمات عربی چه چیزی وجود دارد که وقتی ترجمه آنها را می خوانم از مسائل زیبا، جالب و دلنشنین مطلع می شوم؛ احساس می کنم که خداوند چقدر بزرگ است و چه چیزهای قشنگ را می توانیم از خداوند انتظار داشته باشیم.

,

وی ادامه می دهد: در حال حاضر در صدا و سیما با چند نفر دیگر مشغول ترجمه زندگی حضرت محمد(ص) به زبان اسپانیایی هستم و قرار است با نام "از سرزمین نور" از رادیو پخش شود که امیداوارم با تکمیل این کار مردم سایر کشورها نیز با زندگانی پیامبر اکرم(ص) آشنا شوند.

,

برای فرزندان خود چگونه اسلام را تشریح می کنید؟

, برای فرزندان خود چگونه اسلام را تشریح می کنید؟, برای فرزندان خود چگونه اسلام را تشریح می کنید؟,

به نظر من بهترین روش برای یادگیری دین اسلام این است که خودمان دین اسلام را عمل کنیم. فرزندان هنگامی که ببینند والدین نماز می خوانند، روزه می گیرند و حجاب دارند خودشان نیز علاقه پیدا می کنند.

,

اولین روزی که چادر سرتان کردید را به یاد دارید؟

, اولین روزی که چادر سرتان کردید را به یاد دارید؟, اولین روزی که چادر سرتان کردید را به یاد دارید؟,

بله اولین روزی بود که به ایران آمده بودم. خواهر همسرم برایم چادری آورد و گفت: "دوست داری چادر سرت کنی و بیایی با ما مسجد". من خوشحال شدم و از آن به بعد هم چادری شدم. الان هم به ژاپن و مکزیک که می روم با حجاب می روم.

,

حرف آخر؟

, حرف آخر؟, حرف آخر؟,

به نظر من رسانه ها بر روی فرهنگ مردم بسیار تاثیر گذارند؛ مردم که ماهواره یا اینترنت دارند و می خواهند مثل شخصیتهای این رسانه ها باشند. ولی باید بدانند هر چیزی جایی دارد و مهم این است که ما بدانیم که جای ما کجاست. ما باید بدانیم که می خواهیم از نظر چه کسی زیبا باشیم. خداوند به هر کسی زیبایی داده است و ما می خواهیم از نظر چه کسی  زیبا دیده شویم؟ از چشم مردم یا از چشم خداوند. اگر ما نماز بخوانیم، روزه بگیریم و..... از چشم خداوند زیبا دیده می شویم.

,

انتهای پیام/ک

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه