اخبار داغ

گفتگو با بازیکن ملی پوش که از سه سالگی ویلچر نشین شد

بی توجهی به رشته بسکتبال با ویلچر در ایران/اراک زیر ساخت ورزشی مناسب ندارد

بی توجهی به رشته بسکتبال با ویلچر در ایران/اراک زیر ساخت ورزشی مناسب ندارد
ورزشکارموفق معلول استان مرکزی با اشاره به اینکه اراک زیر ساخت ورزشی ندارد گفت: اگر ورزشکاری بخواهد در بحث حرفه ای موفق باشد و به جایگاهی برسد باید از این شهر برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مرتضی عابدی از ورزشکاران استان مرکزی توانسته با تکیه بر استعدادهای خود ضمن غلبه بر معلولیت در رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر به عنوان یکی از موفق ترین ورزشکاران استان و کشور فعالیت داشته باشد.


عابدی ورزشکارموفق معلول استان مرکزی به مناسبت هفته بهزیستی با حضور در دفتر پایگاه خبری دیارآفتاب در خصوص فعالیت های ورزشی خود گفت:متولد سال ۷۰ در اراک هستم و در سن سه سالگی بر اثر یک حادثه رانندگی از ناحیه مهره های کمر و نخاع دچار مصدومیت شدم.

عابدی اظهار کرد: از سال ۸۱ با معرفی یکی از ورزشکاران، فعالیت های ورزشی خودم را در رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر از اراک آغاز کردم.

وی ادامه داد: بعد از هشت سال فعالیت ورزشی در اراک فعالیت حرفه ای خودم را از سال ۸۹ با پیوستن به تیم کهریزک تهران آغاز کردم  و موفق شدم با این تیم در سال اول عنوان دوم کشور و در سال بعد عنوان نخست کشور را کسب کنم.

ورزشکار موفق استان مرکزی بیان کرد: در همین سال ها بود که به تیم ملی جوانان بسکتبال با ویلچر جمهوری اسلامی ایران دعوت شدم و در مسابقات بین المللی به همراه تیم ملی حضور داشتم و بعد به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدم.

عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال به همراه تیم ملی در مسابقات پارالمپیک ریو حضور دارم بیان کرد: در مسابقات انتخابی که شهریور ماه سال گذشته در کشور ژاپن برگزار شد موفق شدیم بعد از تیم استرالیا جواز حضور در رقابت های پارالمپیک ریو را کسب کنیم.

عابدی با بیان اینکه رقابت های پارالمپیک ریو از شهریورماه آغاز می شود ادامه داد: تا کنون سه مرحله اردو برای شرکت در این رقابت ها برگزار شده است و یک مرحله هم از هفته آینده در تهران آغاز خواهد شد تا با آمادگی کامل راهی این رقابت ها شویم.

وی با بیان اینکه امسال در تیم بسکتبال با ویلچر باشگاه گالاتاسرای ترکیه فعالیت داشتم بیان کرد: با این تیم  عنوان دوم لیگ ترکیه و مقام پنجم چمپ پیوز لیگ اروپا را کسب کردیم.

ورزشکارموفق استان مرکزی با بیان اینکه قراردادم با این باشگاه برای یک فصل بوده است بیان کرد: احتمالا فصل بعد هم با این تیم قرار داد خواهم بست.

بی توجهی به رشته بسکتبال با ویلچر در ایران

عابدی با بیان اینکه در ایران خیلی به رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر اهمیت داده نمی شود ادامه داد: اما در کشورهای اروپایی خیلی به این رشته ورزشی اهمیت می هند و خدمات و امکانات بیشتری را برای ورزشکاران این رشته فراهم می کنند.

عضو تیم بسکتبال با ویلچر باشگاه گالاتاسرای ترکیه با اشاره به اینکه این رشته ورزشی رشته پرهزینه ای است افزود: در این خصوص لازم است مسئولین از این ورزشکاران حمایت های لازم را داشته باشند.

هفته ای سه جلسه تمرین برای ورزشکار حرفه ای مناسب نیست
وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم تمرین و آمادگی برای ورزشکاران جانباز و معلول وجود ندارد بیان کرد: در حالی که برای بازی های پارالمپیک آماده می شویم اما هم اکنون در هر هفته سه جلسه تمرین می کنیم که این میزان تمرین برای ورزشکارحرفه ای مناسب نیست.

عابدی در ادامه بیان کرد: با این جمله که معلولیت محدودیت می آورد موافق هستم و آن را درک کردم ولی اگر به این محدودیت به عنوان یک فرصت نگاه شود مسلما می توان بسیاری از مشکلات را از سر راه برداشت.

گلایه عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر از مسئولین
عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر جمهوری اسلامی ایران با گلایه از عدم حمایت مسئولین استان از ورزشکاران گفت: علیرغم اینکه چند سال بازیکن تیم ملی هستم مسئولان استانی حتی یک خسته نباشید هم به من نگفتند.

وی ادامه داد: هر چند بعد از پایان مسابقات یک مراسم در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد برای ما گرفته می شود اما این مراسم بیشتر جنبه رفع تکلیفی دارد.

عابدی افزود: بعد از این مراسم استقبال، دیگر این مسئولان را نمی بینم به دلیل دیدار کمی که با مسئولان داریم اصلا نمی دانیم چه کسی مسئول است.

اراک زیر ساخت ورزشی ندارد

عضو تیم بسکتبال با ویلچر باشگاه گالاتاسرای ترکیه با اشاره به اینکه اراک زیر ساخت ورزشی ندارد بیان کرد: اگر ورزشکاری بخواهد در بحث حرفه ای موفق باشد و به جایگاهی برسد باید از این شهر برود.

عابدی ادامه داد: البته در سال های اخیر شاهد این رویکرد از سوی برخی از ورزشکاران بوده ایم.

وی در ادامه با انتقاد از مناسب نبود زیرساخت های شهری برای جامعه معلولان گفت: زیر ساخت های شهری برای جامعه معلولان بسیار نا مناسب است انگار که مسئولین فکر نمی کنند که معلولی در این جامعه زندگی می کند.

عابدی خاطرنشان کرد: در سفرهایی که با تیم ملی به کشورهای مختلف داشتم مشاهده کردم برخی از کشورهای اروپایی خصوصا کشور ژاپن زیرساخت های مناسبی برای جامعه معلولان دارند.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, بی توجهی به رشته بسکتبال با ویلچر در ایران, بی توجهی به رشته بسکتبال با ویلچر در ایران,
,
,
,
,
,
, هفته ای سه جلسه تمرین برای ورزشکار حرفه ای مناسب نیست, هفته ای سه جلسه تمرین برای ورزشکار حرفه ای مناسب نیست,
,
,
,
,
, گلایه عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر از مسئولین, گلایه عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر از مسئولین,
,
, ,
,
,
,
,
, اراک زیر ساخت ورزشی ندارد, اراک زیر ساخت ورزشی ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
, ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه