اخبار داغ

ضرب الاجل پرداخت معوقات تا 23 مرداد+سند

ضرب الاجل پرداخت معوقات تا 23 مرداد+سند
بر اساس ماده 31 ضوابط اجرایی بودحه 95، مقرر شده بود کلیه دستگاه های اجرایی که پیش از سال 1395 در اجرای مصوبات مراجع مربوط و بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد نسبت به برقراری حقوق یا فوق العاده ای کرده اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال 1395 نمی باشند و اخذ مصوبه شورای مذکور برای استمرار این پرداخت ها الزامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از جنجال ها و بازتاب گسترده پرداخت حقوق های نجومی و قابل توجه به برخی مدیران اجرایی، مسئولان ارشد دولت تصمیم گرفتند در اسرع وقت نسبت به اصلاح ضوابط و راهکارهایی که منجر به دریافت این مبالغ توسط برخی مسئولان می شود، اقدام کنند.

از جمله این تصمیمات، فعالتر کردن شورای حقوق و دستمزد بود که طی هفته های گذشته، تصمیمات مهمی را اتخاذ و به دستگاههای مختلف اجرایی ابلاغ کرده است. از سوی دیگر، ضوابط اجرایی قانون بودجه امسال نیز تاکیدات ویژه ای در خصوص دریافت برخی موارد خاص مانند فوق العاده های شغلی توسط مسئولان مربوطه دارد.

به عنوان مثال، بر اساس ماده 31 این دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور، کلیه دستگاه های اجرایی که پیش از سال 1395 در اجرای مصوبات مراجع مربوط و بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد نسبت به برقراری حقوق یا فوق العاده ای کرده اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال 1395 نمی باشند و اخذ مصوبه شورای مذکور برای استمرار این پرداخت ها الزامی است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, شورای حقوق و دستمزد,
,
,
,
شورای حقوق و دستمزد
, شورای حقوق و دستمزد,
,

البته بر اساس ابلاغیه چند روز بعد نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اعلام شد که شورای مذکور با «برقراری فوق العاده ویژه و فوق العاده شغل (موضوع بندهای 5 و 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاههای اجرایی که با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق) به تصویب هیات وزیران رسیده است» موافقت کرده است.

با توجه به اینکه مصوبه موخر محمدباقر نوبخت، تمامی موارد مد نظر در ماده 31 ضوابط اجرایی را تایید نکرده و صرفا فوق العاده ویژه و فوق العاده شغل را مورد تایید مجدد قرار داده، به نظر می رسید که دولت برای دیگر مصوبات حقوق و فوق العاده ها، برنامه مجزایی دارد.
 

,
,
,
,
شورای حقوق و دستمزد
, شورای حقوق و دستمزد,


به گزارش صبحانه، بررسی های صبحانه نشان می دهد بر اساس ابلاغیه 13 تیرماه معاون اول رییس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تاکید شده است که بر اساس تصمیم هیئت دولت در 9 تیرماه، ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 اصلاح شده و در ماده 31، عبارت "حداکثر تا 2 ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه"، بعد از عبارت «اخذ مصوبه شورای مذکور برای استمرار این پرداخت ها» اضافه می شود.

با این اوصاف، اگر مجموعه ای تا 23 مرداد امسال، موفق به اخذ مجوزهای شورای حقوق و دستمزد نشود، امکان پرداخت فوق العاده یا حقوقی خاص به کارمندان و مدیران خود را نخواهد داشت.

,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه