اخبار داغ

افشاگری های یک تولید کننده سازه های فولادی؛

جیب چه کسانی از ارزش افزوده تولید کنندگان پر می شود ؟/ارزش افزوده منبعی مخفی برای پر کردن جیب مدیران و تامین حقوق اعضای وزارت خانه ها

جیب چه کسانی از ارزش افزوده تولید کنندگان پر می شود ؟/ارزش افزوده منبعی  مخفی برای پر کردن جیب مدیران و تامین حقوق اعضای وزارت خانه ها
یک تولید کننده سازه های فولادی گفت :از سود تولید هر واحد تولیدی به عنوان ارزش افزوده به خزانه وارد می شود که به جیب حقوق بگیرها می رود ، حقوق وزیران و افرادی را که برای وزارت خانه های کشور فعالیت می کنند را ما تامین کنیم لذا ما تولید کنند گان در حال طی کردن دور تسلسل باطلی هستیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یک تولید کننده سازهای فولادی در گفتگو با "کارگران کرمان "در خصوص وضعیت فعلی تولید کنندگان داخلی گفت : در دنیای امروز کلا مرزهای ملی کشور ها به واسطه جهانی شدن کمرنگ شده است ، یعنی کوچکترین حرکتی که در مسائل مختلف اقتصادی ،سیاسی ، فرهنگی وغیره  که در دیگر کشور ها ایجاد می شود اثرات خود را درکشو رهای هم جوار نیز می گذارد لذا اکنون مرزی با عنوان  صورت فیزیکی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "کارگران کرمان ", "کارگران کرمان ", "کارگران کرمان ",

وی ادامه داد :به واسطه جهانی شدن مرزها  جهان در بحث اقتصاد با نوسانات داخلی و خارجی مختلفی روبه رو می شود هرگونه اخلاء و عدم تعادلی که به وجود می آید اثر خودش را درکشو رهای دیگر نیز می گذارد لذا کشور هایی که از نظر اقتصادی قوی هستند آسیب کمتری می بینند، اما کشو رهایی که درحال توسعه هستند و یا اقتصادی ضعیف دارند ،شدیدترین تکان ها را می خورند .

,

این مدیر تولید کننده اذعان کرد : به طور مثال در ایران نوسانات قیمت نفت اثرات بسزایی را بر اقتصاد گذاشته و می گذارد ، همه ی تصمیم هایی که در عرصه کلان کشور تنظیم می شود اثرات خودش را می گذارد لذا بر همین اساس است که رهبر انقلاب فرمودند ؛ که ما باید اقتصاد خود را به گونه ای تنظیم کنیم که این یک اقتصاد مقاومتی باشد تا در مقابل تکان ها و هجمه هایی که وارد می شود بتواند مقاومت کند .

,

وی ادامه داد : در مجموع بحث هایی که در عرصه اقتصاد مقاومتی پیش می آید، باید به این نقطه که اقتصاد مقاومتی تعریف شده ما بشود ، اقتصادی که بتواند در مقابل نوسانات و تکان های داخلی وخارجی مقاومت کند و در کنار آن به رشد فزاینده هم نیز برسد.

,

طرح جمع آوری نقدینگی توسط دولت اشتباهی کارشناسی نشده بود

, طرح جمع آوری نقدینگی توسط دولت اشتباهی کارشناسی نشده بود , طرح جمع آوری نقدینگی توسط دولت اشتباهی کارشناسی نشده بود,

  این تولید کننده سازه های فولادی  ا:فزوددولت یک طرح را در سطح کلان در زمینه اقتصاد انجام داده است آن هم جمع کردن نقدینگی است وقتی این طرح اجرا شد ، بزرگترین اثرش پایین آمدن تورم بود و به نظر کار خوبی میآمد اما اثرات منفی زیادی را به دنبال داشت ، ایا برای اجرای این طرح اثرات منفی نیز بررسی شده بود؟؟؟ به نظر میآید که اصلا به اثرات مخرب این طرح هیچ توجهی نشده است.

,

وی اظهار کرد : وقتی که نقدینگی از سطح کشور جمع می شود و به اقتصاد  در هیچ  سطحی توجه نمی شود بسیار مخرب است ، زیرا با اجرای این طرح نقدینگی در هر دو سطح کلان وخرد به طور کامل جمع شد،گرچه جمع شدن نقدینگی در سطح کلان باعث پایین امدن نرخ تورم می شود اما  در سطح خرد سبب شده است که صدمات جبران ناپذیری را به عرصه تولید در کشور  وارد گردد.

,

این مدیر سازهای فلزی متذکر شد:اقتصاد خرد و تولید مان توسط بنگاه های کوچک صورت می گیرد لذا با حذف نقدینگی واحد های تولیدی یکی پس از دیگری روبه تعطیلی گذارده اند ، متاسفانه با کمبود نقدینگی و کاهش تولید شاهد رشد نرخ بیکاری در سطح کشور هستیم .

,

وی افزود : جمع آوری نقدینگی یک نکته مثبت یعنی پایین امدن تورم داشته است وهزاران نکته منفی مانند کاهش تولید داخلی ،کاهش فروش محصولات ،  کاهش صادرات و، افزایش نرخ بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی از بزرگترین این مشکلات است ،  لذا اگر مدیریتی صحیح در این جمع شدن نقدینگی صورت می گیرفت هم تورم کاهش میافت هم واحد های خرد و کوچه روبه تعطیلی نمیرفت و تعداد مشکلات اقتصادی به این حجم نبود ،در حال حاضر تولید داخلی با رکود بی سابقه مواجه شده است .

,

مناسب بودن یا نبودن حجم نقدینگی درکشور؛ سئوالی که برای مردم و تولید گر شفافیت ندارد

, مناسب بودن یا نبودن حجم نقدینگی درکشور؛ سئوالی که برای مردم و تولید گر شفافیت ندارد , مناسب بودن یا نبودن حجم نقدینگی درکشور؛ سئوالی که برای مردم و تولید گر شفافیت ندارد,

  این تولید کننده سازه های فولادی ابراز کرد:در حال حاضر این سئوال مطرح است که آیا حجم نقدینگی برای کشور ما مناسب است؟ آیا بر روی این حجم نقدینگی برنامه هایی ریخته شده است ؟برای رسیدن به هدف این برنامه ها کافی است ؟ اگر حجم کافی است چه برنامه ای وجود دارد و اگر کافی نیست چه برنامه ای وجود دارد؟ لذا درحال حاضر به این مقوله  اقتصادی اصلا توجه نشده است .

,

خصوصی سازی دولتی یا دولت خصوصی سازی

, خصوصی سازی دولتی یا دولت خصوصی سازی , خصوصی سازی دولتی یا دولت خصوصی سازی,

وی ادامه داد : مطابق اصل 44 قانون اساسی باید خصوصی سازی صورت می گرفت یعنی دولت پارو زدن را رها کند و در جایگاه سکان داری قرار بگیرد و خودش  از پارو زدن دست بکشد ، اما این طرح هم نصف ونیمه رها شده است زیرا برای سکان داریدولت  هم حدود و مرزهایی مشخص نشده است واصلا مشخص نیست که دولت باید چه بکند و ملت و تولید گر چه باید بکنند ؟؟

,

این مقام تولید کننده افزود :در کشور  مرتب می گویند بخش خصوصی  ، امااین بخش دقیقا چه باید بکند مشخص نیست،در ایران یک تولید کننده در ابتدا باید 30 درصد حق بیمه بپردازد 7 درصد از آن سهم کارگر و 23 درصد سهم کارفرما و 9 در صد هم باید ارزش افزوده بپردازد لذا این کجایش خصوصی است ؟؟؟

,

وی ادامه داد : تقریبا 40 درصداز هزینه های تولید در اختیار دولت است  در هیچ کجای دنیا بیمه در اختیار دولت ها نیست که اگر نپرداختید شما را جریمه کنند و راحت گاهی واحد تولیدی شمار به علت جریمه بیمه تعطیل کنند اما در ایران ، نامه ای را که مدیر تامین اجتماعی و دارایی  به اجرائیات خود می نویسند ،عین حکم رئیس قوه قضائیه است خیلی را حت واحد تولیدی شما را می بندند و حتی گاهی حساب های بانکی شما را مسدود و بلوکه می کنند .

,

وی تصریح کرد:در ایران تامین اجتماعی دارایی وبانک ها اهرم های فشار هستند که کمک می کند تا تولید کننده شهامت نداشته باشد به امر تولید وسرمایه گذاری بپردازد و ترمز ها یی سر کاره تولید این کشور است لذا به جای اینکه در اقتصاد مقاومتی تولید را قوی کنیم بلکه آن را به سمت قوی شدن قوانین  تامین اجتماعی  ودارایی و غیره  سوق می دهیم لذا نتیجه  این می شود که اکثر شهرک های صنعتی داخل استان بیشتر از 10 تا 15 درصد ظرفیت خود کار نمی کند و همه واحد ها روبه تعطیلی رفته اند .

,

  این تولید کننده سازه های فولادی اظهار کرد: امروز حرکت برای یک سرمایه گذاری که بخواهد در عرصه تولید وارد بشود آسان نیست ، موانع از طرح توجیهی آغاز م یشود و تا ، کسب مجوز ها ، تسهیلات ، دریافت زمین ، تامین سوخت ،آب و برق  فرد را به خدا می رساند .

,

وی اعنوان کرد: سرمایه گذاری و کار تولید در ایران به این شکل است با تلاش های زیاد واحد تولیدی تان ساخته شده و هنوز تولیدتان آغاز نشده اقساط وام شما فرا می رسد لذا این تولید کننده له می شود وسرمایه اش را نیز از دست می دهد لذا دلیلی برای تولید نخواهد دات ترجیح میدهد پولش را دربانک نگه داری کند وسود دریافت کند .

,

ارزش افزود منبعی  مخفی برای پر کردن جیب مدیران و تامین حقوق اعضای وزارت خانه ها

, ارزش افزود منبعی  مخفی برای پر کردن جیب مدیران و تامین حقوق اعضای وزارت خانه ها , ارزش افزود منبعی  مخفی برای پر کردن جیب مدیران و تامین حقوق اعضای وزارت خانه ها,

این تولید گر افزود : از سود تولید هر واحد تولیدی به عنوان ارزش افزوده به خزانه وارد می شود وبه جیب حقوق بگیرها می رود یعنی منه تولید کننده هم باید حقوق کارگران خودم و هزار دردسر و هزینه های اضافی از سهم کارگر تا استهلاک دستگاه ها بپردازم  و هم با پرداخت پول ارزش افزود حقوق وزیران و افرادی را که برای وزارت خانه های کشور فعالیت می کنند را تامین کنیم لذا ما تولید کنند گان  در حال طی کردن دور تسلسل باطلی هستیم .

,

این  تولید کننده  سازه های فولادی گفت: در حال حاضر در این اوضاع فعلی صحبت های مقام معظم رهبری را باید با طلا بنویسیم و نکته نکته سخنان وی را انجام دهیم، شاخص هدف ما که  رسیدن به اقتصا د مقاومتی است مشخص است ، اقتصادی  که در مقابل نوسانات داخلی وخارجی بتواند بایستد اما شاخص عملکردی دولت مشخص نیست و دولت جز حرف ،  وعده ،وعید شاخص دیگری ندارد لذا این فاصله بین شاخص هدف و شاخص عملکرد نشان از بی تدبیری و بی توجهی دولت و مسئولان اجرایی به اوامر رهبر ی است .

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما تولید کنند گان تنها کسانی هستیم که دلشان برای مملکت وکشورشان می سوزد لذا عملا در حال حاضر تغییری در عملکرد نمی بینیم و تمام شاخص های ما منفی است واز اینکه مجبورم هر ماه تعدادی از کارگران خود را تعدیل کنیم ، سبب شده است بسیار ناراحت ودلسرد از تولید شویم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه