اخبار داغ

گلدون وبلاگی67

وبلاگ نویسان از شعار سال می نویسند

وبلاگ نویسان از شعار سال می نویسند
با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شعار سال(اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)، و سخنرانی اخیر در مشهد مقدس، وبلاگ نویسان ارزشی مطالب بسیار زیادی را در تحلیلی و تبیین سخنان مقام معظم ربری به رشته تحریر درآوردند که در ادامه، گوشه ای از مطالب این وبلاگ نویسان را میخوانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،سایت "حرف تو" نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی دانا, "حرف تو,

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با شعار سال(اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)، و سخنرانی اخیر در مشهد مقدس، وبلاگ نویسان ارزشی مطالب بسیار زیادی را در تحلیلی و تبیین سخنان مقام معظم ربری به رشته تحریر درآوردند که در ادامه، گوشه ای از مطالب این وبلاگ نویسان را میخوانیم.

,

لازم به ذکر است یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترینها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس از تمامی وبلاگ نویسانی که خواهان انتشار مطلبشان در این بخش هستند خواهشمندl است مطالب تولیدی خود را  در قسمت " ارسال مطلب" سایت حرف تو ، ارسال نمایند.

*********************************************************************

,

لازم به ذکر است یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترینها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس از تمامی وبلاگ نویسانی که خواهان انتشار مطلبشان در این بخش هستند خواهشمندl است مطالب تولیدی خود را  در قسمت " ارسال مطلب" سایت حرف تو ، ارسال نمایند.

,  حرف تو ,

*********************************************************************

,

*بایدها و نبایدهای مدیریت جهادی

, *بایدها و نبایدهای مدیریت جهادی, *بایدها و نبایدهای مدیریت جهادی, *بایدها و نبایدهای مدیریت جهادی, *بایدها و نبایدهای مدیریت جهادی,

 

,

, ,

وبلاگ"سلمان علی" نوشت:

, وبلاگ"سلمان علی" نوشت:, سلمان علی,

با نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی برآن شدم تا مختصراً و پس از یک مقدمه کوتاه به بایدها و نبایدهای مدیریت جهادی بپردازم:

,

‌اگر چه کشور ما دارای سابقه ی موفقی در زمینه مدیریت جهادی در دفاع مقدس و جهادسازندگی است، اما متأسفانه این شیوه ی مدیریتی به مثابه ی یک روش و اسلوب علمی مدیریت هنوز مورد پردازش و ترویج جدی قرار نگرفته است و بسیارند کسانی که خود را به اشتباه مدیرجهادی می دانند و از سوی دیگر مدیرانی وجود  دارند که بدون هرگونه نمایشی به صورت جهادی عمل می کنند.

,

در مدیریت جهادی نمی توان به اصول علم مدیریت بی تفاوت ماند و هرآنچه که حاصل این علم است را به بهانه ی ابداع یک روش جدیدِ مدیریتی وانهاد، بلکه مدیریت جهادی نیز باید برمبنای علم مدیریت انجام شود و البته ملحقاتی و حذفیاتی نیز دارد که باید مشخص، تبیین و عملی گردد،‌ باید توجه داشت که مدیریت جهادی به استفاده ی صحیح، اخلاقی و مؤثر از روش های مدیریتی قائل است. مدیریت جهادی یک شیوه شلخته و باری به هرجهت نیست، بلکه بالعکس از روش های مختص و مورد قبول خودش نظم و انضباط را در عین انعطاف پذیری مسئولانه ایجاد می کند. مدیر جهادی هرگز کاری که در توانش نیست را برعهده نمی گیرد و نمی گذارد عشق ریاست بر وجدانیات وی غالب گردد. مدیر جهادی هرگز هیچ پستی را قبول نمی کند مگر این که هم به توان خودش در آن زمینه وقوف داشته باشد و هم گزینه ی بهتر از خودش در دسترس نباشد. مدیر جهادی همانطوری که به شایستگی خودش حساس است به شایستگی منتصبانش نیز حساسیت دارد،‌ نمی توان جهادی مدیریت کرد و براساس سفارش و رابطه معاون و مدیر و کارمند انتخاب کرد.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب,

*******************************************************

, *******************************************************,

*موضوع فرهنگ در شعار امسال

, *موضوع فرهنگ در شعار امسال, *موضوع فرهنگ در شعار امسال, *موضوع فرهنگ در شعار امسال, *موضوع فرهنگ در شعار امسال,

 

,

, ,

وبلاگ"حجاب بانو" نوشت:

, وبلاگ"حجاب بانو" نوشت:, حجاب بانو,

نامگذاری های رهبری تشریفاتی نیستند، بلکه اهدافی ویژه تعیین می شوند. اگر به پیشینه نامگذاری ها علی الخصوص در دو دهه هشتاد و نود نظری بیفکنیم پایه این نامگذاری ها مسئله اقتصاد، خود کفایی، خوداتکایی، و خود باوری بوده است. موضوعی که یکی از شعارها و خواستگاه های اصلی نظام جمهوری اسلامی از بدو تأسیس بوده است           "ما می توانیم".

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب,

****************************************************

, ****************************************************,

 

,

*مسیر راه رهبر در سال 1393 در هوای فرهنگی

, *مسیر راه رهبر در سال 1393 در هوای فرهنگی, *مسیر راه رهبر در سال 1393 در هوای فرهنگی, *مسیر راه رهبر در سال 1393 در هوای فرهنگی, *مسیر راه رهبر در سال 1393 در هوای فرهنگی,

 

,

, , ,

وبگاه "طرح با تو حرف می‌زند" نوشت:

, وبگاه "طرح با تو حرف می‌زند" نوشت:, طرح با تو حرف می‌زند",

نصر نوشت:پیام نوروزی رهبر نشان از این دارد که حماسه اقتصادی که مد نظر ایشان در سال1392بوده است برآورده نشده و فقط به حماسه سیاسی آن که در انتخابات ریاست جمهوری رقم خورد برآورده  شده است اما امسال توجه رهبر به دوعنصر فرهنگ و اقتصاد به همراه عزم ملی و مدیریت جهادی نشان از این دارد که سیل تهاجمات فرهنگی که در آداب و رسوم و پوشش و رفتار و نحوه برخوردها و ارتباطات اجتماعی مردم رقم خورده است مورد توجه رهبر بوده و این تاکیدشان در سال جدید نشان از ابراز نگرانی شان در مسئله فرهنگ در سال پیش رو برای سرزمین کهن اسلامی ایران دارد .

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب,

******************************************************

, ******************************************************,

 

,

*«رشد فکری ملی» پیش نیازی برای عزم ملی!

, *«رشد فکری ملی» پیش نیازی برای عزم ملی!, *«رشد فکری ملی» پیش نیازی برای عزم ملی!, *«رشد فکری ملی» پیش نیازی برای عزم ملی!, *«رشد فکری ملی» پیش نیازی برای عزم ملی!,

 

,

, ,

وبلاگ"حذر"نوشت:

, وبلاگ"حذر"نوشت:, حذر,

 

,

در یک شرح یک خطی از شعار سال جدید می توان آنرا بصورت «عزم ملی و مدیریت جهادی برای تحقق حماسه ی اقتصادی» و «عزم ملی و مدیریت جهادی برای تحقق حماسه ی فرهنگی» معرفی کرد.

,

در این مطلب سعی میکنم نکاتی را در باب حماسه ی اقتصادی عرض کنم.حماسه ای که از سال پیش ، یا بهتر بگوییم از سال های پیش نیمه کاره یا بهتر بگوییم بیکاره باقی ماند تا به امسال برسد و نیازمند بشود به «عزم ملی و مدیریت جهادی»!

,

از فرهنگ و عزم و مدیریت و جهادش هم ان شاالله جداگانه ، بعداً خواهم نوشت.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب,

***************************************************

, ***************************************************,

 

,

*چرا اقتصاد و فرهنگ؟ چرا عزم ملی و مدیریت جهادی؟

, *چرا اقتصاد و فرهنگ؟ چرا عزم ملی و مدیریت جهادی؟, *چرا اقتصاد و فرهنگ؟ چرا عزم ملی و مدیریت جهادی؟, *چرا اقتصاد و فرهنگ؟ چرا عزم ملی و مدیریت جهادی؟, *چرا اقتصاد و فرهنگ؟ چرا عزم ملی و مدیریت جهادی؟,

 

,

, , ,

وبلاگ "سلمان علی(ع)" نوشت:

, وبلاگ "سلمان علی(ع)" نوشت:, ", سلمان علی(ع),

سؤال کلیدی این که، اگر بخواهیم با واکسن اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم ها مقاوم کنیم، آیا تحقق چنین مسئله ای در دنیایی که داشتن تعامل در آن یک به یک امر عادی بدل شده است اصولاً برای هیچ کشوری میسر است؟ پاسخ سؤال به منابع و استعدادهای آن کشور بستگی، کشوری که حتی نفت و گاز دارد، کشتزارهای پهناور و چهار فصل دارد، رودخانه و دریاچه و دریای آزاد دارد، انواع معادن تحت الارضی و سطح الارضی دارد، سرشار از نیروهای انسانی باهوش و مستعد است چرا نباید بتواند مایحتاج ضروریش از سیب زمینی تا گندم و لوازم خانگی و خودرویش را خودش تولید کند؟! مگر در مباحث نظامی و نانو و هسته ای و شبیه سازی و ... نتوانستیم که در تأمین مایحتاج ضروری مان نتوانیم! پس ما نه براساس احساسات و یا تعصب بلکه براساس منطق و تجربه می دانیم که می توانیم و اگر انجام نداده ایم تنها از ضعف گفتمانی و قلت اراده و تلاش بوده است.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب,

***********************************************

, ***********************************************,

 

,

*سر خُمّ می سلامت

, *سر خُمّ می سلامت, *سر خُمّ می سلامت, *سر خُمّ می سلامت, *سر خُمّ می سلامت, *سر خُمّ می سلامت,

 

,

, ,

وبلاگ"عبور"نوشت:

, وبلاگ"عبور"نوشت:, وبلاگ"عبور"نوشت:, عبور,

از دو سال قبل تا همین الآن، اگر نوشته هایم را خوانده باشید حتماً می دانید که یکی از اصلی ترین تحلیلهایی که دائم اصرار و تأکید دارم مخاطب هایم آنرا بخوانند و بدانند بحث "فتنه اقتصادی" و "ناآرامی خیابانها به بهانه تحریم ها"ست.

,

اولین بار تحلیلی با عنوان "چرایی طرح یقه آبی ها در ساختار اعتراضی فتنه" را حدود سه سال قبل در رسانه ها و در همین زمینه نوشتم و از آن روز تا حالا یکی از جدی ترین تحلیلهایم همین مسئله بوده است.

از آن سه سال قبلی که در بالا گفتم، گذشت و رویه من در تأکید بر احتمال وقوع فتنه اقتصادی و آشکار سازی ابعاد و مختصات تئاتری به نام "تحریم" ادامه یافت تا چند ماه قبل که به حوادث اوکراین رسیدیم و شاهد مثال تحلیلهایم از راه رسید. با این مضمون که چطور می شود یک کشور را به بهانه مطالبات حق و ناحق اقتصادی به اغتشاش و جنگ داخلی کشاند.

در همان ایام تحلیلی با عنوان "فتنه آینده؛ از محتوای اوکراینی تا مدل تایلندی" را در خبرگزاری خوب فارس منتشر و چند روز بعد هم تأکید کردم که دولت اوکراین ماندنی نیست.

مدتی بعد نیز در یک مناظره سیاسی در یکی از دانشگاه ها، این جملات را از روی تحلیل و بدون اینکه هیچ تصریحی در دستم باشم، پیرامون بحث فتنه اقتصادی عرض کردم: "بحث تحریم ها رو دارن مطرح میکنن به بهانه ی نآرام سازی اقتصادی بعد از توافق ژنو... میخوان مردم رو بکشن تو خیابان، اینا هنوز ظرفیت سال 88 از نظر خودشون سرد نشده و به بهانه این ناآرام سازی میخوان اون هدفی که 78 بهش نرسیدن، 88 بیشتر تلاش کردن باز نرسیدن! میخوان دوباره به این هدف برسن..."

ادامه مطلب

***********************************************

 

*اقتصاد و فرهنگ؛ حلقه‌ی وصل تمدن‌سازی

 

وبگاه"رایگاه"نوشت:

در باب اهمیت دو رکن «فرهنگ» و «اقتصاد» به‌عنوان تکیه‌گاه‌های پیشرفت کشور، خصوصاً در سال جاری که بدین عنوان نام‌گذاری شده است، سخن بسیار رفته است، اما می‌توان از منظری ژرف‌تر به بررسی نسبت این دو حوزه‌ی مهم و به‌طور کلی شعار سال با اهداف کلان و نقشه‌ی راه انقلاب اسلامی پرداخت.

ادامه مطلب

************************************************

 

*سال اقتصاد و فرهنگ

 

وبلاگ"یادداشت های شخصی ابوالفضل اشناب"نوشت:

سلام بر شما

سالتان پر از خوشی و سلامتی و شادکامی !

تیتر این مطلب را بی هیچ درنگی نوشتم! امسال همه وظایف معلوم است. با توجه به نام گذاری امسال توسط حضرت ماه لازم دیدم که سه خطاب کوتاه داشته باشم به دو گروه و یک نفر :

صمیمانه با همه ی دوستان و هم سالان متعهد به فرهنگم: 

آنچه امسال لازم است فعالیت چند برابری همه ی ماست. سال قبل سال حماسه ها بود و ما حماسه اول را ساختیم دومی اش گردن آنهایی بود که آنرا خیلی بی سروصدا پیچاندند!! بماند!

 امسال یک ذره تفاوت دارد آنچه بر گردن ماست... با شمایی هستم که دلت برای هوای فرهنگ می تپد... شمایی که آلودگی این هوا نگرانت میکند شمایی که دوست داری مردمت در هوای پاک تنفس کنند... 

شمایی که قلم بدست گرفتی با همه ی حرفها و انگ ها و دشنام هایی که شنیدی ماندی و نوشتی شمایی که هنرت را در مسیر انقلاب به خرج دادی و ایستادی شمایی که حتی یک نشریه در دانشگاهت راه انداختی و پایش ماندی، شمایی که همه ی ناامیدی ها به سمتت هجوم آوردند اما ذره ای از کاری که میکنی عقب نشستی، شمایی که در شبکه های اجتماعی از آسمان می نویسی، شمایی که وقتی خواستی کاری برای فرهنگ این مملکت کنی نه تنها مسئولان حمایتت نکردند بلکه پیش پایت سنگ انداختند و آزارت دادند اما تو ایستادی، می دانی؟ امسال کار خیلی مهم تر است، امسال باید همه ی همت را بگذاریم برای سالم تر شدن هوای تنفسی مردم... برای فرهنگ... امسال نیمی از فعالیت فرهنگی ایران بر دوش ماست...

چشمان ماه نظاره گر ستارگان ارزشمند آسمان فرهنگ انقلاب است.

ادامه مطلب

*************************************************

,

اولین بار تحلیلی با عنوان "چرایی طرح یقه آبی ها در ساختار اعتراضی فتنه" را حدود سه سال قبل در رسانه ها و در همین زمینه نوشتم و از آن روز تا حالا یکی از جدی ترین تحلیلهایم همین مسئله بوده است.

, چرایی طرح یقه آبی ها در ساختار اعتراضی فتنه,

از آن سه سال قبلی که در بالا گفتم، گذشت و رویه من در تأکید بر احتمال وقوع فتنه اقتصادی و آشکار سازی ابعاد و مختصات تئاتری به نام "تحریم" ادامه یافت تا چند ماه قبل که به حوادث اوکراین رسیدیم و شاهد مثال تحلیلهایم از راه رسید. با این مضمون که چطور می شود یک کشور را به بهانه مطالبات حق و ناحق اقتصادی به اغتشاش و جنگ داخلی کشاند.

,

در همان ایام تحلیلی با عنوان "فتنه آینده؛ از محتوای اوکراینی تا مدل تایلندی" را در خبرگزاری خوب فارس منتشر و چند روز بعد هم تأکید کردم که دولت اوکراین ماندنی نیست.

, فتنه آینده؛ از محتوای اوکراینی تا مدل تایلندی,

مدتی بعد نیز در یک مناظره سیاسی در یکی از دانشگاه ها، این جملات را از روی تحلیل و بدون اینکه هیچ تصریحی در دستم باشم، پیرامون بحث فتنه اقتصادی عرض کردم: "بحث تحریم ها رو دارن مطرح میکنن به بهانه ی نآرام سازی اقتصادی بعد از توافق ژنو... میخوان مردم رو بکشن تو خیابان، اینا هنوز ظرفیت سال 88 از نظر خودشون سرد نشده و به بهانه این ناآرام سازی میخوان اون هدفی که 78 بهش نرسیدن، 88 بیشتر تلاش کردن باز نرسیدن! میخوان دوباره به این هدف برسن..."

, بحث تحریم ها رو دارن مطرح میکنن به بهانه ی نآرام سازی اقتصادی بعد از توافق ژنو... میخوان مردم رو بکشن تو خیابان، اینا هنوز ظرفیت سال 88 از نظر خودشون سرد نشده و به بهانه این ناآرام سازی میخوان اون هدفی که 78 بهش نرسیدن، 88 بیشتر تلاش کردن باز نرسیدن! میخوان دوباره به این هدف برسن...,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

***********************************************

,

 

,

*اقتصاد و فرهنگ؛ حلقه‌ی وصل تمدن‌سازی

, *اقتصاد و فرهنگ؛ حلقه‌ی وصل تمدن‌سازی, *اقتصاد و فرهنگ؛ حلقه‌ی وصل تمدن‌سازی, *اقتصاد و فرهنگ؛ حلقه‌ی وصل تمدن‌سازی, *اقتصاد و فرهنگ؛ حلقه‌ی وصل تمدن‌سازی,

 

,

, ,

وبگاه"رایگاه"نوشت:

, وبگاه"رایگاه"نوشت:, وبگاه"رایگاه"نوشت:, رایگاه,

در باب اهمیت دو رکن «فرهنگ» و «اقتصاد» به‌عنوان تکیه‌گاه‌های پیشرفت کشور، خصوصاً در سال جاری که بدین عنوان نام‌گذاری شده است، سخن بسیار رفته است، اما می‌توان از منظری ژرف‌تر به بررسی نسبت این دو حوزه‌ی مهم و به‌طور کلی شعار سال با اهداف کلان و نقشه‌ی راه انقلاب اسلامی پرداخت.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

************************************************

,

 

,

*سال اقتصاد و فرهنگ

, *سال اقتصاد و فرهنگ, *سال اقتصاد و فرهنگ, *سال اقتصاد و فرهنگ, *سال اقتصاد و فرهنگ,

 

,

, ,

وبلاگ"یادداشت های شخصی ابوالفضل اشناب"نوشت:

, وبلاگ"یادداشت های شخصی ابوالفضل اشناب"نوشت:, یادداشت های شخصی ابوالفضل اشناب,

سلام بر شما

,

سالتان پر از خوشی و سلامتی و شادکامی !

,

تیتر این مطلب را بی هیچ درنگی نوشتم! امسال همه وظایف معلوم است. با توجه به نام گذاری امسال توسط حضرت ماه لازم دیدم که سه خطاب کوتاه داشته باشم به دو گروه و یک نفر :

,

صمیمانه با همه ی دوستان و هم سالان متعهد به فرهنگم: 

,

آنچه امسال لازم است فعالیت چند برابری همه ی ماست. سال قبل سال حماسه ها بود و ما حماسه اول را ساختیم دومی اش گردن آنهایی بود که آنرا خیلی بی سروصدا پیچاندند!! بماند!

,

 امسال یک ذره تفاوت دارد آنچه بر گردن ماست... با شمایی هستم که دلت برای هوای فرهنگ می تپد... شمایی که آلودگی این هوا نگرانت میکند شمایی که دوست داری مردمت در هوای پاک تنفس کنند... 

,

شمایی که قلم بدست گرفتی با همه ی حرفها و انگ ها و دشنام هایی که شنیدی ماندی و نوشتی شمایی که هنرت را در مسیر انقلاب به خرج دادی و ایستادی شمایی که حتی یک نشریه در دانشگاهت راه انداختی و پایش ماندی، شمایی که همه ی ناامیدی ها به سمتت هجوم آوردند اما ذره ای از کاری که میکنی عقب نشستی، شمایی که در شبکه های اجتماعی از آسمان می نویسی، شمایی که وقتی خواستی کاری برای فرهنگ این مملکت کنی نه تنها مسئولان حمایتت نکردند بلکه پیش پایت سنگ انداختند و آزارت دادند اما تو ایستادی، می دانی؟ امسال کار خیلی مهم تر است، امسال باید همه ی همت را بگذاریم برای سالم تر شدن هوای تنفسی مردم... برای فرهنگ... امسال نیمی از فعالیت فرهنگی ایران بر دوش ماست...

,

چشمان ماه نظاره گر ستارگان ارزشمند آسمان فرهنگ انقلاب است.

,

ادامه مطلب

, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب, ادامه مطلب,

*************************************************

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه