اخبار داغ

تلاش برای ایجاد ارتباط میان قطع یارانه نقدی و اقتصاد مقاومتی

تلاش برای ایجاد ارتباط میان قطع یارانه نقدی و اقتصاد مقاومتی
شنیده ها حاکی از تلاش برخی ها برای نوشتن قطع یارانه نقدی برخی از خانوارها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به پای اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا،امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.

,

اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه های فشار (درشرایط کنونی تحریم) و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت ، که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.

,

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.و صد البته منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی، یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته چنانکه مقاومت برای دفع موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت تعریف می‌شود.

,

در واقع هدف در اقتصاد مقاومتی آن است که بر فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم که سد راه پیشرفت جامعه است، غلبه کرد.

,

با وجود تعاریف و توضیحات متداول برای اقتصاد مقاومتی متاسفانه شنیده ها حاکی از تلاش برخی ها برای نوشتن قطع یارانه نقدی برخی از خانوارها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به پای اقتصاد مقاومتی است.

,

بر اساس این گزارش ظاهرا به برخی مسئولین هم گفته شده تا در انجام طرح های اقتصادی مانند ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها و قطع یارانه خانوار ها از اقتصاد مقاومتی سخن بگویند.

,

خاطرنشان می شود در تدوین بودجه سال 93 توسط دولت، یکی از راه های تأمین کسری دولت از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین کم کردن افراد یارانه بگیر در کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه